• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 2.4 + lpg

Enter

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa
Samochód
Audi A6 C6 2.4 BDW
Marka samochodu
Audi A6 C6 2005 r
Budżet/ile litrów
250 zł
Silnik
2.4 l 24V kod BDW + lpg
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Witam forum.
Zależy mi na opinii szanownego grona, odnośnie doboru możliwie najlepszego (w podanym budżecie) oleju.
Silnik wolnossący, 24V, V6, 177KM, pośredni wtrysk paliwa, sekwencyjne lpg, rozrząd (zmienne fazy) na 4 łańcuchach + 4 ślizgowe napinacze, pojemność układu smarowania 6.5l. Skrzynia manual.
Poprzedni właściciel zastosował LM Top Tec 4100 5W-40 ACEA C3.
Dolewki - ok 200 ml/ 1000 km
Producent wymaga oleju zgodnego z :
- przy wydłużonej obsłudze LL - VW 504 00 (dawna 503 00)
- przy interwale wymian do 15 kkm - VW 502 00
Z książki serwisowej (prowadzonej do 2015r) wynika, że serwis Audi stosował olej zgodny z VW 504 00, z wymianami co 15 kkm.
Dziennie przejeżdżam ok 60 km, z czego 40 km to miasto :( Preferuję raczej spokojny styl jazdy, bez wysilania motoru. Raz na 2 miesiące trasa ok 600 km, i wtedy lubię szybciej :)
Myślałem o zmianie na 5W-40 ACEA A3/B4, jakiś full saps na dobrej bazie, ale wolę zasięgnąć Waszej opinii.

Z góry dzięki za pomoc:)
 
Z kondycją silnika jest jak ze zdrowiem - stan obecny to wynik poprzednich lat dbania, zaniedbania lub niewiedzy. Wystarczy stosować zalecenia producenta, ale tu często sprawę pindolą doradcy tzw janusze mechaniki, typu "wiem lepiej, bo mam w żyłach Pb i Nm w łapie".
Z moim BDW pod maską, być może nie jest źle, a pobór 200/1000 da się ograniczyć. Dramatu nie ma, ale zawsze może być lepiej.

Kiedyś takie "uzdrowienie" udało mi się w audi 1.6 l z tym, że to był prostszy silnik. W chwili zakupu miał zalany jakiś 10W-40, i pobierał ok 500/1000. Przy każdej wymianie zacząłem stosować płukankę LM 2662, i zmieniłem olej na 5W-40 Castrola. Nawet przy tej oliwie po 2 sezonach, pobór spadł do ok 100/1000.
Może masz rację Cytrynowiec, zaleję AR2300. Obecny olej ma przejechane ok 3 kkm. Zleję go po 5 kkm i powtórzę zabieg.
Płukankę dodam też do skrzyni. Zwsze po zakupie auta, w niej też wymieniam olej. Na pewno nie zaszkodzi, o ile jest zgodny z oznaczeniem podanym przez producenta.
 
Jeszcze zacznie brać :D
A tak serio to ciesze sie że nie bierze i jest jakiś Opel co nie bierze :)
 
Back
Top