• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 328d - WOLF

ochudy

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F30, N47, 2.0d, 184KM
Cześć Wszystkim,
Mam F30 z silnikiem N47, 184KM, zalałem w tej chwili silnik WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 + AR2300, celem wypłukania silnika, nie mam pojęcia na czym auto jeździło poprzednio. W tej chwili przebieg to 85 000 km.
Pytanie czy docelowo zostać przy tym oleju, czy zalać coś innego?
Wg instrukcji olej ma spełniać LL-04, SAE 0W-40, 0W-30, 5W-40, 5W-30

Pozdrawiam
 
Ja od siebie zaproponuję Shell AM-L 5w30- mam to zalane u siebie w m47 (przedliftowy diesel) i śmiga :) jakie interwały olejowe robisz?
 
Texaco havoline pro ds M 5w30
Midland crypto 3 5w30

Texaco mam zalanego od 800km ładna praca silnika wcześniej miałem Shell AML plus ar9100 też było ok.
 
Dlaczego polecacie 5w30 kiedy sam producent dopuszcza Xw40, a jest dpf, więc zawsze 40 ma większy zakres lepkości na rozcienczania paliwem.
 
A skąd wiadomo, że sobie nie poradzi, mamy także tryb mieszany, więc są dłuższe odcinki jazdy. Po za tym jak pokazują UOA nawet 0w30 przy kierowniku który ma głowę na karku można stosować taką lepkość w dieslu z dobrym skutkiem.
 
@adamo270 idąc twoim tokiem myślenia to chyba najlepiej 10w60 bo tam margines masz ogromny na rozcienczenie paliwem .
Nie każdy silnik wlewa paliwo do oleju, pozatym tryb mieszany, część paliwa w trasie wyparuje . Zresztą producent dopuszcza takie lepkości i wie co może sie wydarzyć, bez powodu takich zaleceń nie daje, to nie 0w20 aby sie bardzo obawiać o to ;)
 
No właśnie nie kolego, to twoja interpretacja, oscyluje wokół tego co dopuszcza producent. Nie ma tam 10w60 i nic takiego nie napisałem. Myślę że jest wiele osób kumatych w temacie, które wybiorą 5w40 (np. Ravenol NDT, mnóstwo analiz przepracowanych w dieslach z dpf na niemieckim oil club i olej się sprawdza)
 
@Misiek - co do interwałów planuje 10 tys. km
Widzę, że żaden z Was nie pisze nic nt. WOLF'a, czy to znaczy że nie jest zbyt dobry, czy po prostu słabe parametry w stosunku do innych produktów?
 
Wolf to często producent tzw oem'owy, więc szerzej nieznany. Dlatego niepolecany.
Ja najprawdopodobniej jeżdżę na oleju tego producenta o ile Wolf produkuję dexos1 gen2 dla Opla.
I sobie go chwalę.
 
Cyferki to nie wszystko i nie zawsze. Ważne jest jak się będzie olej sprawował na codzień. Jak jest ok. to dlaczego nie? Wolf to spora blendownia w BE. Oleje porządne i jak wszędzie i mają standardy i czasami rodzynki. Atut to brak podrabiania. Mają też tańszą markę Champion, kiedyś była w PL dostępna. Nie widzę przeciwskazań do zalewania.
 
Cześć, zdecydowałem się na Shell'a możecie doradzić:
- Shell AM-L 5w30
- Shell HX8 ECT C3 5W-30

Pozdrawiam
 
Back
Top