• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E92 2008r. N47 177KM CHIP

iordan

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E92 2008 N47 CHIP 210/420
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
5l - 160zł (więcej w poście)
Styl jazdy
Silnik
N47 2.0D Chip 177 -> 210km/420nm
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Przez 8 tyś bez dolewki, stan praktycznie max
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 LL04
Jaki olej masz obecnie
Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30
Witam. W moim samochodzie 8 tysięcy km temu (po zakupie) wymieniałem słupek silnika, założyłem nowy rozrząd, regenerowałem turbinę. Chciałbym zadbać o to czego nie robił poprzednik (Serwis w ASO co 30 tysięcy) i powoli zbieram się do wymiany oleju.
Auto było zalane Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30. Nie zauważyłem niepokojącego zachowania na tym oleju, ubytków również nie zanotowałem.
Jeżdżę codziennie do szkoły 15 km w dwie strony, pierwsze 10 km droga krajowa i 5 km miasto. Często trasy typu 30,50 km, rzadziej dłuższe.
Na co dzień ostrożnie obchodzę się z gazem, ale gdzieś 25% mojej jazdy to ostrzejsze traktowanie.

EGR jest na miejscu, DPF jest wyrzucony (Nie pytajcie proszę o logikę, tak już jest ^^)

1. Czy interwał 10 tysięcy km jest okej?
2. Jakiej firmy filtry? To pierwsza wymiana w moich rękach więc muszę wymienić wszystkie, przyznam, że MANN są strasznie drogie, czy zestaw Filtrona (Kabinowy, powietrza, oleju, paliwa) będzie okej? Może coś lepszego w dobrej cenie?
3. No i najważniejsze, jaka oliwa? Tego shella mogę kupić 5 x 1l za jakieś 120 zł na allegro, ale jak warto dopłacić do czegoś innego 50zł to nie ma problemu.

Aha, Shella mam jeszcze litr w garażu więc wystarczyłoby mi kupić 5l, bo wchodzi niecałe 6.
 
Ograniczyłeś się do 160PLN/5L, więc najdroższych olejów nie proponujemy.
Wymagania producenta, to norma LL-04 w głównej mierze oparta o ACEA C3 + specyficzne wymagania BMW.
Oleje z normami VW 504/507, BMW LL04 i MB 229.51/229.52 stanowią najwyższe wymagania w tej grupie olejów na rynku i są wyznacznikiem.
Jeżeli trzymamy się lepkości 5w30, to najbardziej uniwersalnym olejem jest Mobil1 ESP, chociaż nie ma informacji o LL04:
Cena na granicy, ale osobiście nie wiem, gdzie kupić ten olej z pewnego źródła.

"Pewniakami" za to są Orleny Max Expert V i XD:
obydwa z deklaracjami BMW LL04 i aprobatami MB oraz VW, czyli odpowiedni poziom trzymać po prostu muszą.
Warto wspomnieć, że ww Orleny kupisz w cenie około 100PLN/4L z pewnego źródła (mogę Ci podać na priw).
Do ww możesz dodać dodatek. Na oilclub najczęściej polecane są produkty archoil, ale nie ma żadnego obowiązku ich stosowania.

Nie wymieniam więcej olejów.
Zostawiam to dla innych forumowiczów ;)




EDIT
Zapomniałem o Shellu!
Jak najbardziej możesz stosować oleje Shell!
To są środki smarne bardzo wysokiej jakości.
No i jest pewne źródło ich zakupu, a to cholernie ważne!
 
Jest kilka rodzajów Shella, czy jest któryś lepszy od tego co mam zalany aktualnie?

Mam Helix Ultra bo taki miał warsztat, a widzę że HX8 to jego następca?

Jest jeszcze jakiś AM-L?
 
Last edited:
Nie ma dpf to duży +mozesz lać od 0w30 do 5w40 .Chociaż budżet ogranicza Dokup wspomnianego shella i po zawodach5,2l
 
Z DPF też może lać 0w30 do 5w40, jeśli nie masz DPF możesz stosować normy acea a3/b3 oleje full saps, jedni uważają je za bardziej chroniące przed zużyciem.
Choć uważam że możesz zostać przy acea c3
Mobil 1 esp 5w30 bdb olej
 
Nie ma dpf to duży +mozesz lać od 0w30 do 5w40 .
Celowo unikałem tego tematu, bo to jest "januszowanie".
Wiem do czego to zmierza.
Chociaż nie mam (i miałnie będę) BMW, nie jestem zwolennikiem takiego podejścia (LL-01 i A3/B4).
Już wolę się przekonać do Ar9100, zamiast lać fullSapsa.
 
Olejowy z powodzeniem możesz brać Filtrona.
Ja jeżdżę na Mann ze względu na kabinówkę, ale dlatego, że moja Astra ma niefortunnie umiejscowiony wlot powietrza od spodu i inne filtry po prostu nie radzą sobie z filtrowaniem spalin.
Filtr powietrza wymieniam co 2 lata, bo po roku po prostu to marnowanie $$.
 
Ja stosuję głównie Knecht ale on jest droższy od Manna. Ogólnie Filtron może być. BTW - BMW nazwa zobowiązuje 😛 (żeby nie było sam też jeżdżę BMką)
 
1. Czy interwał 10 tysięcy km jest okej?
Moim zdaniem, jak najbardziej jest ok. W większości robię podobne trasy jak Ty i wymieniam olej co 8-10 tys km. A całą prawdę, jak silnik czuje się na danym oleju, powie tylko UOA.
Jakiej firmy filtry?
Mann, Purflux, na Filtronie też nigdy się jeszcze nie zawiodłem, a w sumie od tych 10 lat, od kiedy sam grzebię przy mechanice, aktualnie tylko poza moim, we wszystkich pozostałych 4 samochodach w domu siedzą Filtrony i nigdy nic nie wybuchło :p. Użytkownicy bawarek, jeżeli dobrze kojarzę, chwalą sobie też Hengsty. Prawdę mówiąc, 90% filtrów jest spod tej samej siekiery.

No i najważniejsze, jaka oliwa? Tego shella mogę kupić 5 x 1l za jakieś 120 zł na allegro, ale jak warto dopłacić do czegoś innego 50zł to nie ma problemu.
Nie ma problemu, a i potrzeby też nie ma. Shell to bardzo dobre oleje. A jeżeli nie boisz się rodzimych produktów, to masz bardzo dobre oleje jak Orlen MaxExpert V, MaxExpert XD w lepkościach 5W30, Masz Lotosa Synthetic, albo Aurum 504/507, przy interwale 10.000km też na spokojnie dadzą radę.
 
Back
Top