• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C7 2015 3.0 BiTdi bez DPF, bez EGR, chiptuning

Bóg

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A6 C7 3.0 BiTdi 320 KM CVUA
Marka samochodu
Audi A6 C7 BiTdi 3.0
Budżet/ile litrów
nieistotny/7L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 BiTdi CVUA 320KM /po chipie 420KM/800NM/
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
śladowy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00 – 507 00
Jaki olej masz obecnie
Millers 5w40
Witam,
Auto po chipie z 320 KM na 420KM i 800NM. Cała ekologia wyeliminowana.
Przebieg obecny to 165 tys km. W przeszłości remont silnika. Często autostrada z temperaturą oleju 110 stopni przy prędkościach +/- 200 km/h. Olej wymieniany co 8-10tys km. Rocznie 25 tyś km. Oryginalny olej 5W30, z racji wywalonej ekologii obecnie Millers 5w40.
Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika w obecnych warunkach eksploatacji, stąd wybór lepkości 5w40.
Jaki olej polecacie?

Pozdrawiam
 
Silnik 3.0BiTDI lepkością nie żyje samą, możesz mu lać 0w30 i tak samo się sprawdzi lub nawet lepiej bo będzie go przepływać więcej przez silnik i będzie lepiej chłodzić. Jeśli używasz mocno auta dodawaj do oleju dodaki, może być ceratec, ar9100, 9200 cokolwiek modyfikującego tarcie aby maksymalnie ochronić silnik. Twój silnik nie ma też problemów z ciśnieniem oleju więc możesz latać spokojnie.
Pamiętaj, że oleje 5w40 to stara technologia, choć w zasadzie nie są złe bo część przewyższa normy. Ogólnie jeśli już koniecznie chcesz 5w40 to może być PMO extreme, ja używam też Shell helix ultra i jest okej
 
Dobre 504/507 też powinno dać radę bo to dobre oleje. Polecam np. Eurola Synthence FS 0W30 - w 2.0 tsi o mocy prawie 400 Km daje radę wiec tu też powinien. To samo Ravenol VSW lub VMP i kilka innych olejów. Możesz zastosować też 5W40 lub 0W40. Bez ekologii full saps nie jest problemem ale mimo wszytko bym rozważył olej o obniżonych popiołach. Masz fajnego Mobila 1 ESP X3 0W40 a przy wyższych wymaganiach jest Repsol Master Racing 0W40 na PAO-estrowej bazie i wyśrubowanych parametrach (analiza jest na forum - wcześniej to był Repsol Carrera 0W40). Jak full spas to masz bardzo duży wybór dobrych 5W40 i 0W40 na mocnych bazach.
 
Możesz zostać przy Millers, ale idź w tego EE 5W40, niby zalecany jest przez producenta (Millers) do aut po chip tuningu i agresywniej traktowanych.
 
Dziękuję za podpowiedzi.
Który z proponowanych przez Was 5w40 w pełni syntetyczny z IV i V grupy byście polecili?
 
nie istnieją 5W40 z normą 504/507, nawet nie w pełni syntetyczne ;)
 
Back
Top