• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Avensis t27 2.0 d4d 126 bez dpfu fabrycznie jaki olej ?

Podsia

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Avensis t27 2.0 d4d 126km
Marka samochodu
Toyota Avensis t27
Budżet/ile litrów
500 7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 d4d 126km bez dpfu fabrycznie
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Po 10 tysiącach schodzi stan z maxa na połowę
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 norm nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30 Xclean 8100 Efe c2/c3
Witam jaki kupić olej do Toyoty Avensis t27 2009 2.0 d4d 126km fabrycznie bez dpfu ? Obecnie zalałem Motula 5w30 8100 5w30 xclean efe c2/c3 bo taki mi gość polecił w sklepie ale nie wiem czy to dobry wybór do tego silnika. Jakie normy ma spełniać olej do tego silnika ? Zastanawiałem nad Ravenolem 5w30 fds co myślicie ? Stan oleju po 10 tysiącach schodzi mi z maxa na porowe. Dało by radę to zniwelować olejem do zera.?
 
Orlen XD i pewnie nic lepszego nie trzeba.
 
Masz piętnastoletnie auto i chcesz żeby nie zużwało w ogóle oleju? Tak się nie da, gdyż każdy silnik zużywa olej. Jeden mniej drugi więcej ale każdy coś bierze bo musi - taka jego konstrukcja.

Po za tym się odblokuj. Masz właśnie taki olej. Motul EFE = Orlen ME XD. Chcesz koniecznie Ravenol to może lepiej VMP 5W30.
 
Nie musi być koniecznie Ravenol A co do Castrola będzie git ? Używałem w Leonie i byłem zadowolony nic nie ubywało oleju. Ale na necie każdy hejtuje. Tak źle z nim jest ?
 
Castrole są bdb tylko w porównaniu do orlena, przepłacisz połowę w stosunku do tego co oferuje.
Jeśli chodzi o polskie oleje, to już nie jest 1992.
 
Wg dobieraczki toyoty rzeczywiście na pierwszy wybór polecany jest 5W30 A5/B5 lub C2 dla aut z dpf.
Screenshot_20240324-190047_Chrome.jpg
Z castrola wybrał bym Magnatec C2 raczej niż A5B5. Chyba, że coś z Edge
 
Czyli celować w A5/B5 jak nie mam dpfu ? Z ciekawośc czym się różni ta norma A5 od tego C2 ?
 
Z perspektywy nastoletniego samochodu to już niczym (choć teoretycznie popiołem), są oleje mające C2 i A5 jednocześnie (np. MOL, Neste).
 
Ja bym celował jednak w C2 C2/C3 C3. Czyli ten motul który masz jak najbardziej jest ok. Inny ale praktycznie taki sam to Texaco Pro DS M 5W30.
Jesli chcesz wypróbować A5B5 to może co z lepkości 0W30 np Shell HU. Użytkownicy chwalą sobie ten olej choć nie pamiętam żeby ktoś miał to w Toyocie 2.0 d4d
 
@soszo e no, ale to że stare auto nie bierze oleju (w sensie: nie ubywa na bagnecie) to nic niezwykłego akurat. Już nie przesadzajmy, że każdy starszy wóz musi wymagać dolewek, albo że właśnie na bagnecie będzie coś widać.
 
Znów podłapaliście offtopowy temat. Zawsze jakaś część oleju sie spala, jakaś część wyparuje. I mam tu na myśli sprawny silnik. Wróćcie do tematu doboru.
 
Nie musi być koniecznie Ravenol A co do Castrola będzie git ? Używałem w Leonie i byłem zadowolony nic nie ubywało oleju. Ale na necie każdy hejtuje. Tak źle z nim jest ?
W przypadku Twojej Toyoty pobór oleju może następować w różnych warunkach. Pytanie jak użytkujesz auto. Oleju nadmiernie może ubywać przy jeździe miejskiej - dużej ilości restartów silnika, albo np. w trakcie jazdy autostradowej, kiedy lepkość oleju spada. Jeśli jest to drugi przypadek to lepiej zwiększyć klasę lepkości oleju - Twoje auto dopuszcza całe spektrum klas lepkości i klas jakości. Tu poszedłbym w 5W-40 - Jest taki Castrol Magnatec 5W-40 DPF- zwiększenie lepkości w wysokich temp poprawi grubość filmu olejowego - doszczelniając silnik. W twoim przypadku nie ma DPF, ale jest to olej, który w 100 procentach nadaję się do użycia, A jednocześnie jeśli używasz auta w mieście to technologia Dualock ograniczy zużycie silnika w trakcie restartów i jazdy w korkach na biegu jałowym. Jeśli zużycie oleju wynika np. z zanieczyszczeń to do rozważenia jest płukanka, np. Castrol Engine Shampoo, jeśli nie chcesz używać płukanki to rozwiązaniem może być olej z gamy Castrol GTX - tutaj szczególnym benefitem jest oczyszczanie silnika z zanieczyszczeń w trakcie pracy - do Twojego Avensisa może to być np - GTX 5W-30 C2
 
Z tym oczyszczaniem to bym nie przesadzał bo olej zasadniczo nie jest po to aby doczyścić silnik. Zawarte w nim dodatki bardziej mają za zadanie absorbować powstawanie nowych zanieczyszczeń a nie zajmować się nowymi. Owszem jak nie stosujemy płukanki a silnik jest zasyfony to nowy olej w pierwszej fazie zaabsorbuje te zanieczyszczenia i poprawi czystość ale aby ten stan się utrzymał to musielibyśmy go szybko wymienić a jak zrobimy cały interwał to trudno będzie mówić o poprawie czystości silnika. Dobra płukanka (szczególnie długodystansowa) to zdecydowanie lepsza metoda na czyszczenie silnika niż jakikolwiek olej (nie licząc flushing oil).
 
Back
Top