• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e39 528i M52TUB28

bachor666

Użytkownik
Marka samochodu
BMW e39 528i
Budżet/ile litrów
6,5L
Styl jazdy
Silnik
M52TUB28
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Wg instrukcji 0W30/0W40/5W30/5W40 - norma LL-01
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5W40
Witam, który olej wybralibyście (mniej więcej w tej cenie) do M52TUB28 czyli 2x Vanosy ale nadal norma LL-01 czyli full saps rozumiem ?
Do tej pory było:
2x Shell Helix Ultra 5w40 + AR9200 v1 --> Valvoline MaxLife 5w40 + Xado 1Stage --> i aktualnie Valvoline SynPower 5w40 + 2x Xado Turbo

Shell fajnie bo wysoki TBN ale trochę nie pasuje mi dość niska lepkość przy 100C (12,8-12,9 wg analizy) gdzie Valvo ma ok 14 jeżeli dobrze pamiętam.
Tak czy siak będzie dodany jakiś dodatek czy to AR czy Xado.
Przed każda wymiana stosuje AR2820. Silnik nie pobiera grama oleju, nic się nie dzieje, jest po prostu w 100% sprawny i chce żeby zostało tak jak najdłużej :)
Olej wymieniam co 10tys max/1rok ale najczęściej łapie mnie data nie przebieg bo przebiegi roczne wychodzą mi 7-9tyś i wymiana.
Jako ciekawostkę dodam zdjecie jak wyglada olej po 7400km przebiegu, myślę ze wygląda całkiem fajnie.
IMG_20191208_105752.jpg
 
Miałem M54, który jak wiadomo z układem smarowania ma większy problem, niż M52TU, ale poza innymi korbowodami i tłokami te silniki się niczym nie różnią. Na Twoim miejscu nie przejmowałbym się niższą lepkością Shella, producent dopuszcza oleje 0w30. Jak chcesz coś dołożyć np 9200v2, to lej tego Helixa Ultra 5w40. Olej bardzo tani i ma dobre parametry, ale kup te w nowej bańce, mają zmieniony pakiet dodatków i jeszcze wyższy TBN. Ja do swojego M54 raz lałem tego Shella, później wiele razy Mobila 1 0w40 New Life, później Ravenol VST, organoleptycznie różnic nie widziałem. Zarówno M52TU i M54 to dość zimne silniki, lepiej wlać coś, co dobrze płynie na zimno, tym bardziej, że pompa pompuje przez filtr przy pierwszym cylindrze, a magistrala przy szóstym kończy się dość daleko.
Jeszcze w kwestii "grubszych" olejów do tego silnika, trzeba uważać na słabą ośkę pompy oleju, która może się ukręcić przy wysokich obrotach i dużej lepkości oleju.
 
Kaczorek79 - w sumie jedyne oleje jakie biorę pod uwagę to 5W40 i ewentualnie 0W40.
Mój jazdy nazwałbym raczej jako normalny czyli najczęściej jazda w przedziale 2200-3500rpm a po rozgrzaniu oleju czasem się i zdarzy pod czerwone pole.

1 -Płukankę na pewno zastosuje aby chociażby lepiej pozbyć się starego oleju - pewnie będzie to AR2820 / Xado VitaFlush / LM 2640 / LM2662

2 - A więc jaki olej byście ostatecznie polecili ?
Shell Helix Ultra 5W40
Valvoline MaxLife 5W40
Valvoline SynPower 5W40
Fuchs Titan GT1 5W40 XTL
a może jeszcze coś innego w tej cenie mniej więcej ?

3 - na pewno będzie jakiś dodatek bo zawsze takowy stosuje do świeżego oleju zatem który z nich będzie najfajniejszy ? AR9100 / AR9200v2 / AR9400 / Xado Turbo ? A może jeszcze coś innego ?

4 - poprzednie Shell Helix zamawiałem u autoryzowanego sprzedawcy na allegro i w sumie tylko tam, bedzie miec nowa wersje w nowej bańce czy to nic pewnego ? Gdzie na bank zamowie nowa wersje ewentulanie ?
 
Ostatnimi czasy wymieniłem olej przy przebiegu 9900km - chyba pierwszy raz odkąd ją mam zdarzył mi się taki przebieg przy wymianie z czego dumny nie jestem ale pocieszam się obecnością Xado Turbo w oleju. Wybrałem tym razem Shell Helix Ultra 5W40 + filtr Knecht jak zwykle. Na czas płukania filtr Bosch + 40min z AR2820. Zdjęcia jako ciekawostka.

Wg mnie Knecht lepsza jakość wykonania jak Bosch, mam nadzieje ze zdjęcia jakoś to pokażą. Filtr powietrza to samo w stosunku do Mann którego miałem wcześniej a cena identyko.
IMG_20200330_173826.jpgIMG_20200330_173829.jpgIMG_20200330_173832.jpgIMG_20200330_173936.jpgIMG_20200330_173941.jpg

Stary Knecht i olej przed płukaniem
IMG_20200405_114518.jpgIMG_20200405_114523.jpgIMG_20200405_114211.jpg

Po 40min na AR2820 ze starym olejem Valvoline SynPower 5W40 i Xado Turbo
IMG_20200405_122912.jpgIMG_20200405_122918.jpg

Filtr oleju Knecht OX154/1D
Filtr oleju Bosch 1454437003
Filtr powietrza Knecht LX343
 
Back
Top