Lepkość to nie wszystko, chodziło także o normy. Etka wskazuje:
502.00 - 0w30 (dla RUS)
504.00 - 5w30 (EU)
502.00 - 5w40 (US)
Trzymając się ściśle powyższego i zmieścić się w budżecie Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 + AR9100.
Interwały dopasować do warunków użytkowania i w tym przypadku na pewno nie kierować się wskazaniami kompa czy instrukcji, bo nie służy to silnikowi.
Czy można zalać 500ml płukanki i przejechać kilka dobrych kilometrów? Jest efekt lepszy nożna biegu jałowym? Poproszę o zdanie osób, które rzeczywiście miały z tym do czynienia
Nie. Nie jeździsz z płukanką. Do jazdy z płukanką w silniku są odpowiednie środki ze stajni LM. Jeśli chcesz wykonać płukankę tradycyjną, czyli dolać do starego oleju nafty, lub zwykłej płukanki na 15 minut, to auto ma stać na wolnych obrotach i nigdzie nie jeździsz. Jazda ze zwykłą płukanką może zakończyć się przytarciem metalowych elementów w silniku, szczególnie panewek.
Zacytuję kolegę [mention]wlyszkow[/mention] "Bez stosowania wcześniej AR2300, czyli stosując AR2820 jako główne mycie silnika, warto podtrzymać ją dłużej w silniku i wtedy można dłużej potrzymać na wyższych rpm niż wolne bo na wolnych jest niski przepływ oleju. AR2820 ma od połowy 2018 nowy pakiet myjący, antykorozyjny, TBN ale także trochę smarny więc można stosować preparat dłużej i bezpiecznie."
Zawsze też można do niego napisać o płukankę może coś Ci doradzi, lub zapoda do testów
Ja ze swojej, mocno doświadczonej płukankami i ekperymentalnymi siuwaksami od [mention]wlyszkow[/mention] strony polecam nie lać teraz płukanki, ale do nowego oleju zalać AR2300 i przejechać na nim pełen cykl, czyli te 10000 kilometrów, a potem wlać AR2820 i zlać razem. Ewentualnie, jak pisał Plywak - kupić płukankę dystansową XADO, zalać najtańszego Lotosa pasującego do silnika, przejeździć ~300 km z taką mieszaniną, zlać i dopiero zalać docelowy olej.
Miałem niedawno sytuację z silnikiem TSI (ten z analizy) , które nigdy płukanek nie miało 150kkm nalotu i interwały co 30 kkm. Do starego oleju poszła płukanka AR2820 trzymana 1h i potem do nowego oleju AR9100. Pacjent ma się dobrze, wycieków brak.
Czyli najlepszą opcją będzie płukanka AR2820 przed spuszczeniem oleju wlana na postoju i silnik pracujący przez 20 minut? Jaka różnica pomiędzy nią, a naftą lub LM?
Dodano po 14 minutach 6 sekundach:
[mention]wlyszkow[/mention] jeżeli masz produkty do testów to chętnie zobaczę w swoim 3.0 TFSI.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.