• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E46 318i M43TUB19

e46m43

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E46 318i M43TUB19
Marka samochodu
BMW E46 318i
Budżet/ile litrów
200 / 5L
Styl jazdy
Silnik
M43TUB19
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04 / LL-01
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w40
Witam, szukam dobrego oleju 5W40. Głównie do miasta i czasami w trasy gdzie ze względu na 5 biegów na Skach/autostradach przez dłuższy czas jest 4-4,5k obrotów.
Maksymalnie chciałbym wydać 200zł za 5L, aczkolwiek wolałbym zamknąć się w 150zł.
Silnik jeździ na LPG, oleju bierze śladowe ilości, raczej poprzez problematyczne uszczelki np. pokrywy zaworów/rozrządu.
Zmienialibyście na coś innego niż obecnie zalane 5W40 od Valvoline?
 
W 2000r nie obowiązywała norma LL04. Miałem BMW z tym silnikiem przez jakieś 2 lata i lałem Shella Helix Ultra 5w40, oleju mi praktycznie nie brał, może 0,3L na 10 tys. Silnik, to konstrukcja z 93r, dobry full saps 5w40 i będzie jeździł, jeśli lejesz Max Life, to zostań przy nim, bo wiele osób twierdzi, że ten olej względnie pomaga na stare uszczelnienia. W M43 bardzo często olej poci się spod malutkiej uszczelki obudowy rozrządu, którą de facto można wymienić dopiero po zdjęciu głowicy z silnika (taka krótka uszczelka na łączeniu głowicy z blokiem i obudową rozrządu obok kolektora wydechowego).
Jeśli chodzi o krótkie przełożenia, ja sobie z tym poradziłem wkładając dłuższy dyfer.
 
Back
Top