• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi Q7 3.6 FSI 2008 280KM

wonkro

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 3.6 FSI
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
6,9L do 300zł
Silnik
3.6 FSI 280KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507 lub 505/502
Witam Szanowne grono,

Kupiłem Audi Q7 z silnikiem 3.6 FSI. Przy silniku wisiła karteczka z ostatniej wymiany, mówiąca, że zalany był olej Valvoline 5w30.
Po zakupie zalałem Valvoline synpower MST 5w40 C3. Aktualny przebieg auto to 287000km. Moja jada wygląda następująco: codziennie dojeżdżam do miasta jakieś 10km + jazda po mieście (małe miasteczko) i powrót. Weekendy dłuższy wypad w trasę jakieś 100km. A raz na 1,5 miesiąca wyjazd za granicę, jakieś 1300km autostradami w jedną stronę. Nie wiem czy do takiego stylu jazdy, zostawić aktualny olej czy może warto zastosować coś innego? Inne lepkości? Nie stosuję się do trybu LL. Dzięki i pozdrawiam Konrad
 
Bardzo wymagajaca ? Az tak bym tego nie nadinterpretowal. Ale pod katem samego przepisu jest rowniez interesujaca, duze stezenie N >1200 ppm jak dobrze pamietam. W koncu tez ma B >300 ppm, duzo AOs. Wiec bedzie zdecydowanie przewyzszac A3 np. pod katem kontroli depozytow. Chociaz jeszcze bardziej mi sie podoba VW 508 i bym ten olej polecil do wiekszosci Vagin, jak i rowniez azjatyckich pojazdow.
 
Tak, porównując do obecnie zalewanego motula A3/B4, jest dużo lepszym wyborem. Myślę za autor nie da się namówić na 0w20. 😏
 
A co myślicie np. o zalaniu lekkiej 40-stki Motula X-clean gen2 5w40 C3 tylko, że jest to norma VW 511.00 która podobno nie jest kompatybilna z poprzednimi normami.
 
Akurat podałem motula tylko jako przykład. Bardziej chodziło mi o oleje z normą vw 511 00 które jakością odpowiadaja vw 504/507, ale są w lepkości w40. Na zagranicznych forach nawet bardziej zalecają tę normę jeśli ktoś chce w40 zamiast przestarzałej już vw 502. Np. taki Mobil esp x3 0w40.
 
Back
Top