• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 2.4 + lpg

Enter

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Audi A6 C6 2.4 BDW
Marka samochodu
Audi A6 C6 2005 r
Budżet/ile litrów
250 zł
Silnik
2.4 l 24V kod BDW + lpg
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Witam forum.
Zależy mi na opinii szanownego grona, odnośnie doboru możliwie najlepszego (w podanym budżecie) oleju.
Silnik wolnossący, 24V, V6, 177KM, pośredni wtrysk paliwa, sekwencyjne lpg, rozrząd (zmienne fazy) na 4 łańcuchach + 4 ślizgowe napinacze, pojemność układu smarowania 6.5l. Skrzynia manual.
Poprzedni właściciel zastosował LM Top Tec 4100 5W-40 ACEA C3.
Dolewki - ok 200 ml/ 1000 km
Producent wymaga oleju zgodnego z :
- przy wydłużonej obsłudze LL - VW 504 00 (dawna 503 00)
- przy interwale wymian do 15 kkm - VW 502 00
Z książki serwisowej (prowadzonej do 2015r) wynika, że serwis Audi stosował olej zgodny z VW 504 00, z wymianami co 15 kkm.
Dziennie przejeżdżam ok 60 km, z czego 40 km to miasto :( Preferuję raczej spokojny styl jazdy, bez wysilania motoru. Raz na 2 miesiące trasa ok 600 km, i wtedy lubię szybciej :)
Myślałem o zmianie na 5W-40 ACEA A3/B4, jakiś full saps na dobrej bazie, ale wolę zasięgnąć Waszej opinii.

Z góry dzięki za pomoc:)
 
Ja bym śmiało lał Lotosa 5W40. Skoro moja V6 ma się dobrze, twoja też nie powinna narzekać.
 
Wzialbym ravenola vst z promocji 4+1 z allegro.
 
Highfive.. ile złotówek za 4+1 z Allegro? Sklep jest autoryzowany przez Ravenola?
O promocji na konkretne oleje tej firmy słyszałem od przedstawiciela. Pokierował gdzie i u kogo będzie tanio. Jak zadzwoniłem do sklepu, to sprzedawca zdziwił się, że nic nie wie o "taniości".
Sami wprowadzają zamieszanie.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 
Ravenol VST 5L w pro-choice za 145 PLN. Sklep pewny zresztą Dzik udziela się na VAGowskich forach od lat.
 
Np. Oryginalneoleje 130 + wys (smart 0 zl). Jak ktos ma promo opakowania 4+1 to musi byc autoryzowany, zreszta zdaje sie ze opakowania maja kody do zweryfikowania na stronie producenta
 
Dokładnie z tylu jest kod który wpisujesz i sprawdzisz
 
SAE 0W-40:
-Amsoil Signature Series
-Meguin Super Leichtlauf Driver

SAE 5W-40
-PMO Extreme
-Meguin Super Leichtlauf
 
Valvoline Max Life 5W40

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, i propozycje. Zapewne niebawem któryś z powyższych trafi do silnika, o czym poinformuję. Jeszcze rozkminiam temat wpływu jakości baz olejowych i pakietów na ślizgowe napinacze łańcucha, i ich hydraulikę.
Jeżeli ktoś z oil fanów siedzi w temacie, to będę wdzięczny. Ponoć wszystko załatwia aprobata, i należy być spokojnym, bo koncern sprawdził. Ponoć...
Niewiele konkretów w necie na ten temat, ale warto dociekać, i stosować lepsze od dobrego.
Jak mawia znajomy motolotniarz... w gębę i silnik leję to co najlepsze :)
 
Jeszcze rozkminiam temat wpływu jakości baz olejowych i pakietów na ślizgowe napinacze łańcucha, i ich hydraulikę.

Tutaj kluczową rolę odgrywa pompa oleju, oraz same napinacze i ich sprawność. Książka obsługi podaje Ci lepkości oleju, do których pompa została zaprojektowana i z którymi poradzą sobie napinacze. Monitoruj zużycie oleju i śmigaj.

Interwały co 10 tysięcy z filtrem i będzie dobrze, chyba, że zacznie coś niedomagać od trony mechanicznej - wtedy żaden olej nie pomoże.

Podałem Valvoline Max Life, ponieważ masz pobór około dwóch litrów na 10 tysięcy. Warto zrobić płukankę i sprawdzić, czy ten olej zmniejszy pobór. Znam ten olej, używam od dawna w swoich samochodach.

Jeśli książka dopuszcza, to ze względu na hydrauliczne napinacze, spróbował bym 0W40. Który, to @poziom1989 wyczerpał temat z propozycji. Ograniczeniem jest tylko kwota. Może jeszcze bym do tego zestawu dorzucił Mobila FS 0W40 [nie wiem, czy budżetu nie przekroczy] oraz z tańszej opcji Totala 9000 0W40, oraz Shella Helix Ultra 0W40.

Ja bym zaczął od porządnej płukanki jak LM 2662 na około 20 minut i ze dwa skrócone interwały na Lotosie 5W40 tak po 5 tysięcy za każdym razem po zmianie stosując płukankę. Jeśli boisz się o napinacze hydrauliczne to warto zrobić profilaktycznie porządne pranie od środka.
 
Jeszcze rozkminiam temat wpływu jakości baz olejowych i pakietów na ślizgowe napinacze łańcucha, i ich hydraulikę.

W mojej opinii istotne są dwa elementy :

1. Zakres lepkości zgodny z zaleceniem producenta.
Warunkiem jest, że utrzymujesz temperatury pracy oleju typowe dla danego silnika.

2 . Czystość oleju.
To przekłada się na jakość zarówno oleju, który "rozkminiasz" ;), jak i układu filtracji.

Układy hydraliczne mają z reguły małe przekroje kanałów doprowadzających.
Z tego powodu lepkość, w danym zakresie temperatur, ma kluczowe znaczenie dla ich funkcjonowania.
Uzyskanie odpowiedniego ciśnienia dla założonego przedziału sił ich działania, jak i szybkości reakcji.

Czystość oleju ma wpływ na zużycie układów wykonawczych, np, powierzchni cylindrów czy uszczelnień.
Jeśli układ nie jest przepływowy, a jest to zamknięta komora, ktora się napełnia, powstaje ryzyko odkładania się zanieczyszczeń.
Dzieje się tak, gdy dyspergatory nie są w stanie utrzymać zanieczyszczeń w stanie zawieszenia (zależne od wielkości cząstek lub ich ilości zgromadzonych w czasie eksploatacji)
Z racji niewielkich rozmiarów, nawet niewielkie nieszczelności mogą mieć znaczący wpływ na ich pracę.

Tak po krótce kilka moich słow do Twoich rozważań ;)

Książka obsługi podaje Ci lepkości oleju, do których pompa została zaprojektowana

Z tym stwierdzeniem do końca się nie zgodzę.
Pompa jest zaprojektowana pod uzyskanie konkretnego przepływu oleju i wydajności pod obciązeniem.
Podany w instrukcji zakres lepkości dotyczy projektu układu smarującego i uzyskania odpowiednich przepływów lub ciśnień w odpowiednich punktach układu aby utrzymać ich założony sposób pracy przy założonych temperaturach.

@Zielony34, jeśli miałeś coś innego na myśli, to tego nie odczytałem.
 
Last edited:
VAG kieruje się normami dla danego silnika a lepkość jest miejscu kolejnym. W obrębie jednej normy jest kilka lepkości ale też potrafią być różne podstawy bazowe i pakietowe ale mimo tego wszystkie przeszły wymagające testy aby otrzymać oficjalna aprobatę np. 504/507.
 
Układy hydraliczne mają z reguły małe przekroje kanałów doprowadzających

średnice, bo kanały olejowe są okrągłe. Przekrój jest w rzucie na rysunku technicznym. Oraz nie do końca są małe. Są zaprojektowane i obliczone w taki sposób, aby zakres lepkości odpowiednio doprowadził olej do wszystkich najważniejszych elementów silnika. Doprowadzą z odpowiednim ciśnieniem olej do którego zostały zaprojektowane, spokojnie.

Czystość oleju ma wpływ na zużycie układów wykonawczych, np, powierzchni cylindrów czy uszczelnień.
Jeśli układ nie jest przepływowy, a jest to zamknięta komora, ktora się napełnia, powstaje ryzyko odkładania się zanieczyszczeń

Masz w pełni rację, dla tego nie zalecam zmiany oleju powyżej 10 tysięcy interwału, bo nagromadzone zanieczyszczenia często zapychają filtr do tego stopnia, że zawór popuści. Inna sprawa, że olej z odpowiednimi aprobatami przy odpowiednich lepkościach nie spowoduje nadmiernego zużycia elementów newralgicznych. Nie przesadzajmy, nie popadajmy w paranoję.

Pompa jest zaprojektowana pod uzyskanie konkretnego przepływu oleju i wydajności pod obciązeniem.

mhm. Czyli na jałowym biegu pompa nie pracuje...?

Podany w instrukcji zakres lepkości dotyczy projektu układu smarującego i uzyskania odpowiednich przepływów lub ciśnień w odpowiednich punktach układu aby utrzymać ich założony sposób pracy przy założonych temperaturach.

Podany w instrukcji zakres lepkości mówi nam w prostym, jak budowa cepa przekładzie, dla przeciętnego zjadacza chleba - stosujesz te lepkości o tej normie - silnik ma jeździć, aż się buda rozleci, chyba, że zaniedbasz inne interwały.
 
Takie rozwodzenie sie nad olejem jak ubytek jest 2 litrów na 10 tysi nie ma sensu olejem go nie uleczysz.. moim zdaniem tanie 5w40 z normami i płukanka długodystansowa . Te silniki az tyle nie biorą lecz sprawne praktycznie poboru nie mają . Może coś pomoze albo czas na remoncik .
Na początek Lotos 5w40 moim zdaniem "czyści" bardzo dobrze, potem jak zostało już wyżej napisane max life i jeśli pomoże to już możesz sobie poszalec z olejami . Ale jeśli jezdzisz spokojnie to taki Lotos da sobie rade z palcem w .. ;)
 
Te silniki az tyle nie biorą lecz sprawne praktycznie poboru nie mają . Może coś pomoze albo czas na remoncik .

Jak wynika z instrukcji obsługi (podkreślony tekst), silniki montowane w C6, potrafią zużywać sporo oleju. Wg producenta nie świadczy to o degradacji motoru, przynajmniej przy 200 ml/1000 km, a raczej o warunkach które sprzyjają takim poborom.
W Twojej audi sytuacja jest komfortowa, bo nie wydajesz hajsu na dolewki. Ja zgodnie z radami, ale i własnym pozytywnym doświadczeniem z płukankami, na początek wykonam mycie LM 2662 po 5 kkm. Po kolejnych 5kkm to samo, i na docelowym oleju okaże się co dalej.
 

Attachments

  • Screenshot_20191013_180758.jpg
    Screenshot_20191013_180758.jpg
    245,4 KB · Odwiedzin: 891
Zgodnie z książką Renault może mi zjadać litr na tysiąc a Seicento lekko 800 ml a dziwnym trafem nie biorą i oba z gazem . To jest zabezpieczenie producenta żeby nie robić napraw :)

W serwisie opla by nie nadazali silników na gwarancji wymieniac :)
 
Back
Top