• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 2.4v6 BDW z LPG

Altarx

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A6 C6 2.4 BDW
Marka samochodu
Audi A6 C6
Budżet/ile litrów
150/5l (nie wiem dokładnie ile l oleju wchodzi chyba ok 5/6l)
Styl jazdy
Silnik
2.4 V6 177km z LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
200ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem, Chyba 5w30/40/50?
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w30
Witam, jak w temacie Posiadam C6 z Sinikiem 2.4 V6 177km BDW i jeżdżę na LPG, większość w Trasie
na grupach FB większość jeździ z tego co piszą na Valvoline 5w30 właśnie lub na Motul w tym silniku i zależnie od jazdy pobiera im co 10k przebiegu od 1 do 2 litrów tego oleju ale jeden chłop napisał mi żebym sprawdził wykresy u was bo mówił że Valvo dość przeciętny i Specol czy Eurol są dużo lepsze ale ja jestem totalnym laikiem i się kompletnie na tym nie znam stąd pytanie jaki najlepiej olej wybrać do mojego silnika?
Pozdrawiam :)
 
Last edited:
Miałem większego brata (2.8 APR), zrobiłem nim ze 300.000km, głównie na Lotos Synthetic Plus 5W40. Z SAE30 możesz spróbować Orlen ME V 5W30.
Jeżeli nie polskie oliwy, to np. Shell HX8 5W40/30, Eurol Super Lite 5W40.

Tym bardziej jeżdżąc w trasie zalał bym mu SAE40, norma która Cię interesuje to 502/505.
Oleje Valvoline nie są złe, nie gorsze, niż Motule, za które niektórzy dali by sobie oczy wydłubać :p.

Mając trochę do czynienia z V-kami VAG-a z tamtych lat, stwierdzam jednak, że lepiej czują się na SAE40, niż SAE30, jeżeli o wybór oleju chodzi, w zasadzie tyczy się to wszystkich benzyn VAG-a z tamtego okresu :)
 
SAE40 to inne oznaczenie dla 5w40 i adekwatnie do innych? Bo ja jestem kompletnie zielony haha.
Nie ważne czy zagraniczny czy nie dla mnie ważne żeby był dobry dla silnika i nie musiał go dolewać hektolitrami bo wcześniej miałem po poprzednim właścicielu jakiegoś Castrola Edge 5w40 to co 1300km wyskakiwał alarm niskiego poziomu oleju i po zmianie na Valvo 5w30 Poleconego z grupki na fb problem tak dużego poboru zmalał ale chciałem się dopytać czy mogę jeszcze lepszy wybór dobrać dla mojej c6 i stąd pytanie czy jest coś jeszcze lepszego dla mojego Silnika nie za krocie co by miał Silnik lepiej i może nawet mniejszy pobór jeśli to możliwe a przebiegu mam na nim 295k km :p
 
@Altarx SAE40, czyli 0,5,10...W40. Lepszy, nie lepszy, ciężko stwierdzić. Jeżeli dobrze spisuje Ci się ten Valvo, to przy nim zostań, nie ma co na siłę kombinować. Możesz spróbować Orlena MaxExpert V 5W30, na pewno będzie trochę tańszy, a ma oficjalną aprobatę na nowsze normy 504/507.
Jeżeli chcesz spróbować czegoś nowego, to możesz zalać 5W40 i zobaczysz jak będzie się zachowywał pobór na innym oleju, tutaj w dobrych pieniądzach wchodzi Lotos Synthetic Plus 5W40, Shell HX8 5W40 i Eurol Super Lite 5W40.
 
No ciekawi mnie czy pobór się zmniejszy na 5w40 i jak mówisz że tak dużo korzystałeś z podobnych silników na tych rocznikach i lepiej im leży w40 a nie 30 to spróbuje może tego Eurola 5w40.
Ale najpierw jeszcze poczekam czy ktoś inny nie zechce się wypowiedzieć ale dziękuję za opinię :D
 
W załączeniu masz wykaz wszystkich olejów spełniających wymaganą normę VW502, są tam również oleje 5w30.
Eurol - dobra oliwa, ale ja bym z tych dwóch Lotosa wybrał.
poza tym masz jeszcze do wyboru klasykę, czyli total 9000/elf sxr, Castrol edge/magnatec 5w40 i wiele, wiele innych olejów, choćby z załączonej listy.
One w zasadzie są bardzo do siebie podobne.
 

Attachments

  • step_50200_50500.pdf
    159,4 KB · Odwiedzin: 690
jak mówisz że tak dużo korzystałeś z podobnych silników na tych rocznikach i lepiej im leży w40 a nie 30 to spróbuje może tego Eurola 5w40.
Tak, miałem w domu 80 2.6, A4 2.4 brata, moje 2.8 quattro, później 2x1.8T, brata Passat i mój Leon katowany na torze, a i tata miał A3 1.6 :). W zasadzie wszystkie skończyły na Lotosie Synthetic Plus 5W40. Jedynie Leoś dostawał przez jakiś czas Valvo VR1 5W50, ale ostatecznie skończył na Shellu HU 5W40 :)
 
W załączeniu masz wykaz wszystkich olejów spełniających wymaganą normę VW502, są tam również oleje 5w30.
Eurol - dobra oliwa, ale ja bym z tych dwóch Lotosa wybrał.
poza tym masz jeszcze do wyboru klasykę, czyli total 9000/elf sxr, Castrol edge/magnatec 5w40 i wiele, wiele innych olejów, choćby z załączonej listy.
One w zasadzie są bardzo do siebie podobne.
Jak pisałem o Castrol Edge to on wypłukiwał mi się że po 1300km miałem już dolewki także na pewno jego nie wybiorę, Dlaczego Lotos a nie Eurol byś wybrał?
 
Tak, miałem w domu 80 2.6, A4 2.4 brata, moje 2.8 quattro, później 2x1.8T, brata Passat i mój Leon katowany na torze, a i tata miał A3 1.6 :). W zasadzie wszystkie skończyły na Lotosie Synthetic Plus 5W40. Jedynie Leoś dostawał przez jakiś czas Valvo VR1 5W50, ale ostatecznie skończył na Shellu HU 5W40 :)
Ooo dzięki za info, widzę że Lotos u ciebie w Vagach często bardzo gościł Polecasz ten konkretny Synthehic plus?
 
@Altarx tak, konkretnie tego Synthetic Plus 5W40, ewentualnie właśnie Shell Helix Ultra 5w40, ale tego obawiam się, że mogło by Ci ubywać, z drugiej strony olej na GTL mógł by ogarnąć depozyty na pierścieniach.
Możesz też pomyśleć o zalaniu płukanki długodystansowej na jeden interwał, może pomóc na zwiększony pobór oleju 🙂
 
Zauważyłem na forum, ze co jakis czas pojawia sie opinia, ze "shella mi pobieral", "shella moze ci ubywac". Czy to faktycznie jest mozliwe, czy tylko przypadek? Mialem zalany wczesniej olej taki jaki mi mechanik wlal, ale spelniajacy aprobaty i przez 10tys nic nie dolewalem. A teraz.mam shella i po 3tys km musiałem dolac 200ml.
 
@sprajt2 może, nie tyle Shella, co olei na bazach GTL, w którymś temacie @poziom1989 tłumaczył dlaczego może zachodzić takie zjawisko, generalnie chodziło o "pracę" tych baz w okolicach pierścieni tłokowych.
 
Czyli gdybym chcial zmienic olej, na taki, ktorego teoretycznie nie bedzie "brał" silnik, to musiby byc oparty na PAO?
 
Czyli gdybym chcial zmienic olej, na taki, ktorego teoretycznie nie bedzie "brał" silnik, to musiby byc oparty na PAO?
Jeżeli znajdziesz taki w cenie 150zl/5l, o ile w ogóle znajdziesz olej oparty na PAO to...i tak nie będzie miało to sensu, bo nowoczesne oleje HC wcale nie mają się czego przed PAO powstydzić 😉. No i też nikt nie powiedział przecież, że oleju na PAO nie będzie brał.
 
Bjerz dobre hc i powinno być git.
O demnie;
Eurol sl 5w40
Lotos 5w40
 
Ja osobiście byłem z nich najlepiej zadowolony
Tak.
 
Back
Top