dolomit
Użytkownik
- Samochód
- Fabia 1.9 tdi atd
Witam. Wysłałem próbkę oleju do analizy, otrzymałem dzisiaj wyniki.
Chciałem ją zrobić z kilku powodów, raz to 23 letni diesel na pompkach na oleju 0W30, dwa jak to się będzie sprawdzać w trudnych warunkach
Przez trudne warunki rozumiem:
- przeważa jazda na krótkich odcinkach po 8-10 minut pracy silnika na tygodniu, oraz około 20 minut na weekendy, jako jednorazowa jazda
Oraz raz- dwa razy w roku większa trasa, jak góry, morze. Plus wiadomo jakieś tam wyjątki.
Na oleju w rok czasu przejechałem 5906km. zalewany w marcu 23r i spuszczony w marcu 24r.
Po 4205km w październiku przed zimą dolałem 200ml świeżego, wchodzi 4.2L, więc 4-5%, i po nim zrobił jeszcze 1453km.
Ogolnie dolewka nie była konieczna, bo bez dolewek na interwał by starczyło, bo spalanie wychodzi mi ~52ml na 1000km.
Ale chciałem sobie dolać aby odświeżyć olej przed zimą, zwłaszcza że nie wiem jak się sprawdzał.
I teraz tak ogólnie spodziewałem się znacznie gorszych wyników, bo olej miał jakiś dziwny kolor.
Widać w zasadzie wzrost lepkości na zimno i zrobił się 5W30. Wskaźnik lepkości też bardziej już 5W30
Paliwa o dziwo nie ma. Wygląda to bardzo dobrze, zwłaszcza w kontekście w jakim stanie jest silnik.
Tylko nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym BL, na niebiesko. Co to znaczy? Próbka takiego nowego oleju jaką mięli w bazie? W temacie o interpretacji wyników nie ma o tym mowy, a jak wchodziłem w tematy to mało kto ma takie BL niebieskie a jak są to też bez wyjaśnienia i przy zasadowości oleju już nie rozumiem o co chodzi. to mam 8.1, 4.95 czy w ogóle tego nie badali? czy może 8.1 to nowy olej a 4.95 to obecny.. w takim razie dlaczego pod spodem pod 8.1 nic nie ma?
Chciałem ją zrobić z kilku powodów, raz to 23 letni diesel na pompkach na oleju 0W30, dwa jak to się będzie sprawdzać w trudnych warunkach
Przez trudne warunki rozumiem:
- przeważa jazda na krótkich odcinkach po 8-10 minut pracy silnika na tygodniu, oraz około 20 minut na weekendy, jako jednorazowa jazda
Oraz raz- dwa razy w roku większa trasa, jak góry, morze. Plus wiadomo jakieś tam wyjątki.
Na oleju w rok czasu przejechałem 5906km. zalewany w marcu 23r i spuszczony w marcu 24r.
Po 4205km w październiku przed zimą dolałem 200ml świeżego, wchodzi 4.2L, więc 4-5%, i po nim zrobił jeszcze 1453km.
Ogolnie dolewka nie była konieczna, bo bez dolewek na interwał by starczyło, bo spalanie wychodzi mi ~52ml na 1000km.
Ale chciałem sobie dolać aby odświeżyć olej przed zimą, zwłaszcza że nie wiem jak się sprawdzał.
I teraz tak ogólnie spodziewałem się znacznie gorszych wyników, bo olej miał jakiś dziwny kolor.
Widać w zasadzie wzrost lepkości na zimno i zrobił się 5W30. Wskaźnik lepkości też bardziej już 5W30
Paliwa o dziwo nie ma. Wygląda to bardzo dobrze, zwłaszcza w kontekście w jakim stanie jest silnik.
Tylko nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym BL, na niebiesko. Co to znaczy? Próbka takiego nowego oleju jaką mięli w bazie? W temacie o interpretacji wyników nie ma o tym mowy, a jak wchodziłem w tematy to mało kto ma takie BL niebieskie a jak są to też bez wyjaśnienia i przy zasadowości oleju już nie rozumiem o co chodzi. to mam 8.1, 4.95 czy w ogóle tego nie badali? czy może 8.1 to nowy olej a 4.95 to obecny.. w takim razie dlaczego pod spodem pod 8.1 nic nie ma?
Last edited: