• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61 530D 235hp , DPF wywalony + mapa

Daniel070

Użytkownik
Samochód
BMW E61 530D 235hp
Marka samochodu
BMW E61
Budżet/ile litrów
350-370 zł 9L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 D M57 235hp
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100-200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoline synpower 5w30 C3
Witam, nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, chce wymienić olej w BMW E61 530D 2008 po wywaleniu DPF oraz zrobieniu mapy z 5w30 na 5w40 . Autem dosyć sporo jeżdżę i zazwyczaj po drogach szybkiego ruchu. Zastanawiam się nad olejem Motul x-cess 5w40 a Shell helix ultra 5w40 , chyba że jest coś innego godnego polecenia w cenie 350-70 za 8-9 L . A drugie pytanie co do płukanki jaka wybrać widziałem że liqui moly ma w białej oraz czarnej butelce , jest jakaś różnica ? Pozdrawiam
 
Nie masz DPF, więc nie ma w sumie ograniczenia co do oleju, możesz lać full saps A3/B4 ale C3 też będą ok. Już tutaj komuś pisałem dzisiaj, jak chcesz jakiś olej XW40 tanio i dobrze może być Specol Spec Gold 0W40 (PAO, HC) ok 110 zł za 4L, dobrze i przystępnie cenowo Mobil 1 FS 0W40 (mieszanina GTL, PAO i Estrów) ok 160-170 zł za 4 L. Rozważ też naprawdę dobry Petronas Syntium 7000 0W40 (PAO, HC) na alledrogo ok 130 zł za 4L. Wszystkie mają niezłe parametry, dobra mieszania baz i pakiet dodatków.
Na te wszystkie Motul, Valvoline to jakiś niezrozumiały hype jest a to w większości zwykłe oleje HC ubogie w dodatki i niczym nie wyróżniające się, nawet na tle taniego Specola czy Orlen Platinum. Te oleje co podałem wyżej to dobre mieszaniny i formulacje, warto się nimi zainteresować. Shell też jest ok, dobra baza GTL, ale też raczej ubogi w dodatki.
Co do płukanki to polecam Archoil 2820, trochę droższa i lepsza to Oilsyn ReleaseTech Power Flush.
 
Last edited by a moderator:
Czyli 0w40 raczej polecisz ? Bo widziałem również Petronas Syntium 3000 5w40 on się będzie czymś różnił ?
 
Last edited:
Chcesz lać Motul to lej. To są dobre oleje nie ma powodów aby ich unikać. No może nie warto łaszczyć się na jakieś super okazje cenowe i kupować raczej z pewnego źródła.

@Iron Co to za teksty o olejach ubogich w dodatki?
 
Ja lałem X-Cessa do swoich Alf przez długi czas (dopóki mi nie odbiło i nie zacząłem lać Motula 300V). Bardzo dobry olej, nigdy nie narzekałem.
 
Sugerowałem się tylko niektórymi analizami olejów tych marek i zwykłe przeciętniaki, nic specjalnego co by uzasadniało ich cenę względem tańszych nawet rodzimych producentów, jak Specol, Lotos czy Orlen, które sami przecież polecacie a które nawet wypadają lepiej. No ale hype jest, szeptany marketing bo Motul bo Valvoline. Nie twierdzę, że złe oleje bo są dobre, jak nie podrabianie j/w i też mają w ofercie ciekawe produkty. Po prostu w ich cenie można mieć lepszy olej i tyle albo porównywalny a tańszy.
 
Last edited by a moderator:
Nie ma co porównywać motula do specola. To inna liga. Papier to wszystko przyjmie.

Jest jakas świeża analiza tego petronas 7000? Czy dalej jest na pao
 
No to teraz rozmyślam nad Shell helix ultra 0w40 , mobil 1 FS 0w40 oraz Meguin Super Leichtlauf 5W-40 , który według was by był najlepszy , coraz bliżej skłaniam się ku zamówienia Shella 0w40 cena mega dobra
 
Nie ma co porównywać motula do specola. To inna liga. Papier to wszystko przyjmie.

Jest jakas świeża analiza tego petronas 7000? Czy dalej jest na pao
Faktycznie kiedyś lałem Motula X-cess przez 200 tys. a potem przesiadałem się na Specola Golda na kolejne 200 tys. i muszę powiedzieć, że zdecydowanie plus dla Specola.
Post automatically merged:

No to teraz rozmyślam nad Shell helix ultra 0w40 , mobil 1 FS 0w40 oraz Meguin Super Leichtlauf 5W-40 , który według was by był najlepszy , coraz bliżej skłaniam się ku zamówienia Shella 0w40 cena mega dobra
1. meguin
2. mobil
3. shell
 
A skąd wiesz, że tam jest "PAO ok 40%"?
A stąd
Ok 40% pało, trochę mniej HC, chyba jakieś estry i coś tam jeszcze, może inne pało, którego nie trzeba wymienić w karcie bezpieczeństwa.
 

Attachments

  • 70001_SDS_pl-EU_20230121.pdf
    244,3 KB · Odwiedzin: 37
Moim zdaniem każdy z tych 3 olejów spisze się tak samo, miałem i tego Shella i Mobila, nie zauważyłem jakichkolwiek różnic.
 
Trzeba jednak zdawać sobie sprawę , że jakość kosztuje i to szczególnie obecnie i nikt nam super produktu pół darmo nie da i jak ma być naprawdę tani olej to trzeba na czymś zaoszczędzić.
Nie bądźmy hipokrytami. Na motulu przejechałem 150k potem weszło valvo zmieniając olej co 18-20k. Silnik bez jakichkolwiek laków. Zdjęcia wklejałem nie raz. Pytanie brzmi czy specol przy takich interwałach by nic nie zostawił. Bo co mi z tego że specol też "daje" radę jak ta "rada" jest przy 7-10k.
 
Last edited by a moderator:
Nie bądźmy hipokrytami. Na motulu przejechałem 150k potem weszło valvo zmieniając olej co 18-20k. Silnik bez jakichkolwiek laków. Zdjęcia wklejałem nie raz. Pytanie brzmi czy specol przy takich interwałach by nic nie zostawił. Bo co mi z tego że specol też "daje" radę jak ta "rada" jest przy 7-10k.
Miałem "w rodzinie" 2 auta, z których jedno zrobiło na Specolu Gold 5W40 i 5W30 jakieś 200 tys a drugi jakieś 400 tys. dalej jeżdzi i ma się dobrze a interwały to raczej 20 tys. nie 7-10 tys. choć użytkowanie raczej w trasie. Specol stosuje czasami dokładnie te same pakiety dodatków i te same oleje bazowe co Motul. Nie wiem czy widziałeś badanie Specola Spec Premum C3 504/507 5W30 ale jego parametry są nie gorsze a nawet lepsze od parametrów olejów Motula spełniających tą normę. Co innego są pewne nieścisłości, które pojawiają sie w przypadku deklarowanych przez Specola norm a czym innym jest jakość samego produktu. wiele olejów Specola zostało przebadanych i niktóre dość gruntownie i co do samej jakosci produktów trudno sie do czegokolwiek przyczepić. Stosują w odróżnieniu od wielu budżetowych producentów dobre bazy i pakiety dodatków. Motul robi dobre oleje ale to nie jest to samo co kilkanaście lat temu. X-cess, o którym pisze Kolega Jersey został już wielokrotnie zmieniony i niekoniecznie na lepsze. Kiedyś był to olej na bazie gr. IV i to go wyróżniało na tle konkurencji. Potem niestety exel wziął górę. Specol też kiedyś był na IV grupie a zmienili bardzo mocno sam przepis nie tylko pod kątem bazy ale i całości formulacji ale nadal to jest przyzwoity produkt w przyzwoitej cenie. Sama marka jakosci nie robi. Jak pisze , że tani HCek jest dobry na interwał 8-10 tys. i to niezbyt wymagającej eksplotacji to dotyczy to zarówno bardziej budżetowych marek jak i tych bardziej renomowanych bo sama marka oleju nie zagwarantuje nam wysokiej jakosci tylko co najwyżej jakiś minimalny standard wymagany normami.
 
Dobra pany. Zakończmy już ten pojedynek Specol vs Motul bo chyba na ten moment żadna z tych marek nie jest brana pod uwagę przez OP .
 
Back
Top