• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A7 3.0 TFSI (310KM -> 589KM)

nosport

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A7 3.0 TFSI
Marka samochodu
Audi A7
Budżet/ile litrów
500 pln
Styl jazdy
Silnik
3.0 TFSI
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witam
Borykam się z problemem jaki olej powinienem lać do bardzo pomodzonego 3.0 TFSI V6 na kompresorze.
Seryjnie było 310 koni i 450 nm, aktualnie jest 589 koni i 665 nm. (Wzrost mocy 90%)
Samochód nie ma lekko. Częste rozpędzanie do 250~300kmh. Trzymanie na wysokich obrotach.
Interwał wymiany oleju chciałbym utrzymać dalej w przedziale 6 tys.
Ravenol RUP 5w40/ Gulf Racing 5W50 , czy jeszcze cos innego?
 
Trochę naciągnąć budżet i zastanowić się nad Redline 0W-40.

Ewentualnie bardzo dobre i sprawdzone przepisy: Amsoil Signature Series 0W-40, Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40, Mobil 1 FS 0W-40 lub Aral Super Tronic 0W-40.
 
To wcale nie świadczy o tym, żeby zwiększać automatycznie lepkość. Paradoksalnie niższa lepkość gwarantuje wyższą smarność, ogólnie to zbyt obszerny temat.
 
Lepkość nie ma nic wspólnego z ochroną i degradacją oleju przy wysokiej temperaturze. Olej będzie degradował tak samo (mniej więcej) bez względu na lepkość, bo to zależy od bazy i dodatków - związki chemiczne w bazie będą w temperaturze reagować tak samo bez względu na lepkość tejże. Sporo zależy od parametrów końcowych oleju, bo pewnie dałoby się znaleźć 0W-20 mające w 120 i więcej stopniach lepsze parametry niż 5W-50.

Skoro to giermancki silnik to tam pewnie zalecają 504/507. O ile samej normy bym się w mocno modzonym silniku nie trzymał, to o ile przy modzeniu nie było fizycznych ingerencji w układ smarowania i tłokowy to trzymałbym się lepkości 0/5W-30, ewentualnie oczko wyżej z 0/5W-40 ale raczej nie więcej. I zwiększył budżet jeżeli to koniecznie i wybierał oleje z najwyższej cywilnej półki: Redline którego zaproponował kolega, Motul 300V, Penrite 10Tenths Racing (Racing, nie premium) jak najbardziej, Millers CFS, Fuchs Pro Racing S - coś z tej półki.

Japoński Eneos Sustina ze względu na bardzo wysokie VI powinien się dobrze sprawdzić, ale te oleje przy ostrej jeździe błyskawicznie degradują więc musiałbyś bardzo często zmieniać.
 
Samochód pokonuje 6tys km średnio co 60-90dni.
30% z tego przebiegu to jest intensywne używanie samochodu.
Lać Amsoil Signature Series 0W-40 czy Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40?
Bo nie widzę zbytniego sensu wlewania Red Line, wymiana oleju następuje i tak najpóźniej co 90dni.
 
Lepkość nie ma nic wspólnego z ochroną i degradacją oleju przy wysokiej temperaturze. Olej będzie degradował tak samo (mniej więcej) bez względu na lepkość, bo to zależy od bazy i dodatków - związki chemiczne w bazie będą w temperaturze reagować tak samo bez względu na lepkość tejże. Sporo zależy od parametrów końcowych oleju, bo pewnie dałoby się znaleźć 0W-20 mające w 120 i więcej stopniach lepsze parametry niż 5W-50.

Skoro to giermancki silnik to tam pewnie zalecają 504/507. O ile samej normy bym się w mocno modzonym silniku nie trzymał, to o ile przy modzeniu nie było fizycznych ingerencji w układ smarowania i tłokowy to trzymałbym się lepkości 0/5W-30, ewentualnie oczko wyżej z 0/5W-40 ale raczej nie więcej. I zwiększył budżet jeżeli to koniecznie i wybierał oleje z najwyższej cywilnej półki: Redline którego zaproponował kolega, Motul 300V, Penrite 10Tenths Racing (Racing, nie premium) jak najbardziej, Millers CFS, Fuchs Pro Racing S - coś z tej półki.

Japoński Eneos Sustina ze względu na bardzo wysokie VI powinien się dobrze sprawdzić, ale te oleje przy ostrej jeździe błyskawicznie degradują więc musiałbyś bardzo często zmieniać.
toche przesadzacie z ta złożonością. tez tak spuszczalem sie nad silnikiem i olejami i skonczylo sie to przy tym jak ogladalem rozkladanie silnika. cala ta sterylnosc i cudowanie w większości nie ma nic wspolniego z jego żywotnością. wiadomo olej zmieniac ale silnik predzej sie zepsuje z przyczyn losowych lub bledow konsteukcyjnych niz od oleju

co do oleju mam jedno auto 11 rok i testowałem w nim oleje od 0w30, 5w30 [z5 roznych] do 0w40. i wraz ze wrostem lepkosci spadala temp oleju

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
@nosport prawdę pisząc obojętnie, Meguin to klasyczna receptura na PAO, natomiast Amsoil to nietypowy przepis, ale sprawdzony i bardzo polecany.
 
Tak, opierając się o badania tak jest. Na to również wpływa pojemność cieplna mieszaniny olejów bazowych.
 
Meguin to bardzo stabilna i niezmienna receptura. Tak stabilna i niezmienna, że spełnia normy jeszcze z lat 90. Nie wiem czy to dobrze zagra w tak nowoczesnym i wysilonym silniku. Ja bym ci proponował zerknąć na Repsol Carera 0w40.
Zanim się na coś zdecydujesz , sugeruję też pogadać z osobą która przy tym silniku dłubała, wie co robił i może mieć jakieś dodatkowe rady w związku z tym
 
Przecież tam już nie stosują takich starych pakietów 🤦‍♂️ Od dawna nie jest produkowany taki pakiet, jest nowszy spełnia wymagania API SN, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd, później powstają różne mity. Odnośnie tych deklaracji dalej nie rozumiesz, to taka polityka firmy w porównaniu z innymi, chcą po prostu odróżnić PAO od "nowoczesnych" HC, mam nadzieję, że ten temat zostanie w końcu zamknięty.
 
Jest nowszy a nadal tkwi w normie BMW ll98 . To taka polityka firmy żeby szczycić się oldschoolowymi normami ?
 
Back
Top