• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6C6 3.0 BMK

Witalis

Nowy użytkownik
Dzień dobry!
Pacjent to Audi A6 C6 3.0 TDI o oznaczeniu BMK
Jak dotąd zalany Motulem 5W30 bodajże xclean.
Autko z 224km podniesione mapą na 252konie, dpf i wszystkie eko dodatki na miejscu.
Auto jeździ bardzo zróżnicowanie, czasami 500km miesięcznie, a czasami nawet 2tys, cykl zdecydowanie mieszany, dużo miasto, ale i dużo trasy. Przycisnac lubię ;)

Co doradzicie?
 
A co z Motulem jest nie tak, że chcesz zmieniać/szukasz zamiennika?

Ja zupełnie nie mam rozeznania w VAG'ach, więc nie jestem wyrocznią.
Po krótkim szukaniu w necie znalazłem informacje, że BMK wymaga oleju z normą 504/507, a więc X-Clean 5w30 ją ma.
Jak Motul spisuje się poprawnie, to masz dedykowany olej pod ww normy (on ma tylko te 2 normy, nic więcej): Specyfic 504/507
https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-504-00-507-00-5w30
 
Ja też bym nie zmieniał. Jeżeli Motul się spisuje to bym zostawił. To nie jest zły olej, nie jest wybitny, ale nie jest zły. Po prostu sensowny, możesz dobrać jak pisał [mention]SACZI[/mention] Motula robionego dokładnie pod wymaganą specyfikację.

Jeżeli koniecznie chcesz coś innego to Amsoil European Car Formul 5W-30 AEL (spełnia normy 504/507), Millers EE 5W-30. Z bardziej popularnych marek to Total Quartz Ineo Longlife 5W-30 no i Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
 
O właśnie, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Ten olej leją w serwisach VAG'a.
 
jerseyAdmin napisał:
Jeżeli koniecznie chcesz coś innego to Amsoil European Car Formul 5W-40 AEL (spełnia normy 504/507)

5W30.

Motul X-Clean to słaby olej, a Specific prawie się nie różni. Hydrokrak, sformułowany biednie. Wspomniany Amsoil to przy nim jak Mercedes przy Skodzie Felicii. Ja osobiście, ponieważ to auto jest już po gwarancji, wlałbym 5W40 w normie C3 z modyfikatorem, a konkretniej to: http://sklep.archoil.pl/?product=zestaw-eurol-fluence-5w-40-5l-z-ar9100-200ml

Rozumiem, że argument finansowy jest istotny, skoro wchodzi tam prawie 10 litrów oleju. ;)
 
Dzięki, poprawiłem - się mi palce przyzwyczaiły do 5W-40 ;)
 
Michal126 napisał:
jerseyAdmin napisał:
Jeżeli koniecznie chcesz coś innego to Amsoil European Car Formul 5W-40 AEL (spełnia normy 504/507)

5W30.

Motul X-Clean to słaby olej, a Specific prawie się nie różni. Hydrokrak, sformułowany biednie. Wspomniany Amsoil to przy nim jak Mercedes przy Skodzie Felicii. Ja osobiście, ponieważ to auto jest już po gwarancji, wlałbym 5W40 w normie C3 z modyfikatorem, a konkretniej to: http://sklep.archoil.pl/?product=zestaw-eurol-fluence-5w-40-5l-z-ar9100-200ml

Rozumiem, że argument finansowy jest istotny, skoro wchodzi tam prawie 10 litrów oleju. ;)



Kto powiedział że ten motul to słaby olej- konkretnie Specific 504/507. Jest analiza na forum kolegów z Rosji olej ma do 30% PAO...
 
Michal126 napisał:
Motul X-Clean to słaby olej, a Specific prawie się nie różni. Hydrokrak, sformułowany biednie.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że ten Motul jest "słabym olejem"?
Chciałbym zobaczyć wiarygodne argumenty.
W taki sposób każdemu produktowi można "ujmować".
Na motula w PL ostatnio jest hejt - że słabe, że drogie, że hydrokrak itd
Z tego co wiem, to ciężko zrobić zrównoważony olej tylko na PAO/Estrach.
Stąd bazy oparte są o HC, a grupa IV i V to uzupełnienie dla poprawy własności.
Michal126 napisał:
...
Ja osobiście, ponieważ to auto jest już po gwarancji, wlałbym 5W40 w normie C3 z modyfikatorem
...

Odważnie!
Wszak, odpowiedzialności za swoje porady nie bierzesz na siebie ...
Stąd właśnie moja wstrzemięźliwość w poradach do aprobat, które producent podaje w instrukcji.
Wiadomo, że w danej klasie są oleje lepsze i gorsze.
 
Przez 8tys km oleju nie ubyło, silnik chodzi ładne, więc myślę, że faktycznie nie będę kombinowal ze zmiana na siłę. Generalnie fajnie byłoby zalac na probe tego Amsoila, ale jednak do auta wchodzi 8,2l oleju, a to juz się zrobi ładny koszt hehe. Tak czy inaczej, dziękuję za rady!
 
SACZI napisał:
Z tego co wiem, to ciężko zrobić zrównoważony olej tylko na PAO/Estrach.

Tutaj dużą rolę odgrywa koszt produkcji oraz dostępność, dokladnej liczby producentów aktualnie nie znam, ale nie przekracza 10 np. w Europie jest Ineos. PAO nie tylko stosuje się do produkcji środków smarnych. Problemem także juz nie jest mieszalnosc z dodatkami, już od dłuższego czasu są w pełni kompatybilne. Na początku stosowalo się małą ilość Estrow.
 
SACZI napisał:
Michal126 napisał:
Motul X-Clean to słaby olej, a Specific prawie się nie różni. Hydrokrak, sformułowany biednie.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że ten Motul jest "słabym olejem"?
Chciałbym zobaczyć wiarygodne argumenty.
W taki sposób każdemu produktowi można "ujmować".
Na motula w PL ostatnio jest hejt - że słabe, że drogie, że hydrokrak itd
Z tego co wiem, to ciężko zrobić zrównoważony olej tylko na PAO/Estrach.
Stąd bazy oparte są o HC, a grupa IV i V to uzupełnienie dla poprawy własności.

Ano można tak ujmować i wielu nie zna umiaru w tym, ale wówczas technicznej argumentacji nie ma żadnej. Ponieważ jednak do mnie silniej mówi szkiełko i oko, aniżeli czucie i wiara, zapoznałem się dawno temu z danymi technicznymi tych olejów i punkt płynięcia rzędu -36 stopni i indeks lepkości 167 to na olej w klasie 5W30 jakaś ultra bieda, której spodziewałbym się prędzej po wyrobach sygnowanych logo Auchan czy Kaufland, aniżeli po marce, która wśród większości posiadaczy samochodów z silnikami TDI jest uznawana za najlepszą. TBN na poziomie 6,7 mg KOH/g to też żart przy współczesnych możliwościach bezpopiołowego podniesienia tej liczby. Specific bazowo jest taki sam lub bardzo podobny, ponieważ punkt płynięcia ma niższy o całe 3 stopnie, indeks lepkości wyższy o 4, trochę wyższą lepkość w temperaturze 40*C, TBN wyższy o całe 0,1 mg KOH/g (!) i tę samą temperaturę zapłonu.
SACZI napisał:
Michal126 napisał:
...
Ja osobiście, ponieważ to auto jest już po gwarancji, wlałbym 5W40 w normie C3 z modyfikatorem
...

Odważnie!
Wszak, odpowiedzialności za swoje porady nie bierzesz na siebie ...
Stąd właśnie moja wstrzemięźliwość w poradach do aprobat, które producent podaje w instrukcji.
Wiadomo, że w danej klasie są oleje lepsze i gorsze.

Finansowej nie, ale za reputację foralną, jeśli o takiej można mówić, już tak.

Ten silnik nie ma wprawdzie pompowtryskiwaczy, tylko CR, ale ma też bardzo drogi rozrząd na łańcuchu, z hydraulicznym napinaczem. Jak wiadomo, jedną z przyczyn rozciągania się łańcucha rozrządu jest "zbyt rzadka wymiana oleju", czyli w praktyce spadek jego ciśnienia, np. w związku ze spadkiem lepkości. Na tym forum dość często można spotkać dictum pt. "zapas lepkości do rozcieńczenia paliwem", w związku z tym, ponieważ silniki te odpowiednio pracują na olejach 0W30 czy 5W30 i służą raczej do przemieszczania się w trasie (ergo są używane w temperaturze roboczej), co ma być przeciwwskazaniem do używania oleju w klasie 5W40? Jak facet niedawno pytał o olej do dupowozu Corsy E, to wszyscy się zlecieli i mu wcisnęli 5W40, choć specyfikacja GM-LL-A-025 i późniejsza Dexos 1 gen. 2 wskazują na coś innego.

Równie łatwo jak "ujmować olejowi" jest komuś przypisać podawanie informacji niesprawdzonych. Tylko czy nie uczciwiej jest je sprawdzić?
Bochcio napisał:
Kto powiedział że ten motul to słaby olej- konkretnie Specific 504/507. Jest analiza na forum kolegów z Rosji olej ma do 30% PAO...

I to ma być dobrze w przypadku oleju w klasie 5W30? To jest ultra bieda.
 
Reputacją "foralną" w razie co silmika nie naprawisz. Mnie trochę denerwuje maniera polecania olejów nie spełniających zaleceń producenta silnika, zwłaszcza że odpowiedzialności za tym idącej nie ma żadnej.

5W-30 to nie jest klasa oleju, to tylko lekkość wg norm SAE. Klasą będzie prędzej norma jaką spełnia - czy to ACEA czy API czy któraś z norm producentów. 504/507 to o tyle ciekawa specyfikacja że musi to być olej Low Saps i Long Life więc równie dobrze formulacja Motula mogła pójść w kierunku utrzymania tych warunków (sensowny olej trzymający parametry na długim dystansie) a nie w kierunku parametrów "startowych".
 
Bochcio napisał:
Kto powiedział że ten motul to słaby olej- konkretnie Specific 504/507. Jest analiza na forum kolegów z Rosji olej ma do 30% PAO...

I to ma być dobrze w przypadku oleju w klasie 5W30? To jest ultra bieda.
[/quote]

A znasz jakieś cywilne oleje VW 504/507 w lepkości 5w30 które mają więcej niż 30% PAO ?:)

Jeżeli tak, to poleć mi, chętnie zacznę z nich korzystać :)

Ja do tego motula mam pozytywne nastawienie tylko dlatego, że kolega jeżdżący służbowym samochodem (mondeo mk4 2.0 TDCI) po całej Europie do sprzedaży zrobił 820 tys km. bez żadnych przygód, remontów i tak dalej(wymiany co 13-15 tys km, i lał specifika mimo iż ford zalecał A5/B5), a dla mnie taka opinia bezpośrednio od użytkownika znaczy więcej niż tabelki, karty charakterystyki, czy pakiety dodatków które stosuje producent. Olej się po prostu sprawdził.
 
https://oil-club.de/index.php?thread/20-redline-euro-series-5w-30/

Ale w jakim celu? Proponuję nie zapominać, że PAO nie jest lekiem na wszystko. Dobrze ułożony HC + PAO spokojnie się sprawdzi. PAO się głównie sprawdzi w jednostkach napędowych pracujących w warunkach intensywnego ciepła oraz np. na Syberii, temperatura płynięcia sięga nawet do - 60°C.

https://oil-club.de/index.php?attachment/15078-vergleichstabelle-504-507-png/

Tutaj jest wybór.
 
Michal126 napisał:
...
SACZI napisał:
Michal126 napisał:
...
Ja osobiście, ponieważ to auto jest już po gwarancji, wlałbym 5W40 w normie C3 z modyfikatorem
...

Odważnie!
Wszak, odpowiedzialności za swoje porady nie bierzesz na siebie ...
Stąd właśnie moja wstrzemięźliwość w poradach do aprobat, które producent podaje w instrukcji.
Wiadomo, że w danej klasie są oleje lepsze i gorsze.

Finansowej nie, ale za reputację foralną, jeśli o takiej można mówić, już tak.
...

No to idź teraz tą tzw reputacją zapłać rachunek u mechanika ...

To samo dotyczy analizy kart produktów.
Na dobrą sprawę to można przeglądnąć testy PioteraTestera i wybrać najlepszy olej.

PS Ludzie czytają to/te forum/fora i myślą, że wypowiadają się na nich profesjonaliści.
I biorą te rady na poważnie.
Tymczasem ich geneza oparta jest ... o przeanalizowanie kart specyfikacji kilku olejów!
Trochę pokory...!
 
jerseyAdmin napisał:
Reputacją "foralną" w razie co silmika nie naprawisz. Mnie trochę denerwuje maniera polecania olejów nie spełniających zaleceń producenta silnika, zwłaszcza że odpowiedzialności za tym idącej nie ma żadnej.

5W-30 to nie jest klasa oleju, to tylko lekkość wg norm SAE. Klasą będzie prędzej norma jaką spełnia - czy to ACEA czy API czy któraś z norm producentów. 504/507 to o tyle ciekawa specyfikacja że musi to być olej Low Saps i Long Life więc równie dobrze formulacja Motula mogła pójść w kierunku utrzymania tych warunków (sensowny olej trzymający parametry na długim dystansie) a nie w kierunku parametrów "startowych".

A mnie denerwuje, jak dobiera się olej bez uwzględnienia konkretnej sytuacji faktycznej. Szafuje się pojęciami typu "zapas lepkości na rozcieńczenie paliwem" nie biorąc pod uwagę, że realia eksploatacji, takie jak mnogość zimnych startów czy długotrwała eksploatacja w temperaturze roboczej pod dużym obciążeniem są bardziej istotnymi kryteriami.

5W-30 to klasa lepkości oleju wg SAE. VW 504.00/507.00 to musi być mid-saps i long life. Przy tym nie jest to w ogóle restrykcyjna specyfikacja: http://www.aftonchemical.com/Insights-and-Resources/Documents/Specification-Handbook

I o utrzymaniu czego mowa? To jest stąpanie po cienkim lodzie. Jednym z najważniejszych (jak nie najważniejszym) parametrów długodystansowych jest TBN i tenże parametr musi być startowo wysoki, by wraz z zużywaniem się oleju nie spadł poniżej akceptowalnego poziomu. Tymczasem omawiany olej ma bardzo niską TBN. Wiem o pewnych niemierzalnych cechach, ale żeby orzec w tej kwestii, należałoby porównać analizę oleju świeżego i zużytego, a takich materiałów mamy niewiele.

A naprawiać silnika nie będę musiał, bo olej 5W40 mid-saps tej jednostki bynajmniej nie zepsuje.
SACZI napisał:
Michal126 napisał:
...
SACZI napisał:
Odważnie!
Wszak, odpowiedzialności za swoje porady nie bierzesz na siebie ...
Stąd właśnie moja wstrzemięźliwość w poradach do aprobat, które producent podaje w instrukcji.
Wiadomo, że w danej klasie są oleje lepsze i gorsze.

Finansowej nie, ale za reputację foralną, jeśli o takiej można mówić, już tak.
...

No to idź teraz tą tzw reputacją zapłać rachunek u mechanika ...

To samo dotyczy analizy kart produktów.
Na dobrą sprawę to można przeglądnąć testy PioteraTestera i wybrać najlepszy olej.

PS Ludzie czytają to/te forum/fora i myślą, że wypowiadają się na nich profesjonaliści.
I biorą te rady na poważnie.
Tymczasem ich geneza oparta jest ... o przeanalizowanie kart specyfikacji kilku olejów!
Trochę pokory...!

Po tej Twojej wypowiedzi mam nieodparte wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. Karty produktów zawierają wartości typowe, które w przypadku producentów porządnych (a nie firm-krzaków) są potwierdzane w analizach. Tak, tychże analizach, na które użytkownicy tego forum czekają z ciekawością (skądinąd słusznie). Dokładnie tak - ludzie czytający to forum oczekują wypowiedzi profesjonalistów, a nie ekstrapolowania jakości jednego produktu marki X na całość portfolio tej marki, czy oceniania olejów na ucho, a to też nieraz ma miejsce. Z pokorą również się zgadzam. W tak kruchej materii jest potrzebna o tyle, by unikać powielania informacji niesprawdzonych. Bez odbioru.
 
Erwin czyli spis wszystkich olejów z aprobatą VAG dopuszcza i 0w30 i 5w30 https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf
Oleje w tej specyfikacji są poddawane testom czystości tłoka w ciągu 650h, podczas gdy np. 505.01 tylko 250h,
Dla porównania jak to wygląda w Mercedesie dla 229.51 (czyli także C3 w większości)
 

Attachments

  • MB test norm.jpg
    MB test norm.jpg
    146,5 KB · Odwiedzin: 749
  • VW tests hours oil.jpg
    VW tests hours oil.jpg
    101 KB · Odwiedzin: 809
Michal126 napisał:
VW 504.00/507.00 to musi być mid-saps i long life. Przy tym nie jest to w ogóle restrykcyjna specyfikacja

Aprobata VW504/507 jest kosztowna, ale za nią idą wielogodzinne testy oleju, które mają potwierdzić, że zapewnia odpowiedni poziom ochrony silnika w długim czasie (w końcu long-life).
 
Kwestia TBN też nie jest taka oczywista, ponieważ w olejach mid-saps/low saps są niższe poziomy zasadowości, ale bazowo te oleje są czystsze (mniejsza zawartość siarki) a więc różnica w nowym oleju między TAN/TBN jest podobna tylko na niższych poziomach w porównaniu z olejami full saps. Oczywiście te oleje ewoluują bo zmieniają się pakiety dodatków i w najnowszych olejach tej normy mamy do czynienia z nowocześniejszym pakietem który daje jeszcze wyższy poziom TBN pomiędzy 8-9 podczas gdy oleje ze starszym pakietem miały przedział -5,5-7.
 
Back
Top