• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW e61 3.0, 2009r jaki płyn chodniczy

mondelez

Użytkownik
Samochód
Audi 1.9 pd 130km
Witam, muszę dolać płynu chłodniczego tylko jakiego? Po nabraniu do strzykawki jest kolor ciemno zielony.
 
Pewnie G11, może być Febi.
 
A jeżeli zalany jest jakiś G12 lub g13 to jak doleje G11 to jest dopuszczalne? Bo sprawdziłem jeszcze dokładnie to jest teraz jakiś jasno zielony.
 
Płynów różnych klas nie wolno ze sobą mieszać. Jak masz jasno zielony to może być K2 Kuler albo Prestone...
 
To uniwersalne płyny chłodnicze, bliżej im jednak do tych nowszych G12/G13.
 
Prawda jest taka, że jeżeli nie znasz auta to w układzie może pływać cokolwiek, kolor nie jest żadnym wyznacznikiem, a mieszanie g11 i g12 nie jest dopuszczalne że względu na skład. W tej sytuacji najbezpieczniej imho wlać tam to k2 Prestone bo teoretycznie są mieszalne ze wszystkimi płynami.
 
Last edited:
To w takim razie wybiorę prestone lub zdecyduje się wymienić cały płyn.
 
Rozumiem że płyn Prestone jest tylko jeden rodzaj?
Jednak widzę że jest płyn gotowy i koncentrat, jakieś różnice w nich?
 
Dolej tego Prestone, koncentrat jak coś musisz 1:1 rozrobić z wodą destylowaną. Jak później masz wymienić płyn chłodniczy to wymień na zgodny z instrukcją BMW (pewnie pokroju coś G11). Ewentualnie możesz doraźnie do wymiany płynu dolać samej wody demineralizowanej.
 
Ja leję w autach klientów Prestone i są to też grubasy po kilkaset koni, zero problemów.
 
Back
Top