- Marka samochodu
- BMW E60 550i
- Budżet/ile litrów
- 400/8,5
- Styl jazdy
- Silnik
- N62B48Tu, 4.8 V8
- Data produkcji
- 2009
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w30,0w40,5w30,5w40
- Jaki olej masz obecnie
- Millers XF 5w50
Witam. Przymierzam się do 3 wymiany oleju w swoim aucie. Początkowo po kupnie zalałem na krótki czas Valvoline VR1 Racing 5w50 i po 4-5tys km zmieniłem na Millersa XF 5W50. Za każdym razem robiona płukanka środkiem od Liqui Moly. Silnik przed zrobieniem uszczelniaczy pobierał ok 1,5l na 10k km, obecnie myślę, że jest to max 0,5l. Na Millersie przejechane obecnie 7500km i raczej czuć, że jest już mocno przepracowany (śmierdzi, brzydki kolor). Chciałbym teraz zmienić olej na coś pokroju 0w40/5w40. Zmieniłem termostat na zimniejszy (88stopni) i myślę, że nie potrzebuję już oleju 5w50. W poprzednim aucie (E82 120d po mapie i brak dpf) miałem zalany Xado 5w40 i przed wymianą płukanka Xado Vitaflush. Byłem w szoku jak dojechałem na Chorwacje (1300km) a olej był nadal jasny a nie czarny jak smoła. Dlatego rozważam teraz zakup oleju i płukanki tej firmy. Auto jeżdzone 70% trasa i 30% miasto. Normalna jazda bez zamulania a jak jest z kim pojeździć to również korzystanie z pełnej mocy