• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 523i N52B25A 177koni 2005r

Niwart

Użytkownik
Samochód
BMW E60 523 I 177koni
Marka samochodu
BMW E60 523i
Budżet/ile litrów
6,5 litra / około 300zł
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5R6 N52B25A 177koni Benzyna
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0,4
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 Castrol
Jaki olej masz obecnie
5w40 Motul X-cess
Cześć

Od tygodnia jestem posiadaczem tego oto BMW E60 523I , z silnikiem N52B25 beznyna 177koni . Chcę wymienić olej na nowy , jak zawsze się robi z świeżo kupionym samochodem . Aktualnie jest zalany Motul 5w40 chyba X-cess . I zastanawiam się czy zostać przy nim czy zmienić np. na jakiegoś Valvoline . Jeżdzę głównie po mieście , ale raz czy dwa przegonię go porządnie po autostradzie . Lubię też dać mu w palnik i ładnie przekręcić obrotomierz ;) . Wiem że dużo osób poleca LQ Molly , lecz jest on dla mnie ciut drogawy , dlatego moje pytanie .... Jaki olej kupić i o jakiej specyfikacji/klasyfikacji jest zalecany bo w BMW jestem świeżak ,taki żeby był w miarę cenowo ( nie mówię najtańszy) ale też nie był totalnym "gównem" . chciałbym zmieścić się w kwocie 300zł - 350zł za 6.5 litra .
 
Możesz pójść na klasykę czyli Meguin Super Leichtlauf 5w-40, który jest oparty na PAO, taniej też dobrym olejem jest Shell Ultra Helix 5w-40 oparty jest na GTL. W tych silnikach celowałbym 5w-40.

Przy takim poborze oleju pomyślałbym o uszczelniaczach zaworowych.
 
Hej

Przepraszam myślałem że tam pisze 10000km , nie 1000km :p . 0,4 bierze na 10000km , tak mówił poprzeni właściciel , ja już przejchałem nim 1000km i jeszcze z bagnetu nic nie ubyło
 
Last edited by a moderator:
Możesz pójść na klasykę czyli Meguin Super Leichtlauf 5w-40, który jest oparty na PAO, taniej też dobrym olejem jest Shell Ultra Helix 5w-40 oparty jest na GTL. W tych silnikach celowałbym 5w-40.

Przy takim poborze oleju pomyślałbym o uszczelniaczach zaworowych.
Shell Ultra Helix 5w-40 to jest dobry olej ? Czy lepszy będzie Valvoline 5w40 ?
 
Mówiąc w skrócie olej na granicy lepkości 40/30. Eurol to z kolei "gruba" 40tka czyli coś w przeciwna stronę do Shella.
 
Czyli ogólnie brać Eurola ? Nie widzie nigdzie go z specyfikacją LL-01 do BMW , a chyba takie powinienem mieć ? czy to nie ma znaczenia ?
 
Penrite HPR 5 na portalu aukcyjnym 7l jest za ok. 310 zł.
 

Attachments

  • IMG_20240311_220003.jpg
    IMG_20240311_220003.jpg
    321,6 KB · Odwiedzin: 18
Last edited:
Silnik n55 to piec. Na synergy miałem kilka stopni temp oleju nizsza niż na innej oliwie.
 
Myślę, że to solidny, dość uniwersalny full saps na dobrej jakościowo bazie z gr. III ze sporą ilością cynku. Być może jego cena jest zbyt wygórowana i można znaleźć coś lepszego pod kątem cena/jakość, ale ja nie nazwałbym go przeciętniakiem. Typowym przeciętniakiem nazwałbym Motula X-cess, Millersa Trident czy Valvoline Synpower tyle, że te są po prostu tańsze od Penrite, ale przy tym wg mnie ich cena jest również zbyt wygórowana.
 
Last edited:
Witam ,


Macie jakieś doświadczenie z tym olejem ? Chciałbym go teraz zalać zamiast Motula 5w40 X-cess do bmw E60 523i z silnikiem N52B25 + dodatek archoil 9100 . Czy ten Mobil jest dobrym wyborem ?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top