• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 420i r. 2019 (F36) silnik B48

sailor_p

Użytkownik
Marka samochodu
BMW 420i F36 silnik B48
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
jak w opisie powyżej
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W30 LL04
Witam serdecznie,

Nabyłem BMW 420i z silnikiem B48 o pojemności 2.0, przebieg 90 tys. km. Obecnie zalany olejem Mobil 5W30 LL-04. Do tej pory wymieniany w ASO zgodnie z zaleceniami BMW czyli niestety co 20-25 kkm.
Z tego co wyczytałem w instrukcji producent dla tego pojazdu przewiduje wachlarz lepkości SAE 0W-20;-30-40 oraz 5W-20;-30;-40 więc bardzo szeroki. Ma spełniać normę BMW Longlife-04. Myślę, żeby pozostać przy 5W30; auto częściej użytkowane w trasie niż po mieście (stosunek 70:30). Olej będzie zmieniany co 10-12 kkm więc wg mnie nie ma co szaleć z budżetem. Myślałem nad zastosowaniem Shell Helix Ultra ECT 5W-30.
Będę wdzięczny za wszelkie polecenia.
 
Poleciłbym ci w sumie Orlen, ale to się zaczyna robić nudne chociaż ciężko ich oleje przebić jeżeli chodzi o stosunek jakość-cena.

Jeżeli chcesz przyciąć z budżetem to ten Shell, Castrol Magnatec 5W-30 C3 albo Eurol Fluence DXS 5W-30, powinny chodzić za podobne ceny, wybierz co najtańsze, jakościowo to będą bardzo podobne produkty.
 
No właśnie tez już mi się nie chce pisac wszędzie Orlen XD 😆
 
Jak Eurol to szedł bym w FS 0W30 lub Synthence 5W30. Tu podejdzie każdy dobry C3 5W30 (ewentualnie 0W30 czy nawet 0W40). W wielu "pościgowych" BMW jest zalewany Eurol DXS lub Synthence 5W30.
 
Poleciłbym ci w sumie Orlen, ale to się zaczyna robić nudne chociaż ciężko ich oleje przebić jeżeli chodzi o stosunek jakość-cena.

Jeżeli chcesz przyciąć z budżetem to ten Shell, Castrol Magnatec 5W-30 C3 albo Eurol Fluence DXS 5W-30, powinny chodzić za podobne ceny, wybierz co najtańsze, jakościowo to będą bardzo podobne produkty.
Dziękuję za odpowiedź. A który konkretny Orlen w tym przypadku? Tak w ogóle czy są jakieś sensowne przesłanki żeby schodzić z 5W30 na 0W? Jak dobrze rozumiem, 0W ma wiekszy sens przy jezdzie miejskiej i czestym odpalaniu?
Post automatically merged:

Jak Eurol to szedł bym w FS 0W30 lub Synthence 5W30. Tu podejdzie każdy dobry C3 5W30 (ewentualnie 0W30 czy nawet 0W40). W wielu "pościgowych" BMW jest zalewany Eurol DXS lub Synthence 5W30.
O to ciekawostka z tymi "poscigowymi" BMW :) Az bylbym zdziwiony jesli okazalo by sie, ze ktoś dba o policyjne samochody i dobiera im jakiś lepszy olej :) Ale wracając do tematu, rozumiem, że czy to Orlen, czy Shell czy ten Eurol to jakościowo niemal identyczne produkty i nie ma to wiekszego znaczenia ktory wybiore?
 
Dziękuję za odpowiedź. A który konkretny Orlen w tym przypadku? Tak w ogóle czy są jakieś sensowne przesłanki żeby schodzić z 5W30 na 0W? Jak dobrze rozumiem, 0W ma wiekszy sens przy jezdzie miejskiej i czestym odpalaniu?
Post automatically merged:


O to ciekawostka z tymi "poscigowymi" BMW :) Az bylbym zdziwiony jesli okazalo by sie, ze ktoś dba o policyjne samochody i dobiera im jakiś lepszy olej :) Ale wracając do tematu, rozumiem, że czy to Orlen, czy Shell czy ten Eurol to jakościowo niemal identyczne produkty i nie ma to wiekszego znaczenia ktory wybiore?
Policja robi przetargi i stawia określone wymagania i wbrew pozorom nie sprowadza się to jedynie do spełniania określonej normy na papierze.
 
Mam jeszcze pytanie czy może ktoś mi podesłać analizę tego Orlena 5W30 XD? W wyszukiwarce nic nie znalazłem. Czy macie jakiegoś polecanego dystrybutora (poza stacją Orlenu) gdzie można go nabyć, tak aby nie trafić na podróbkę.
 
W dobrej cenie był też w sklepach action, w litrowych butelkach.
 
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Teraz już tylko zastanawiam sie jedynie nad tym Orlenem XD oraz Shellem ECT. Cena niemal identyczna, a Shell jednak jako brand lepiej sie kojarzy i podobno jest na lepszej bazie GTL. Czy miedzy tymi dwoma olejami sa jakies roznice i w kontekscie mojego silnika ktory byscie polecili?
Post automatically merged:

przeczytalem analize, jest tam napisane, że "Posiadają aprobaty MB 229.52 oraz w przypadku oleju PLATINUM PRO XD, BMW LL-04." - czyli "PRO" spelnia wymogi BMW a bez "PRO" juz nie? Czy nadal wystepuje ten olej w wariancie PRO? Czy po prostu coś się pozmienialo?
 
@sailor_p Kiedyś było tak że oleje pro miały opłacone oficjalne aprobaty producentów, z przeznaczeniem dla ASO, nie było ich w sklepach tylko w serwisach i na stacjach w chorych cenach. A oleje ME mają deklarację spełnienia warunków danych norm i kosztują normalnie.
Obecnie serii pro już nie ma, jest tylko max expert. Czyli ME spokojnie spełnia wymogi (w przypadku orlena nie obawiam się że to deklaracja na wyrost) ale nie płacisz za to że BMW przybiło oficjalną pieczątkę.
 
Oba oleje są moim zdaniem na zbliżonym poziomie. Bez bardziej zaawansowanych testów ciężko przesądzić, który jest lepszy. Bardziej skłaniał bym się osobiście w kierunku Shella (HU ETC C3?) ale Orlen XD to naprawdę niezły produkt.
 
Oba oleje są moim zdaniem na zbliżonym poziomie. Bez bardziej zaawansowanych testów ciężko przesądzić, który jest lepszy. Bardziej skłaniał bym się osobiście w kierunku Shella (HU ETC C3?) ale Orlen XD to naprawdę niezły produkt.
Dziękuję za odpowiedź. Odkryłem jeszcze, że istnieje Orlen V+, który jest nieznacznie droższy. Czy jest on dużo lepszy od XD? Jak rozumiem V+ zapobiega spalaniu stukowemu. A moj silnik ma bezposredni wtrysk benzyny i jest raczej z tych silinikow nowszej generacji.
 
A opłaca ci się kombinować z tym olejem jak wymiana między interwałami w ASO kosztuje 600 zł z olejem i filtrem? Masz każdą wymianę wpisaną w kluczyk i do tego umyte auto. Mam kumpla w ASO i mówił, że na tym Mobilu ( Super 3000 XE ) który masz obecnie auta robią po 300-400 tyś km i nie ma z nim żadnych problemów. Więc na pewno nie jest to zły olej.
 
Orlen V i V+ są zrobione pod normę VW 504/507. XD ma aprobatę MB 229.52 która też obejmuje test na LSPI.
1712209121847.png
 
A opłaca ci się kombinować z tym olejem jak wymiana między interwałami w ASO kosztuje 600 zł z olejem i filtrem? Masz każdą wymianę wpisaną w kluczyk i do tego umyte auto. Mam kumpla w ASO i mówił, że na tym Mobilu ( Super 3000 XE ) który masz obecnie auta robią po 300-400 tyś km i nie ma z nim żadnych problemów. Więc na pewno nie jest to zły olej.
To nie jest zdecydowanie kwestia oszczędności. Po prostu interesuje się tematem olejowym i lubię sobie sam wymienić olej - takie to moje hobby ;) Plus mam gwarancje, że olej na pewno został wymieniony.

Co do Mobila to jakoś nie mam przekonania do samej marki (podobnie jak Motula) plus szansa na podróbkę większa. Dodatkowo jakoś ten Orlen chodzi mi po glowie z uwagi na to, że jest Made in Poland i raczej bez szans na podróbkę.

Cena za bańkę 50 PLN w jedną czy drugą stronę nie robi dla mnie różnicy
Post automatically merged:

Orlen V i V+ są zrobione pod normę VW 504/507. XD ma aprobatę MB 229.52 która też obejmuje test na LSPI.
View attachment 22182
Czy mogę prosić o wyjaśnienie co to oznacza dla laika i jak to ma się w kontekście lepszego wyboru dla mojego silnika?
Jak rozumiem każdy z nich adresuje temat LSPI? A to jest ważne wg mnie w tym silniku. Chyba każdy turbobenzynowy silnik narażony jest na spalanie stukowe.
 
V+ ma API SP, V ma "tylko" API SN. W przypadku API SP kładziony jest duży nacisk na ochronę przed LSPI, samo API SN (bez plusa) takich wymagań nie obejmuje.
 
Castrol 0w30 LL-19 API SP teraz to aso niemcy zalało u mnie do b48 zamiast shell ect LL04
 
Mamy analizę tego Orlena na forum. To do bólu typowy 504/507 z nowym ala nie najnowszym pod normę SP pakietem. Tyle tylko, że ten olej moim zdaniem choć nie jest typowo anty -lspi to jak silnik nie jest szczególnie narażony na to zjawisko to jak najbardziej się nadaje. Zresztą silnik B48 jest wkładany od chyba 2014 roku a zmiany w pakietach w celu dostosowania do normy SP i nowszych to tak naprawdę domena ostatnich 2 lat.
 
Back
Top