• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi Q7 3.0 TFSI

Andrzej16

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 3.0 TFSI + LPG
Audi Q7 4L 2014r. 3.0 TFSI
MOTUL 5W30
Do 250zł za 7l
Jazda miejska krótkodystansowa, czasami trasa.
 
A czy nie jest wskazane do tego silnika 5w30/40?
Dodam jeszcze, że kilka dni temu została założona instalacja LPG z dotryskiem benzyny.
 
Możesz śmiało zastosować 0W40. Ze względu na LPG sugeruje pozostać raczej przy parametrze 40, zamiast 30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
5W40

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Lepkość to nie wszystko, chodziło także o normy. Etka wskazuje:
502.00 - 0w30 (dla RUS)
504.00 - 5w30 (EU)
502.00 - 5w40 (US)

Trzymając się ściśle powyższego i zmieścić się w budżecie Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 + AR9100.
Interwały dopasować do warunków użytkowania i w tym przypadku na pewno nie kierować się wskazaniami kompa czy instrukcji, bo nie służy to silnikowi.
 
Kupiony Total ineo longlife 5w30. Czy warto przed wymianą zrobić płukankę dodając nafty lub preparatów typu Liqui Moly?
 
Zawsze warto zrobić płukankę. Ja ostatnio stosowałem zwykłą naftę uniwersalną.
 
Czy można zalać 500ml płukanki i przejechać kilka dobrych kilometrów? Jest efekt lepszy nożna biegu jałowym? Poproszę o zdanie osób, które rzeczywiście miały z tym do czynienia
 
Nie. Nie jeździsz z płukanką. Do jazdy z płukanką w silniku są odpowiednie środki ze stajni LM. Jeśli chcesz wykonać płukankę tradycyjną, czyli dolać do starego oleju nafty, lub zwykłej płukanki na 15 minut, to auto ma stać na wolnych obrotach i nigdzie nie jeździsz. Jazda ze zwykłą płukanką może zakończyć się przytarciem metalowych elementów w silniku, szczególnie panewek.
 
To polecam Archoil AR2300 i zrobienia na płukance 2000-3000km bądź ar2820 i zostawić na wolnych obrotach nawet do 1h
 
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał.

Zwykłe płukanki - 10 do 30 minut na wolnych obrotach i nie śmiesz przygazowywać.
 
Ewentualnie XADO ma płukankę na której można przejechać od kilkudziesięciu do kilkaset kilometrów.
 
Zielony34 napisał:
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał.

Zwykłe płukanki - 10 do 30 minut na wolnych obrotach i nie śmiesz przygazowywać.

Ar2820 można do 1h

Zacytuję kolegę [mention]wlyszkow[/mention] "Bez stosowania wcześniej AR2300, czyli stosując AR2820 jako główne mycie silnika, warto podtrzymać ją dłużej w silniku i wtedy można dłużej potrzymać na wyższych rpm niż wolne bo na wolnych jest niski przepływ oleju. AR2820 ma od połowy 2018 nowy pakiet myjący, antykorozyjny, TBN ale także trochę smarny więc można stosować preparat dłużej i bezpiecznie."

Zawsze też można do niego napisać o płukankę może coś Ci doradzi, lub zapoda do testów ;)
 
Ja ze swojej, mocno doświadczonej płukankami i ekperymentalnymi siuwaksami od [mention]wlyszkow[/mention] ;) strony polecam nie lać teraz płukanki, ale do nowego oleju zalać AR2300 i przejechać na nim pełen cykl, czyli te 10000 kilometrów, a potem wlać AR2820 i zlać razem. Ewentualnie, jak pisał Plywak - kupić płukankę dystansową XADO, zalać najtańszego Lotosa pasującego do silnika, przejeździć ~300 km z taką mieszaniną, zlać i dopiero zalać docelowy olej.
 
Miałem niedawno sytuację z silnikiem TSI (ten z analizy) , które nigdy płukanek nie miało 150kkm nalotu i interwały co 30 kkm. Do starego oleju poszła płukanka AR2820 trzymana 1h i potem do nowego oleju AR9100. Pacjent ma się dobrze, wycieków brak.
 
Czyli najlepszą opcją będzie płukanka AR2820 przed spuszczeniem oleju wlana na postoju i silnik pracujący przez 20 minut? Jaka różnica pomiędzy nią, a naftą lub LM?

Dodano po 14 minutach 6 sekundach:
[mention]wlyszkow[/mention] jeżeli masz produkty do testów to chętnie zobaczę w swoim 3.0 TFSI.
 
Back
Top