• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 530d M57D30

brdv

Nowy użytkownik
Samochód
BMW 5er 530d M57D30
Różne fora, podają różne oleje. Chcę wybrać olej, które będzie zwyczajnie najlepszy do tego silnika. Na Liqui Moly przejechane już 9.5k km, a więc zbliża się wymiana. Oleju od wymiany do wymiany nie ubywa. Auta używam w stosunku 60% miasto - 25% drogi pozamiejskie - 5% trasy szybkiego ruchu. Piec jeśli już katowany. to tylko po odpowiednim nagrzaniu i też z rozsądkiem.

Zastanawiałem się nad przejściem na Ravenol albo PMO. Jednak wole zaczerpnąć informacji.
 
Zastanawiałem się nad przejściem na Ravenol albo PMO
tańsza i zdecydowanie lepsza alternatywa to Meguin Super Leichtlauf 5W40.
 
Pod katem stosunku jakosci do ceny to fakt, Meguin ten bazujacy na PAO nie ma sobie rownych.


@brdv nie masz ksiazki? Warto miec podglad jakie jeszcze dopuszcza lepkosci producent.
 
Bardzo fajny silnik V6, pancerna jednostka napędowa. Znam przypadek pierwszego właściciela od salonu z tym silnikiem w X3 i ciężko to zabić... Fajnie spisze się tam PAO, ale bardzo dobrej klasy baza HC również będzie odpowiednia.
 
Mój błąd. Zawsze muszę V6 z rozpędu napisać, zawsze....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Pod katem stosunku jakosci do ceny to fakt, Meguin ten bazujacy na PAO nie ma sobie rownych.


@brdv nie masz ksiazki? Warto miec podglad jakie jeszcze dopuszcza lepkosci producent.
Niestety nie mam ksiązki :( a nawet jakby była to mógłby być problem z językiem francuskim, auto przyjechało spod Marsylii.
W internecie wyszukałem jednak, że olej powinien spełniać normę LL-01, a co za tym idzie SAE olei pisane pod tą normę to: 0W30, 5W30, 0W40, 5W40 i 10W60.
 
@brdv Jak juz napisalem, najlepszy stosunek ceny do jakosci ma Meguin 0W/5W-40 (ca. 140 zl/5l), tutaj masz oleje bazujace na PAO. Lub Amsoil Signature Series 0W-40, jezeli do 400 zl.

Z 0W-40 moge polecic dodatkowo Mobil 1, Total, Castrol i Shell. Biorac pod uwage styl jazdy sugeruje wymienic maksymalnie po ca. 300 mth.
 
W Twoim przypadku uwazam, ze to bez znaczenia. Nie masz DPF, wiec mozesz swobodnie zastosowac olej full-SAPS. Lepkosc? To obojetne czy SAE 0W czy 5W-40.
 
Jezeli z dpf książka zaleca 5w30 a ktos dpf wywalił to mozna/lepiej zalać 5w40

Jeśli nie masz DPF, to nie musisz zalewać oleju o niskich popiołach. Olej niskopopiołowy NIE zaszkodzi, ale nie ma argumentów za jego stosowaniem, kiedy nie ma DPF.
 
Dorzucam Ravenol VST 5W40, który moim daniem bardzo pasuje tutaj. Jak 0w40 mamy jeszcze na PAO Eurola Synergy 0W40 a także Ravenola SSL 0W40. Zostając przy Eurolu i Ravenolu warto tez spojrzeć na Synergy 0W30 (wysoka lepkośc na granicy W40, baza PAO) i SSL 0W30. Z dobrych 0W40 mamy też Millersa i Amosila.
 
Synergy 0W30 chyba też nie jest w 100% na PAO. Spory udział, ale nie jest chyba pełnym PAO.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
A jak się @brdv znudzisz
już "wynalazkami" to zawsze masz Lotosa 5w40 z aprobatą BMW LL01 ;-)

lub nowego Specola 5w40 Golda, z pakiecikiem magnezowym do diesela jak znalazł
 
Jeżeli masz możliwość samodzielnej wymiany oleju i lubisz grzebać przy samochodzie: specol gold 5w40 2x w roku i będzie ok.
Jeżeli nie, to meguin 5w40 raz w roku i też będziesz zadowolony. Nie zapomnij wymienić filtra odmy przy wymianie jeżeli jeszcze tego nie robiłeś.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top