• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E61 530i N52B30

Lukas007

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C4 2.8 AFC quattro
Marka samochodu
BMW 530i E61
Budżet/ile litrów
300/6.5
Styl jazdy
Silnik
N52B30
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 - 5W40
Jaki olej masz obecnie
Amsoil European Car Formula 5W40
Witam

Proszę o Wasze opinie odnośnie doboru oleju do seryjnego silnika N52B30 (3.0 258KM) w BMW E61. Przebieg auta 228000km.


Obecnie zalany AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS EFM. Przebieg 11 000km. Jazda 80% trasa + 20% krótkie odcinki po mieście.

Zużycie oleju bardzo małe. Co prawda nie ma bagnetu, tylko pomiar elektroniczny w iDrive, ale przez podany powyżej przebieg "ubyło" dwie kreski.

Silnik pracuje cicho, nie słychać popychaczy - ogólnie nie ma się do czego przyczepić, ale ...

... czy warto płacić ponad 300zł za olej HC z b. małym dodatkiem PAO i bez dodatku estrów ?


Pozdrawiam
Łukasz
 
Js bym polecił sprawdzony Ravenol VST 5w40
 
Zastosować płukankę np. Archoil 2820. Z olejów: Amsoil Signature Series 0W-40, Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40 lub Mobil 1 FS 0W-40.

Sprawdzone formulacje.
 
Mobil 1 FS 0W40 będzie drogi z pewnego źródła, ale na pewno jest to olej godny polecenia. Aral Supertronic 0W40 wyjdzie zdecydowanie taniej.

Shell Helix Ultra 5W40 spokojnie sobie poradzi w takim silniku

Jeśli o HC chodzi, to spokojnie Eurol Super Lite 5W40, Valvoline SynPower 5W40, Texaco Havoline Ultra 5W40, Lotos Synthetic Plus 5W40
 
Dziękuje za opinie. Sam myślałem właśnie nad VST Ravenola. Co do oleju 0W40 ... w czym Twoim zdaniem będzie lepszy do tego silnika od oleju 5w40 ? Ravenol z tego co widzę również ma VST w wersji z taką lepkością.
 
Co do oleju 0W40 ... w czym Twoim zdaniem będzie lepszy do tego silnika od oleju 5w40 ?

W niczym. Aral jest w tej lepkości PAO, natomiast Mobil PAO+GTL o ile dobrze pamiętam.

Ravenol z tego co widzę również ma VST w wersji z taką lepkością.
Ravenol jest troszkę przepłacony, zdecydowanie taniej i lepiej wziąć Arala. Ewentualnie Meguina Super Leichtlauf 5W40.
 
Szczerze po moich doświadczeniach najbliżej mi z tego wszystkiego do AMSOIL 0W40. Zastanawia mnie tylko czemu podstawowy 5W40 na którym obecnie jeżdżę spełnia normę BMW LL-01, a wersja Signature już nie. Na papierze wygląda na pewno atrakcyjniej - przede wszystkim baza PAO (olej ma służyć cały rok, a ostatnio temperatury w zimie są jakie są), do tego parametry tj. indeks lepkości są lepsze. Cena wyższa, ale nie na tyle, żeby wykluczyć przejście właśnie na 0W40 tego samego producenta. W swoim innym aucie właśnie na oleju z serii Signature (tyle, że 5W50) zauważyłem znaczną poprawę - wyższe ciśnienie po rozgrzaniu, mniejsze zużycie oleju. Pomimo dwukrotnie zwiększonej mocy silnik pracuje na nim najlepiej.

Co do Meguina to mam go w A6 C4 2.8 i oprócz tego, że pracuje trochę głośniej niż na oleju HC (podobno norma) wielkich różnic nie ma. Spalanie oleju takie samo jak na innych olejach, temperatura przy jeździe na autostradzie taka sama. Nie twierdzę, że to zły olej, absolutnie.
 
Signature Series to nietypowe receptury, dlatego nigdy nie otrzymają aprobat itp.

Prawdę pisząc nie wiem który z tych olejów bazuje wyłącznie na PAO, wiem, że stosują >30 % HC.
 
Dodawałeś swego czasu analizę tego oleju i na podstawie IR wychodzi, że jest to baza PAO + estry. Ile konkretnie procentowo nie wiem. Z tego co jeszcze szukałem z oleju 0W40 ciekawie wygląda Penrite. Tylko ta ich nomenklatura wskazuje na to, że jest to bardziej olej 0W30, który poprzez ich dodatki (Zn+B) zachowuje się jak 0W40.
 
Nie mamy aktualnego FTIR tego oleju oraz bierz pod uwage, ze to badanie ma inny cel, mozna potwierdzic obecnosc niektorych zwiazkow chemicznych. Penrite juz nie ma w programie 0W-40 bazujacego wylacznie na PAO. Biorac pod uwage ta lepkosc to z poleconych tutaj Meguin i Aral.

Odnosnie stezenia Zn i B w stosunku do lepkosci to bzdura.
Post automatically merged:

1615364994063.png

<30 % <= 20.5 mm2/s KV 40°C C20-50 pochodzenia mineralnego, lecz nalezy pamietac, ze czesc pochodzi z pakietu dodatkow.

Jakbysmy mieli z Polarisa FT-IR potrafilbym wiecej powiedziec.

Mimo wszystko to bardzo dobry przepis, nie musi byc obowiazkowo 100% PAO.
 
Last edited by a moderator:
Taki właśnie olej zamówię i zaleje. Krzywdy silnikowi tym nie zrobię ;) Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
 
Póki jeszcze nie zamówiłem Amsoila 0w40, pytanie do Was o jego porównanie z EXTREME A.M.G VR2 0W-40 GTR. Patrząc na karty charakterystyk wypada bardzo dobrze. Dodatkowo spełnia normę BMW LL-01.
 
To nie karty charakterystyki. A do Amsoil tego oleju nawet bym nie porównał, nie ten poziom. Te oleje nie przeszły żadnych testów silnikowych itp. Z PAO masz Arala lub Meguin opierając się o 0W-40.
 
pytanie do Was o jego porównanie z EXTREME A.M.G
Nie ma startu do Amsoila. Takie oleje, jak Extreme stosuje się na własne ryzyko, ponieważ nie posiadają żadnych aprobat. Amsoil w tej kwestii sporo środków finansowych inwestuje w testy we własnym zakresie. Jest to firma z niebotycznie większym doświadczeniem i chociaż przez brak stosownych aprobat nie polecam serii SS, to prywatnie mam zaufanie do tego producenta.
 
Dziękuje za cenne informacje. Pozdrawiam
 
Back
Top