• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 '05 535d z DPF

kepa416

Użytkownik
Samochód
BMW F10 N47D20C
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
9 około 400 zl
Styl jazdy
Silnik
M57x 3.0 biTurbo
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VMP
Cześć,

Szukam oleju do E60 silnik 535d z ekologia czyli DPF na miejscu. Obecnie auto jeździ raczej w miejskim stylu. Czyli do 20km w jedną stronę. Niedługo będzie to około 50km. Obecnie zalany Ravenol VMP. Nie ma poboru oleju. Wchodzi prawie 9l także 5+4l z Ravenola pasuje mi w opakowaniu.
 
Aral Super Tronic 0W-40 lub Mobil 1 ESP X3 0W-40.

Wybrałbym pomiędzy tymi dwoma.

Ewentualnie opierać się o SAE 5W-30 oraz LL-04: Total, Motul, Meguin, Valvoline, Texaco itd.
 
Wg mnie możesz zostawić Ravenola. Jeżeli olej ci odpowiada to nie ma sensu zmieniać. Jeżeli koniecznie chcesz to może na coś innego nietypowego: Eneos Premium Ultra C3 5W-30.
 
Aral Supertronic 0W40.
 
Olej z 2019r to nie problem. Problemem raczej jest stabilność produkcji.
 
To rzeczywiście nie ma sensu szukać.

Chciałem jeszcze dopytać o plukankę. Zawsze używałem LM Proline 2662. Tylko na 8-9l. Muszę wlewać dwie butelki czyli 1l płynu. Trochę mnie to martwi bo musiałbym upuścić oleju żeby nie przekroczyć maxa.

Czy jest jakaś bardziej skoncentrowana plukanka na rynku? Czy jest sens zmienić na Tec 2000 czy Oilem?
 
Cześć,

Zbliża mi się kolejna wymiana. Robię teraz dziennie 2 trasy po 60km. Obecnie zalany Ravenol VMP 5w30.

Jest opcja na zmienię na coś lepszego lub tańszego?
 
VMP trochę podrożał. Zobacz jak pisali koledzy powyżej Aral Supertronic 0w40 lub Mobil 1 X3 0w40 ..... Wkrótce na forum będzie analiza Castrola 0w40 z normą C3 (myślę że śmiało można polecić też właśnie tego Castrola)
 
Obadam. Ogólnie z Ravenola chyba zrezygnuje na pewno. Patrzę na ceny i rzeczywiście jest to jakaś paranoja. Rok temu kosztowało mnie nie całe 400 zł. Teraz patrzę na ceny to ten sam zestaw przebija już 500.
 
Ravenol bazuje na PAO które drożeje. Zobacz ceny LIQUI MOLY - podobna sytuacja.
 
@kepa416 wolałbym zalać shell'a AM_L z bazą GTL. Olej jak olej, 3/4 jak nie 95% przy interwale 10 tysi da radę. Ważna norma ll-04 z uwagi na dpf
A ja bym wolał Mobila (Shella jakoś nie lubię)
Post automatically merged:

A gdybym chciał zostać przy 5w30. Czy Mobil 1 ESP Formuła 5W-30 będzie ok?
Będzie ok. Masz jeszcze Arala 149 zł/4 l , 39 zł /1l plus wysyłka. U mnie 2 auta na nim jeżdżą. Plus zrobiłem zapas na kolejne 2 wymiany.
 
Back
Top