• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E60 550i

Dante182

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E60 550i
Marka samochodu
BMW E60 550i
Budżet/ile litrów
400/8,5
Styl jazdy
Silnik
N62B48Tu, 4.8 V8
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30,0w40,5w30,5w40
Jaki olej masz obecnie
Millers XF 5w50
Witam. Przymierzam się do 3 wymiany oleju w swoim aucie. Początkowo po kupnie zalałem na krótki czas Valvoline VR1 Racing 5w50 i po 4-5tys km zmieniłem na Millersa XF 5W50. Za każdym razem robiona płukanka środkiem od Liqui Moly. Silnik przed zrobieniem uszczelniaczy pobierał ok 1,5l na 10k km, obecnie myślę, że jest to max 0,5l. Na Millersie przejechane obecnie 7500km i raczej czuć, że jest już mocno przepracowany (śmierdzi, brzydki kolor). Chciałbym teraz zmienić olej na coś pokroju 0w40/5w40. Zmieniłem termostat na zimniejszy (88stopni) i myślę, że nie potrzebuję już oleju 5w50. W poprzednim aucie (E82 120d po mapie i brak dpf) miałem zalany Xado 5w40 i przed wymianą płukanka Xado Vitaflush. Byłem w szoku jak dojechałem na Chorwacje (1300km) a olej był nadal jasny a nie czarny jak smoła. Dlatego rozważam teraz zakup oleju i płukanki tej firmy. Auto jeżdzone 70% trasa i 30% miasto. Normalna jazda bez zamulania a jak jest z kim pojeździć to również korzystanie z pełnej mocy :)
 
Tak szczerze to w przypadku olejów Xado dość dużo płaci się za markę. Ja bym chyba poszedł w jakiś mocny PAO-syntetyk 0W40, ewentualnie 5W40. Z Xado masz Xado Atomic Luxary Drive 0W40 ale cenowo ten olej jest po prostu drogi i moim zdaniem taniej można kupić coś równie dobrego a może nawet lepszego. Od "dinozaurów" Meguina przez Ravenola, Eurola, Millersa czy nawet PMO. Do wyboru do koloru.
 
Wstępnie w koszyku wylądował właśnie Ravenol SSL 0W40. Czy zastosowanie Xado Antykoks na nowym oleju mija się z celem? Instrukcja niby nie wymaga wymiany oleju po zastosowaniu tego preparatu. Niestety dobranie się u mnie do świec nie jest takie łatwe i wymaga to sporej gimnastyki...
EDIT:
Czytam jeszcze na bieżąco o dodatkach do oleju i chyba wybierałbym pomiędzy Archoilem AR9400 a AR 9200V2. Niby 9400 bardzo polecany do benzyn N/A, gdzie zmniejsza tarcie i zwiększa odporność oleju na wysokie temperatury. V8 jednak trochę ciepła produkuje
 
Last edited:
W podobnej cenie jest jeszcze Extreme AMG
Takie oleje stosuje się na własne ryzyko, gdyż nie posiadają żadnych aprobat i co za tym idzie, stosownych testów gwarantujących nam bezproblemową eksploatację długoterminową.

@Dante182
Aral Supertronic 0W40
Meguin Super Leichtlauf 5W40\Driver 0W40
Poszukaj promocji na Orlenie, bo możesz dorwać po 12zł\1L wycofywany Orlen Platinum Pro 0W40
Mobil 1 FS 0W40
Shell Helix Ultra 0W40\5W40

z HC ELF SXR 5W40, ELF FT 0W30 [HC + coś tam PAO] Eurol Super Lite 5W40

Płukanka przy każdej wymianie oleju.
 
Dawkowanie AR9400 jak podaje producent czyli 40ml/1l oleju silnikowego? U mnie wchodzi ok 8,5l oleju wiec musiałbym wlać około 340ml.
 
Xado jest chyba blendowane przez Eurola (chyba, że już nie?) więc jak myślisz o czymś z tej firmy to może lepiej Eurola z odpowiednią normą. Będzie taniej.

Tak, dodatki do oleju ściśle wg wytycznych producenta.
 
XADO Extra Drive 5w40 kupisz za ok. 160,- zł/4 litry, a więc zmieścisz się w budżecie. Miałem, polecam. Gdzieś tutaj jest film, bodaj z oil.club.ru, na którym testowane oleje są podgrzewane do bardzo wysokiej temperatury- porównywano ilość powstających depozytów. Xado wypadło w nim znakomicie, lepiej od renomowanych konkurentów. To może tłumaczyć twoje pozytywne zaskoczenie tym olejem.
 
Back
Top