• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 3. 3.0, 306hp, N55

Kayo

Użytkownik
Samochód
BMW F30 335i N55
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nieograniczony / 7-8 l
Styl jazdy
Silnik
3.0 n55
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, 5w40, 0w40
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VST 5w40
Witam Panów ponownie :)

Odgrzewam starego kotleta, tym razem planuje zalać 0w40, mam wrażenie że 5w40 zbyt długo się nagrzewa a nie robie za często długich tras. Silnik jak wyżej:
Benzyna 3.0 306hp

Zapodajcie co tam nowego na rynku w temacie 0w40 i co aktualnie polecacie ;), czytałem że Ravenol dostal trochę po dupie na forum, dlatego myślę nad zmianą. Swego czasu marzył mi się Redline 0w40 ale usłyszałem od Was ze lepiej unikać olejów "wyczynowych" w normalnym użytkowaniu... pomysłów mam kilka ale liczę na Waszą pomoc
 
Last edited:
Jak Ci sie długo nagrzewa, to może zmień na 0w30/5w30
Wolał bym zostać przy zakresie xW40, lepiej zabezpieczony górny zakres, nie chce sytuacji odwrotnej, gdzie pojadę w dłuższą trasę podczas której auta nie oszczędzam, i będę się martwić czy z kolei teraz olej nie stracił lepkości
 
nie robie za często długich tras.
nie chce sytuacji odwrotnej, gdzie pojadę w dłuższą trasę podczas której auta nie oszczędzam
Dpasuj olej do "typowego" użytkowania, nie sporadycznego. Jeżeli latasz głównie krótkie odcinki, to dostosuj olej do tego typu eksploatacji.
Jakieś 5W30/0W30 moim zdaniem będzie jak najbardziej odpowiednim wyborem.
Jakiej normy wymaga BMW w tym silniku?

O ochronę silnika, którego nie oszczędzasz w trasie, też bym się w przypadku SAE30 nie martwił, nie wiem skąd się wzięło przekonanie, że oleje poniżej SAE40 nie ogarniają pracy w ciężkich warunkach drogowych. To nie tor, gdzie silnik dostaje cały czas pod czerwone ;).
 
Mobil FS 0w40 generalnie utrzymuje wyższą temperaturę, niż VST w tym samym silniku, więc może iść w ten olej. Miałem oba w BMW z wolnossącym R6.
 
@Kayo , nie możesz na olej patrzeć tylko przez pryzmat zastosowanej bazy!
Nie kupujesz bazy, tylko gotowy produkt, który jest mieszaniną wielu składników.
Akurat polecane oleje Mobil 1 to jedne z lepiej zrównoważonych produktów do "cywilnej eksploatacji" samochodów.

PS
Exxon Mobil w serii Mobil 1 najczęściej stosuje mieszaninę GTL, PAO.
 
Last edited by a moderator:
Mobil 1 FS 0w40 lub Millers XF Premium 0w40 albo EE Performance C3 5w30, tylko pytanie czy może być norma LL-01 lub/czy tylko LL-04.
 
To w takim razie bez tego EE Performance C3 5w30, można jeszcze wziąć pod uwagę Valvoline Synpower 0w40, Motul X-max 0w40 ale Mobil chyba będzie lepszy.
 
Back
Top