• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E46 320td+

Dante182

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E60 550i
Marka samochodu
BMW E46 320td
Budżet/ile litrów
150/5
Silnik
M47N 150km CR
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, 5w40, 0w40, 0w30
Witam. Tym razem przyszła pora na daily. Jest to poczciwe M47N 2.0d 150km na common railu. Nie ma żadnej ekologii, przebieg oryginalny 228tys km i zużywa max 0,5l na 10-12kkm. Jest zrobiony programik na 190km i 430nm więc temperaturowo na pewno w jakiś sposób jest bardziej obciążony. Jeździł na Valvoline synpower 5w40 a obecnie zalany jest Millers Trident 5w40. Płukanka robiona przy każdej wymianie. Chciałbym pozostać przy 5w40 ze względu na chip. Auto niestety użytkowane jest na krótkiej trasie bo ok 3-4km w jedną stronę, ale te 2 razy w tygodniu staram się pojechać ok 20km w jedną stronę, żeby trochę przepalić fure :p No i na sam koniec chciałbym jeszcze dodać do oleju Archoila 9100. Kiedyś zalałem Specola 5w40 do tego silnika i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków, ale widzę ze na forum zdania co do tego produktu są podzielone ;> Motul mnie nie przekonuje bo zdarzają sie podróby. LM Top Tec 4100 5w40 można już kupić za trochę ponad 120zł. Czekam na propozycje :)
 
Tak jak pisałem w innym temacie. Ja używam co roku Valvoline SynPower 5W30 spełniającym normę LL-01 i go gorąco polecam. Mój M47 nic nie pije oleju mimo 300tys. Jeśli bardzo chcesz zostać przy 5W40 to zostałbym przy valvo albo millersie i wymieniał olej co 8-10k
Tak z ciekawości jak ten Trident się sprawuje? Zastanawiam się nad nim
 
Millers zdecydowanie nie wart swojej ceny. Valvo jak najbardziej ok, ale przy takich krótkich odcinkach warto skrócić interwał do max 8 tys. W tej cenie nic lepszego niż Meguin Super Leitchlauf 5W40 nie dostaniesz
 
Zauważyłem właśnie, że dopiero od niedawna zaczął coś palić olej. Może faktycznie interwał jest przeciągnięty i te 8kkm to max. Wydaje mi się, że całkiem podobnie jak na Valvo pracuje silnik. Na samym początku Trident bardzo spoko, ale możliwe, że szybciej też traci swoje właściwości. Chyba zamówie Meguina, bo już któryś temat wertuje i zawsze jest polecany :)
 
Wiadomo to bardzo subiektywna opinia. Tym bardziej jak przesiąde się z V8 do dieselka to wydaje mi się, że zawsze mocno klekocze :p Na pewno zużycie oleju wzrosło i to dopiero po przejechaniu ok 8tys km. Wcześniej stan oleju na bagnecie był taki sam a też dostawał po garach.
 
Z 5W40 to Eurol Fluence 5W40 + AR9100 ale to trochę ponad budżet. Full saps Meguin Super Leichtlauf 5W40 też w tym wypadku będzie jak najbardziej ok.
 
Specol Gold budzi kontrowersje ze względu na braki norm podobnie jak inne takie oleje. Jakościowo wg analiz wydaje się ok. Wg mnie trochę krótkie dystanse jak na diesla, zwłaszcza starego bo ich nie robiono z myślą o toczeniu się po mieście. Ale jak przeganiasz go co jakiś czas to nie jest źle.

Wg mnie możesz zalać tego Liqui Moly, nie wtopisz jakościowo. Niedługo będziemy mieli analizę Castrola Magnatec 5W-40 A3/B4 którego dostaniesz za 130 złotych mniej więcej - jak możesz poczekać tydzień, dwa - święta więc nie wiadomo jak wyniki będą - to może być ciekawa alternatywa dla wymienionych wyżej.
 
Na aledrogo jest oficjalny sklep, zawsze są też duże hurtownie, albo kontakt z Castrolem i zapytanie o autoryzowanych dystrybutorów.
 
Back
Top