• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e36 M52

rockmath

Użytkownik
Samochód
Toyota Camry xv10 1mzfe
Marka samochodu
BMW E36 M52b25
Budżet/ile litrów
7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M52B25
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/40
Jaki olej masz obecnie
Nie mam pojęcia
Czesc,

potrzebuje pomocy w doborze oleju.

Jest to BMW, wiec tutaj obroty oraz temperatury są wysokie, wydaje mi się, że potrzebna jest wysoka odporność na temperaturę przy 100*C.
Zawsze czekam az bedzie juz te 10-15km az olej zrobi odpowiednia temperature by wyzej krecic, ale chcialbym cos co sobie z tym dobrze poradzi.
Zmieniac bede chciał co 6-10k albo rok
Stąd decyzja na olej 5W40.
Słyszałem, że Lotos albo Total ma teraz dobre oleje jeśli chodzi o takie rzeczy?
Czy może coś innego zda egzamin?

Samochód na LPG, nie wiem czy to ma znaczenie.
 
Cześć,
każdy z tych olejów będzie ok. Do tego silnika nie potrzeba nie wiadomo jakiego oleju. Ważniejsze są regularne wymiany. Osobiście do M52 od lat leję Millers Trident 5W40 bo z olejów których używałem silnik najbardziej aksamitnie na nim pracuje i praktycznie nie trzeba robić dolewek między wymianami co przy innych olejach często miało miejsce. No i cena też jest ok więc z czystym sercem mogę co go polecić.
 
@rockmath
2,5 to konkretny silnik i ilość oleju jest proporcjonalnie do rozmiarów, większa.
100℃ to dla oleju silnikowego normalna temperatura pracy, nawet 120℃ nie jest jeszcze niczym strasznym.
A w rejonie pierścieni temperatury są znacznie wyższe i tego żaden olej nie wytrzyma.
W kategorii 5W40 ciekawego wyboru nie ma, ale lepiej nie oszczędzać na jakości.
Jeśli olej posiada API SM lub wyżej, a jeszcze lepiej jak mieści się w normie mercedesa mb229.52, to już jest bardzo dobrze.
Marka dowolna, choć taki Lotos 5W40 ma najlepszy stosunek jakość/cena, wszystko co jest importowane będzie dużo droższe
 
W sumie te silniki nie są jakieś wymagające pod względem oleju. Trzeba pilnować stanu, bo większość egzemplarzy wiadomo jak była użytkowana. Znajomy ma ten motor w e39 i leje najtańsze 5w40, ważne żeby wymieniać co 10 tys.
 
Back
Top