• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E91 325i N52B25A

tobi11

Nowy użytkownik
Samochód
bmw e91 325i
Marka samochodu
BMW 325i
Budżet/ile litrów
400/6.5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5 218 KM N52B25A
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
200ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-01 lub LL-04
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 5W-40 8100 X-CESS LL-01
Witam wszystkich,
Chciałbym prosić o pomoc przy wyborze oleju do silnika N52B25A, kupiłem niedawno samochód i pierwszy właściciel stosował Liqui Moly 5W-30 TOP TEC 4200 LL-04, drugi przeszedł na MOTUL 5W-40 8100 X-CESS LL-01.
Spalanie wychodziło mniej więcej mu do 2L na 10 000km.
Robię koło 15.000km rocznie, głównie dojazdy do pracy 20 km oraz raz na jakiś czas dalszy wyjazd.
Styl jazdy raczej normalny, 50/50 miasto/trasa.
Chciałbym wykonać płukankę od Archoil AR2820 i zalać lepszej klasy olej.
 
Last edited by a moderator:
Solution
Nie o to chodzi, oleje które się faktycznie czymś wyróżniają są po prostu bardzo drogie i zazwyczaj ciężko dostępne. Cała reszta, bez względu na markę, jest mniej więcej na jedno kopyto.

Wg naszych użytkowników Castrol się dość pozytywnie wyróżnia "na oko i ucho". Eneosy są osobną bajką w stosunku do europejskich olejów, ten który poleciłem to mieszanka PAO, estrów oraz prawdopodobnie ich autorskiej bazy czyli W-base. Molygen też jest o tyle ciekawy, że LM miesza go fabrycznie z ich nowym dodatkiem do oleju opartym o molibden i wolfram o ile dobrze pamiętam.

Jeżeli chcesz płukanki to możesz obie, ja co prawda używam głównie LongLife (a jako szybkę wolę płukankę Yacco), ale nic nie szkodzi żeby użyć jednej i drugiej.
Zalanie lepszego oleju niż Motul to będzie ciężko i raczej 400 nie starczą. Wg mnie możesz spokojnie zostać na Motulu, jeżeli chcesz zmieniać, to Castrol Edge 0W-30 albo 0W-40 z którąś z tych norm, Eneos Ultra X 5W-30, Liqui Moly Molygen 5W-30 (chociaż na niego już chyba nie starczy budżetu).
 
Myślałem najbardziej o RAVENOL VST 5W40 CleanSynto USVO lub PMO Extreme EST 5w40. Budżet jest w miarę możliwości do zmiany maksymalnie jestem w stanie wyłożyć 600 zł za 6,5L.
Jeśli wybrałbym już któryś olej to przed wymianą zastosować jeszcze Archoil AR2820 a następnie dodać do oleju Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife). Czy wybrać tylko jeden z nich?
 
Nie o to chodzi, oleje które się faktycznie czymś wyróżniają są po prostu bardzo drogie i zazwyczaj ciężko dostępne. Cała reszta, bez względu na markę, jest mniej więcej na jedno kopyto.

Wg naszych użytkowników Castrol się dość pozytywnie wyróżnia "na oko i ucho". Eneosy są osobną bajką w stosunku do europejskich olejów, ten który poleciłem to mieszanka PAO, estrów oraz prawdopodobnie ich autorskiej bazy czyli W-base. Molygen też jest o tyle ciekawy, że LM miesza go fabrycznie z ich nowym dodatkiem do oleju opartym o molibden i wolfram o ile dobrze pamiętam.

Jeżeli chcesz płukanki to możesz obie, ja co prawda używam głównie LongLife (a jako szybkę wolę płukankę Yacco), ale nic nie szkodzi żeby użyć jednej i drugiej.
 
Solution
Dzięki za odpowiedź, póki co spróbuje z Ravenol i płukankami, osoby z tym silnikiem zauważyli mniejsze zużycie w tym połączeniu a po testach zastanowię nad LM lub Eneos.
Pozdrawiam Tobiasz
 
Back
Top