• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 530D M57N 218KM

Szulix

Nowy użytkownik
Samochód
E91 318d
Marka samochodu
Bmw e60
Budżet/ile litrów
350/8
Styl jazdy
Silnik
3.0d 218km
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.08
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Shell helix ultra 5w40
Cześć
Zbliża się powoli wymiana oleju i zastanawiam się jaki teraz wybrać z racji tego że auto często robi teraz krótkie trasy bo zmieniłem pracę 5km +/-
Jak był dpf był lany 5w30 teraz po wycięciu zalałem 5w40.
Mapa zrobiona na 270km
90% miasto, jazda zazwyczaj spokojna ale czasem też pogonię.
Jaki olej będzie dla mnie optymalny ? Wrócić do 5w30 ?
 
Lepkość z DPF wiele wspólnego nie ma, ale spoko :)

Wróć do 5W-30. Jeżeli chodzi o markę to Shell robi dobre oleje, możesz spokojnie przy nim zostać.

Dobrą alternatywą w rozsądnych pieniądzach są zawsze polskie oleje, paru Bumkarzy tutaj jeździ na Lotosie o ile dobrze kojarzę. Ciekawymi olejami są też Gulfy które mają bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Pilnuj wymian co 10000 km i jeżeli możesz to co jakiś czas wyskocz do miasta obok na lody czy coś, żeby zrobić trasę chociaż z 50-100km i dać odparować wilgoci czy paliwu. To da wiele więcej niż kupno nie wiadomo jakiego cud-oleju.
 
Norma LL-04 dopuszcza lepkość 5W40, więc nie ma przeciwwskazań, żeby taką zastosować. Zawsze to trochę większy margines na rozcieńczanie. Z mojej strony leci Texaco Ultra S 5W40 i Eurol Fluence 5W40
 
Dzięki za odpowiedzi 🙂
Staram się czasem wyjechać za miasto 🙂
Prawdopodobnie wrócę do 5w30 ale czy ma to jakies znaczenie przy krótkich dystansach?
A co powiecie o olejach PMO ?

I chciał bym zrobić również płukanke.
Myślałem nad oilsyn, producent podaję że wystarcza na 4-8L, wystarczy mi jedna butelka czy lepiej kupić dwie? Oleju wchodzi niby ponad 8 litrów.
 
Prawdopodobnie wrócę do 5w30 ale czy ma to jakies znaczenie przy krótkich dystansach?
Nie.

A co powiecie o olejach PMO ?
Sporo marketingu, ale faktem pozostaje, że za produkcją stoi doświadczony, Holenderski blender deOilebron. Nic więcej nie można powiedzieć. Raczej produkty na zamówienie z katalogu dostępnego u producenta.


Myślałem nad oilsyn, producent podaję że wystarcza na 4-8L, wystarczy mi jedna butelka czy lepiej kupić dwie? Oleju wchodzi niby ponad 8 litrów.
Możesz dać jedną puszkę i przejechać sobie spokojnie dystans 10-15km + pozostawić na wolnych obrotach na 15-20 minut.
 
Zdecydowanie postawiłbym na Shell Helix Ultra 5W30
 
Ja u siebie zalewam Shell am-l 5w30 i m47 jest zadowolone + ekologia na pokładzie ale to z tym problemu nie ma. Dobry, stosunek jakość/cena jeden z lepszych w tych widełkach do 130-150zł
 
Cześć
Zbliża się powoli wymiana oleju i zastanawiam się jaki teraz wybrać z racji tego że auto często robi teraz krótkie trasy bo zmieniłem pracę 5km +/-
Jak był dpf był lany 5w30 teraz po wycięciu zalałem 5w40.
Mapa zrobiona na 270km
90% miasto, jazda zazwyczaj spokojna ale czasem też pogonię.
Jaki olej będzie dla mnie optymalny ? Wrócić do 5w30 ?
Cześć kolego
Jeżdżę już 7 lat e60 530d,
ostatnie 3 lata na identycznych dystansach, praktycznie same miasto oraz wyjazd na wakacje. Samochód również po programie oraz po wycięciu dpf-u.
Eksperymentowałem z różnymi olejami w tym samochodzie, 0w40, 5w40, 5w30 były to m.in. Motul, Shell, Ravenol, Castrolo, PMO oraz Orlen.

Nie wiem czy się starzeję, ale od dawna zaleje ponownie ten sam olej czyli Orlen xd 5w30.
Jestem zadowolony, brak dolewek pomiędzy wymianami oraz śmieszna cena. Robię rocznie około 8tys km więc w zupełności wystarczy do takiej eksploatacji.

Gdybym zmienił pracę i robił dużo więcej kilometrów rocznie wybrał bym Ravenola Vst 5w40 lub PMO C3 5w40 i wymiana co 15tys.

Na PMO zrobiłem chyba 3 wymiany co 15tys i również bez dolewek

Na Ravenolu VST był dosyć spory pobór ok 1.5l(ponoć normalne zjawisko po przejściu na PAO),
ale za to odpalanie samochodu przy -20 rewelacja! Wrażenie jakby odpalał w lecie i od razu aksamitna praca po odpaleniu.

Najgorsze wrażenie zrobił na mnie Shell AML(pobór oleju oraz praca silnika)

Także od siebie polecam Orlen ze względu na atrakcyjną cenę.

Pzdr.



Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top