• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw e61 3.0xd M57n2 231km

Glinus09

Nowy użytkownik
Samochód
Bmw e61 m57n2 231km
Marka samochodu
Bmw e61
Budżet/ile litrów
8l 400
Styl jazdy
Silnik
M57n2
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ll-04
Jaki olej masz obecnie
Bmw twin power turbo ll-04 5w30
Dzień dobry wszystkim jestem nowy na forum więc na początek chciałem wszystkich przywitać:) a do meritum potrzebuję pomocy w doborze oleju na kolejną wymianę, mianowicie aktualnie jeżdzę na oem bmw oleju i chcę spróbować czegoś innego, celuję w oleje 5w40 ze względu na pobór oleju chociaż auto mechanicznie sprawdzane i wszystko ok… turbo nowe ,odma ,kompresja itd. Prosił bym o poradę co warto zalać aby to miało ręce i nogi ? Przeglądając forum wpadło mi w oko:
Pmo 5w40
Eurol 5w40
Mobil 0w40
Ravenol 5w40
Ale również dużo dobrego piszecie o aralu 0w40 ( jak ma się on do 5w40)
Planuję zrobić płukankę LIQUI MOLY plus tej samej firmy dać ceramizer w nadzieji uspokojenia poboru oleju.
Mam nadzieję na owocną dyskusję
Wszystkich pozdrawiam i każdemu z osobna miłego dnia Piotr
 
Last edited:
W roli ścisłości pobór oleju na 1000km +- 300-400ml przy dużym obciążeniu na autostradzie, w mieście praktycznie w ogóle, co daje nam 1l -1,5l od wymiany do wymiany (10tyś)
 
Znajomy w tym silniku stosuje od 3 wymian olej Mihel 7900 5W40. Autko ma bez ekologi, po wirusie i nie ma żadnych problemów. Dynamicznie jeździ, więc jakieś ubytki oleju ma, ale zawsze w akceptowalnych granicach.
 
A jest znany przebieg ? Te turbo to po regeneracji, czy faktycznie nowe?
Zrób lepsza płukankę (Oilem Flush). Możesz delikatnie pojeździc na niej nawet do godziny (ja jeżdżę ok 30 min, później jeszcze 30 min na postoju).
Wszystkie wymienione oleje OK. (5w-40 LL-04 lub C3, lub MB229.51 😉)
Ja akurat jeżdżę na Aralu.
 
Przebieg kolego 282tyś realne auto w posiadaniu od 6 lat, turbo regenerowane sam wymieniałem trochę się znam i sam grzebie w aucie, ewidentnie leje odmą w turbo a one dmucha dalej. Chcę właśnie zrobić płukankę może pierścienie przyłapały i dać wiekszą gęstość oleju.
 
Last edited by a moderator:
Teoretycznie odpada, bo to fullsaps.
Jak już chcesz odstępstw od zaleceń, to aral 0w40 będzie lepszy.
 
Taki pobór w M57 nie jest normalny. Sprawdź ile jest oleju w klapie gaszacej przed kolekotem ssącym. Jeśli pływa tam olej trzeba znaleźć problem.

Odmę wymieniałeś warto kupić świeża po numerze VIN bo były dwie opcje z filtrem z włókniny i z sitkiem.

U mnie śmigam na Ravenol VMP 5w30. Dolewać nic nie muszę mam 280kkm i turbo w oryginalnym stanie.
 
Co do odmy to starsze M57 miały filterek, a nowsze chyba właśnie od modelu e60 zamiast filterka był separator. Swoego czasu separator miał duże branie u właścicieli starszych M57 bo nie trzeba wymieniać(sam go założyłem). Z biegiem czasu okazało się, ze stary poczciwy filterek jest jednak lepszy. Opary oleju zatrzymywały się/chłoneły w filterek, silnik mniej dymił. Wystarczyło kupić nowy za 20-30zł.
 
Przebieg kolego 282tyś realne auto w posiadaniu od 6 lat, turbo regenerowane sam wymieniałem trochę się znam i sam grzebie w aucie, ewidentnie leje odmą w turbo a one dmucha dalej. Chcę właśnie zrobić płukankę może pierścienie przyłapały i dać wiekszą gęstość oleju.
Warto sprawdzić układ podciśnienia w silniku, przez drobną nieszczelność pompa vaccum może wtłaczać powietrze pod pokrywę zaworów, zwiększając ciśnienie i problemy z odmą. Ze względu na elektryczny nastawnik turbiny nie jest łatwo wychwycić jakiś problem z układem vacuum, ponieważ na pozór wszystko chodzi ok.





Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Warto sprawdzić układ podciśnienia w silniku, przez drobną nieszczelność pompa vaccum może wtłaczać powietrze pod pokrywę zaworów, zwiększając ciśnienie i problemy z odmą. Ze względu na elektryczny nastawnik turbiny nie jest łatwo wychwycić jakiś problem z układem vacuum, ponieważ na pozór wszystko chodzi ok.





Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
Kolego może jakaś mała rada jak samemu to zdiagnozować i może jakieś newralgiczne miejsce gdzie najcześciej puszcza ? Też słyszałem że uszczelka pokrywy zaworów jak już puszcza to łapie lewe powietrze i też tworzy się za duże ciśnienie
 
Na podciśnienie to poszło mi prawie 6m przewodu, wziąłem bodajże 4mm zamiast 3,cośtam bo lepiej jest wsadzić i w użytkowaniu 4mm podobno lepszy.
A co do filterka odmy, to tak też dużo lepiej było na tanim filterku niż separatorze.
 
Kolego może jakaś mała rada jak samemu to zdiagnozować i może jakieś newralgiczne miejsce gdzie najcześciej puszcza ? Też słyszałem że uszczelka pokrywy zaworów jak już puszcza to łapie lewe powietrze i też tworzy się za duże ciśnienie
Typowym miejscem w e60 jest gnijące serwo, ale to jest już odczuwalny objaw.

Łatwo sprawdzić bez sprzętu:
"Wsiadasz rano i naciskasz hamulec na zgaszonym śilniku.
Pedał wchodzi i słychać syknięcie. Drugie wciśnięcie już bez tego efektu i pedał twardy.
Jeśli od razu twardy to servo dziurawe."

Do sprawdzenie reszty wakuometr i zaczynasz przy samej pompie... jeżeli ucieka lecisz dalej po kolei EGR, poduszki silnika, klapy kolektora oraz serwo.

Powodzenia



Wysłane z mojego moto g(50) przy użyciu Tapatalka
 
Oficjalnie nie ma c3 i bmw ll-04 ale rozumiem ze z powodów finansów normy nie są odnawiane i bez problemu do auta z dpf można lać?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top