• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi Q7 4MB 3.0 TFSI 333KM - Olej 5W40

Silv3r

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 4M 3.0 TFSI 2017r
Marka samochodu
Audi Q7 4M
Budżet/ile litrów
500/7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 TFSI, 333km, CREC, seria
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.5l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Shell Ultra Performance AV-T 0w30
Witam!

Aktualnie zalany Shell Ultra Performance AV-T 0W30 i chce wrócić jednak do fabryki (5w40).

Zauważyłem ubytek oleju, nie mam bagnetu, a jedynie komputer, który po przejechaniu 500-600km wskazał na dolanie 1l max oleju i że mimo komunikatu dalsza jazda może być kontynuowana (nie wiem dlatego ile uciekło oleju, komputer wskazuje tylko poziom min i możliwość dalszej jazdy).

Dolałem może 0.8l i aktualnie waha się od maxa do nieco poniżej...

Oleje o których myślę to:
1. PMO Extreme 5w40
2. Meguin Super Leichtlauf 5w40
3. Liqui Moly Molygen 5w40

Czytałem już wiele opinii, że te silniki piją mniej lub więcej oleju i że jednak najlepiej pozostać przy fabryce...
 
Nie nakłaniam przecież, by założyciel swojego watku szukał za wszelką cenę oleju na PAO. Z tego co napisał, jest zdecydowany na Meguina SL. Poczytaj sobie o tym konkretnym oleju, tam jest ta informacja. Nie róbmy tutaj śmietnika
 
Gruba dyskusja widzę się wywiązała... :)

Nie mówię "nie" dla innych olejów. To są moje typy na podstawie wielu dyskusji i analiz. Jeszcze nie klikłem "kup" ;)

Dlatego też napisałem tutaj na grupie, wierząc, że macie największą wiedzę w tym temacie i jesteście w stanie doradzić odpowiedni olej do mojej jednostki.

Odma jest nowa, oryginał z ASO.
 
nie widzę nigdzie informacji ani nikt nawet nie zapytał jaki to auto w ogóle ma przebieg, czy były kiedykolwiek stosowane płukanki, jakie były od nowości interwały olejowe? a Wy się spieracie czy olej ma być na pao...
 
To wymień konkretne oleje, które jak sam napisałeś "mogą" zawierać te dodatki
nie obchodzi mnie to, prostuję po prostu informację, że oleje na PAO z założenia "rewitalizują" uszczelnienia, bo mają dodatki.
Za to każdy olej PAO musi posiadać te konkretne dodatki.
Tak, bo pełne czyste PAO negatywnie wpływa na uszczelki ;) Dodatki są od tego, by temu zapobiec. Podchodzisz do tematu od d*py strony.
 
Aby jeszcze nieco namieszać... a co powiecie nt. Naszego rodzimego producenta tj.
ORLEN OIL MAX EXPERT 5W-40?
 

Liqui Moly 2671 Ol-Verlust Stop 300ml

a może zastosowałbyś sobie ten dodatek?
to nie jest żaden moto doktor, tylko mieszanka estrów które powodują spęczenie uszczelnień. Stosowałem go kiedyś w swojej starej Skodzie Octavii, pobór spadł mi praktycznie do zera. Jest dużo pozytywnych informacji w Internecie na temat tego dodatku.
 
Oleje Orlen można brać w ciemno ;)
Widzę, że są "dwie wersje":

1. Orlen Max Expert 5W40 A3/B4 z opisów zastąpił Lotos Synthetic Plus 5W40)

2. Orlen Max Expert 5W40 C3

Który do mnie będzie odpowiedniejszy? 🤔
Post automatically merged:

Liqui Moly 2671 Ol-Verlust Stop 300ml

a może zastosowałbyś sobie ten dodatek?
to nie jest żaden moto doktor, tylko mieszanka estrów które powodują spęczenie uszczelnień. Stosowałem go kiedyś w swojej starej Skodzie Octavii, pobór spadł mi praktycznie do zera. Jest dużo pozytywnych informacji w Internecie na temat tego dodatku.
Brzmi interesująco... Obawiam się tylko efektu spęcznienia ;) Wstrzymam się z tym jeszcze.

Od jutra najpierw będzie jazda na 2xLM 5200 (dlugodystansa plukanka), potem myślałem aby jeszcze do tego samego oleju z LM wrzucić 2x Millers Engine Flush i dopiero wymiana... Nie przegnę z ilością chemii? 😀
 
Last edited:
Nie bój się spęczenia uszczelnień, jest to jak najbardziej pożądany efekt, który powoduje przywrócenie właściwości i cech tychże. Zasada jest taka, że najpierw trzeba porządnie wypłukać, a potem można walczyć różnymi dodatkami. Ta płukanka LM 5200 jest ok, ale do tego bym więcej innych płukanek nie dodawał. Jak chcesz dobrze wypłukać to zlej ten olej z plukankami 5200 i zalej coś najtańszego np. tedex albo qualitum 5w40, nowy filtr oleju, do tego Oilsyn Power Flush i spokojna jazda 30-60 min. i zmiana na olej docelowy i nowy filtr a do tego na cały interwał Oilsyn Power Cleaner (long life 😉) na cały interwał, potem kolejna zmiana oleju z filtrem + LM Oil Stop.
 
Zaraz po zakupie dodałem 2x Tec2000 i tak chodził przez 40min na wolnych obrotach i żałuję że mimo wszystko NIE potrzymałem go chwili na obrotach ok. 2tys ... Po tym od razu wleciał 0W30 i po niespełna 700km leci LM 5200 i zmiana na 5w40 z nadzieją że nieco ograniczę pobór oleju...

Kompresja była sprawdzana, niestety na zimnym, z wynikami 11~12 bar. Nagar i cały układ wyczyszczony (ten silnik ma dodatkowe wtryskiwacze MPI, więc ogólnie całość wyglądała całkiem dobrze). Odma wraz z przewodami nowe.
Wiem, że te silniki piją mniej mniej lub więcej oleju, ale nie daje mi to spokoju... :)
Kusi mnie jeszcze opcja z Xado na tłoki, ale oszaleli z cenami (kiedyś był po 30, teraz za blisko 200zl!)
 
Jak chcesz zastosować coś od góry to spróbuj Pro-Tec Carbon X, 130 zł a produkt lepszy od Xado 😉
 
Ja nie, ale chłopaki na forum stosowali i mówili że lepsze jest to od Xado.
 
Również o tym wcześniej czytałem na forach.

Dla mnie osobiście na duży plus jest formą piany - teoretycznie, powinna wypełnić całą komorę spalania i spływać po ściance na pierścienie, a płynny antykoks spłynie w najniższy punkt przez co trzeba go zalać znacznie więcej + zazwyczaj szybko odparowują jeżeli nie wkręcimy świecy/zawory będą uchylone...

Zastanawia mnie jedynie po co w zestawie jest piana + neutralizator (aż takie to mocne, że należy zneutralizować pianę i na końcu odessać?)
 
Back
Top