• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi S6 C5 4.2 ANK

Aivars

Użytkownik
Samochód
-Audi S6 C5
Panowie,

Lada chwila bede zmienial olej w S6 C5 4.2 ANK.
Zastanawiam sie nad Ravenolem VST 5w40 lub Eurolem Fluence 5w40. Ktory z nich bedzie lepszym wyborem?
Ewentualnie moze brac pod uwage cos innego?
Zuzycie oleju standardowe - niecaly litr na 1000km

Bede bardzo wdzieczny za sugestie ;)
 
Masz analizy obu na naszym forum :)

Kartami Millersa nie radze sie sugerowac, natomiast karty od AMG Extreme to tak czy owak zlepek wszystkich parametrow z kilku labolatoriow, ladnie musi wygladac 🧐
Lepszy zlepek z labów niż podawanie na oko widełek w znakach < > ;)
 
Mimo wszystko i tak "koloryzowanie"...Nie w tajemniczeni interpretują dosłownie. A ja podkreślam, żeby uświadamiać innych.
 
Ok, czyli Millers odpada, bo nie chce robic kroku w tył. Skłaniam sie do PMO - gdyby zestawic te dwa oleje ze soba (Extreme Lubricants i PMO Extreme) to ktory 'na papierze' wypada lepiej ? Chodzi oczywiscie o dobor do mojego silnika (4.2 V8 +lpg, norma 502.00)
 
Takie porównywanie możesz sobie właściwie zaoszczędzić. Ewentualnie jakby próbki pochodziły z tego samego laboratorium.
 
Na papierze jak porównujesz, to pamiętaj, że to są parametry uśrednione i końcowi możesz trafić na coś, co jest inne, niż na "papierze".

Zamiast Extreme, czy tym bardziej PMO, wlej Meguina i masz pewność powtarzalności produkcji i jakości oleju. Do tego olej jest najtańszy że stawki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
AMG Extreme ma akurat parametry rzeczywiste, ale zupełnie inny pakiet dodatków, nie wiemy nawet jakie są stosowane AO itp.
 
Dziękuję Panowie. To forum jest jednym z bardzo niewielu, gdzie mozna liczyć na rzeczową i merytoryczną dyskusje, a Wasza wiedza jest na najwyższym poziomie :)
 
Kolejna wymiana przede mną - tym razem wybór padł na Meguin Super Leichtlauf 5w40 - ciekaw jestem czy odczuje jakas roznice pomiedzy Extreme 5w40 ;)
 
@Aivars Jak oceniasz ten, który był dotychczas? Monitorowales temperatury, ciśnienie oleju?
 
Last edited by a moderator:

Extreme 5w40 mialem w silniku na dwie wymiany, czyli 20 000km. Zawsze lacznie z AR9100 w dawce 35ml/litr.
Ogolnie jestem z tego oleju zadowolony, szczegolnie jesli chodzi o temperature oleju, ktora nigdy nie wzrosla powyzej 112*C, pomimo bardzo wysokich temperatur na zewnatrz. Silnik 4.2 V8 340KM wiec pod maska jest pieklo a olej naprawde dawal rade.

Druga sprawa, to zimny start silnika. Moj silnik ma slawne napinacze lancuchów i bardzo czesto wystepuje 'grzechotanie' na zimno. Nie powiem, ze ten olej wyeliminowal to zupelnie, ale z pewnoscia bardzo mocno ograniczyl w/w dzwieki. Silnik rowniez mozna powiedziec ze chodzi bardziej gladko niz na Ravenolu VST.
Dokladnego cisnienia oleju nie sprawdzalem - przy moim silniku na vcdsie jest podane tylko info, ze cisnienie jest ok lub nie. Wszysto jest w porzadku pod tym wzgledem - kontrolka rowniez gasnie bardzo szybko, ale przy kazdym oleju tak mialem.

Jesli chodzi o zuzycie oleju, to nic sie nie zmienilo w porownaniu np z Ravenolem VST itp, czyli ok 1l na 10 000km
Teraz z czystej ciekawosci zaleje Meguina i doleje Ceratec z LM - zobaczymy jak sie bedzie sprawowala taka mieszanka ;)
 
Czyli jesteś kolejną osobą, przy której potwierdzają się m.in. temperatury i rozruchy :) szkoda, że nie robiłeś uoa, ja mam nadzieję, że w końcu zrobię, też leci drugi interwał i odczucia jak najbardziej pozytywne. Co do zużycia oleju - fantastyczne masz, oby tak dalej, widać, ze motorownia zadbana 🍻
 

obnizona temperature i bardziej miekki rozruch widac od samego poczatku ;) a jesli chodzi o zuzycie oleju to auto robi codziennie ok 100km glownie po autostradzie, a na naszej a4 ciezko o jakies zawrotne predkosci wiec i zuzycie oliwy niewielkie ;) dawno temu, jak auto bylo duzo czesciej krecone pod czerwone pole, to zuzycie bylo wieksze :)
 
Last edited by a moderator:
obnizona temperature i bardziej miekki rozruch widac od samego poczatku
Pytanie na ile to zasługa samego oleju, a na ile AR9100 bo wydaje mi się, że dodatek akurat w tym aspekcie sporo zmienia.
 
Pytanie na ile to zasługa samego oleju, a na ile AR9100 bo wydaje mi się, że dodatek akurat w tym aspekcie sporo zmienia.
Dodatek mialby tutaj znaczenie, gdybym do poprzedniego oleju go nie stosowal. AR9100 stosuje od wielu lat, zanim stalo sie to ‚modne’ ;) dlatego np przy Ravenolu Vst byla taka sama dawka 9100 a jednak temp oleju wyzsza.
 
Meguin z dodatkiem Ceratec zalany ;) poki co wydaje mi sie ze silnik ciszej pracuje. Osiaganych temperatur jeszcze nie sprawdzalem :)
 
Back
Top