• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi RS3 8V. Silnik CZGB

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
D

Deleted member 52434

Gość
Marka samochodu
Audi RS3 8V
Budżet/ile litrów
6,8
Silnik
2.5 tfsi kod silnika czgb
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
obecnie 0, przed aplikacją Oilsyn NanoC5 regenerator do 150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 VW504.00/507.00
Producent zaleca do tego silnika olej 5W30 z normą VW504.00/507.00. Auto ma 73kkm obecnie. Poprzedni właściciel zalewał Motulem X-Clean 5W40 z normą VW502.00/505.00. W związku z tym ja też taki olej zalałem na ostatniej wymianie. Obecnie wlany Oilsyn Nano C5 regenerator. Silnik palił do 150ml oleju na 1000km przed wlaniem regeneratora Nano C5. Obecnie po ponad 2kkm na NanoC5 nie zauważyłem poboru oleju. Wyłączony został też zimy start bo czuć było paliwo w oleju. Obecnie katalizator sportowy 100CPSI, brak dpf który nie występował w 2016r. Jaki olej polecicie w moim przypadku? Myślałem o Amsoil 5W30 SS, ewentualnie coś innego w 5W40 jak Millers ect? Wielu poleca Motula Sport 5W50 ale wg mnie to przerost form nad treścią gdyż nie upalam tego auta na torze.
Obecnie auto ma 430KM i 600Nm. Oem 367/460.
 
Last edited by a moderator:
Polecam Specol 504/507 lub Lotos Aurom 504/507.
Te silniki mają specjalna konstrukcję pierścieni na tłokach, które wywierają minimalny nacisk na cylinder wraz z bardzo małymi kanałkami odprowadzającymi olej z pierścienia zgarniającego.
Ponadto technologia hiperbolicznego honowania gładzi cylindrycznych powoduje, że dość dużo oleju pozostaje w szczelinach honowniczych.
Z tego powodu nie zaleca się stosowania olejów o zbyt dużej lepkości, a te, które wymieniłem są w 200% wystarczające.
 
Tylko martwi mnie wartość TBN w obu olejach: Specol ma 8,7 a Lotos 6. O ile to 8,7 to jeszcze można przeboleć ale 6 to już mało biorąc pod uwagę że po zmianie oleju stary olej degraduje nowy o jakieś 2 TBN (w zależności od przebiegu oleju). Z drugiej strony oba oleje 5kkm wytrzymają bo co tyle je zmieniam.
 
Gdzie Ty mieszkasz, ze potrzebujesz wysokiego TBN ? Aktualnie nie ma duzego znaczenia, paliwa w Polsce sa praktycznie pozbawione siarki. Optymalnie mozna uznac ca. 5 mg KOH/g.
 
Jakość paliwa to jedna sprawa ale 2ga ważniejsza to rozcieńczenie oleju paliwem co powoduje spadek jego lepkości i zamiast np 5W30 po 3-4 tysiącach mamy już 5W20 itd.
 
TBN nie zawracaj sobie glowy...

Lepkosc to inna kwestia, a skad wiesz ile tego paliwa sie dostanie do oleju ? Zleciles juz analize ? Przy takich interwalach ca. 5kkm. Nawet jezeli bedzie ostatecznie SAE 5W-20, to krzywdy silnikowi nie zrobisz.
 
@Car Vlog, przyglądnij się Redline Euroseries:
 
Dodam że norma VW504.00/507.00 dotyczy olejów niskopopiołowych i tzw lekko-bieżnych a mi na tym nie zależy za bardzo gdyż mam kata sportowego 100CPSI który się raczej nie zapcha od oleju np mid saps. Poza tym czy ktoś powie w czym olej Specol 504/507 jest lepszy od np Amsoil 5W30 SS?
 
@SACZI Ale jezeli on wymienia oleje co 5kkm to sie nawet nie oplaca...

@Car Vlog i co z zwiazku z tym, ze ma mniejsze stezenie popiolow ? Pewnie sugerujesz mniejsza "ochrone".
 
Sugeruję jedynie że jest to bez znaczenia w moim przypadku i można zastosować olej typu mid lub full saps który też będzie dobrze chronił silnik. Silniki TFSI/TSI maja problem z poborem oleju i w wyniku jego spalania VAG wpadł na pomysł aby stosować olej low saps z normą 504/507 aby nie zatykać katalizatorów. Aczkolwiek to tylko moja własna dedukcja. Być może norma 504/507 ma chronić coś jeszcze w silniku i dlatego należy ją stosować?
 
Jak chcesz z normą to polecam Eurola Synthence FS 0W30 - mocny i sprawdzony olej o wysokiej lepkosci w 100 stopniach na granicy 0W40. Bez normy ciekawe propozycje to Aral Supertronic 0W40 czy Mobil ESP X3 0W40. Zainteresuj się też Repsolem Master Racing 0W40 (dawniej Carrera - kompleksowe badanie jest na forum) choć to już trochę droższa zabawa. Który rocznik? Wydaje mi się ,że możesz mieć też normę 502/505 dopuszczoną. Full spas w sumie też Ci nie zabije silnika a jest z czego wybierać.
Z całym szacunkiem ale Lotos Aurum 5W30 ani nawet Specol VW 5W30 to nie są dobre propozycje w tym wypadku.
 
rozcieńczenie oleju paliwem co powoduje spadek jego lepkości i zamiast np 5W30 po 3-4 tysiącach mamy już 5W20 itd.
Ale wiesz, że to kwestia bardzo indywidualna, zależna od kierowcy, oraz samego silnika i układu wtryskowego? Druga sprawa, że nie możesz się takimi pewnikami wypowiadać, bo nie masz pojęcia, jak dana formulacja zachowa się w danym silniku.

czy ktoś powie w czym olej Specol 504/507 jest lepszy od np Amsoil 5W30 SS?
Niczym. Gdybym miał mocny silnik i stał przed wyborem, nigdy nie wybrałbym Specola. To jest moje, osobiste zdanie.

dotyczy olejów niskopopiołowych i tzw lekko-bieżnych
No nie do końca. Ta norma zastępuje również 505.01. Poczytaj, po co została wprowadzona norma 505.01.

można zastosować olej typu mid lub full saps który też będzie dobrze chronił silnik.
Low SAPS równie dobrze chroni, co Full SAPS.

Aczkolwiek to tylko moja własna dedukcja.
Pudło.

Być może norma 504/507 ma chronić coś jeszcze w silniku i dlatego należy ją stosować?
Nie "być może" tylko jak najbardziej.
 
Przede wszystkim gratuluję auta i silnika. To jest bardzo rozwojowa jednostka i okolice 500 KM nie robią na niej wrażenia. Norma 504 w Twoim przypadku nie musi być stosowana, bo robisz krótkie interwały, a były też dopuszczone oleje VW 502. Można pochylić się nad Mobilem FS 0w40, Ravenolem VST 5w40.
 
Specol ma w stosunku do Lotosa najnowszy pakiet dodatków pod 504/507 i prawdopodobnie różni się nieco bazowo. Specol generalnie robiony jest stricte wg. popularnego przepisu pod aprobatę 504/507, z którego korzysta bardzo wielu producentów m.in Total czy Fuchs. ale także Orlen. Moim zdaniem Specol jest lepszym olejem od Lotosa Aurum ale trzeba by zrobić badanie Auruma takie jak Specola aby sprawdzić jego rzeczywiste parametry, które w przypadku Secola wyszły generalnie dużo lepiej od deklaracji producenta i minimalnych deklarowanych przez Lotosa w karcie. I tu mamy problem taki, że Lotos podaje minimalne parametry i tak naprawdę wiem, że nic nie wiemy bo nawet nie ma jak porównać parametrów na kartach a tym bardziej rzeczywistych. Analiza cząsteczkowa tak naprawdę nie wnosi nic - służy jedynie potwierdzeniu zastosowanego pakietu. Lotos Aurum 5W30 jest bardzo często polecanym olejem wiec myślę, że warto by zrobić bardziej kompleksowe badanie (jak w przypadku Specola) by mieć właściwy punkt odniesienia i nie spekulować co do jego potencjalnych zalet.
Wracając do tematu to w tym roczniku moim zdaniem powinna być dopuszczona norma 502 (ale głowy nie dam -trzeba zajrzeć do instrukcji) i wtedy można wziąć pod uwagę np. oleje, które polecił Kolega Kaczorek i wiele innych.
 
Przede wszystkim gratuluję auta i silnika. To jest bardzo rozwojowa jednostka i okolice 500 KM nie robią na niej wrażenia. Norma 504 w Twoim przypadku nie musi być stosowana, bo robisz krótkie interwały, a były też dopuszczone oleje VW 502. Można pochylić się nad Mobilem FS 0w40, Ravenolem VST 5w40.
Dzięki :) Czyli skupić się na 5W40 zamiast 5W30?
 
Dzięki :) Czyli skupić się na 5W40 zamiast 5W30?
Masz wybór, jeśli będziesz tym autem jeździł normalnie, to mocny 5w30 z normą 504 też sobie poradzi, ale ze względu na podlewanie paliwem będzie więcej zapasu na 0/5w40 po rozcieńczeniu.
 
Po wybraniu w filtrze wyszukiwarki na zmień olej specyfikacji API SN Plus wyskoczył mi tylko Amsoil 0W40.

Natomiast w specyfikacji oleju brak jest informacji o spełnieniu normy API SN Plus. Czy może ktoś potwierdzić czy powyższy Amsoil spełnia normę SN Plus?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top