iordan
Nowy użytkownik
- Samochód
- BMW E92 2008 N47 CHIP 210/420
- Marka samochodu
- BMW
- Budżet/ile litrów
- 5l - 160zł (więcej w poście)
- Styl jazdy
- Silnik
- N47 2.0D Chip 177 -> 210km/420nm
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Przez 8 tyś bez dolewki, stan praktycznie max
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w30 LL04
- Jaki olej masz obecnie
- Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30
Witam. W moim samochodzie 8 tysięcy km temu (po zakupie) wymieniałem słupek silnika, założyłem nowy rozrząd, regenerowałem turbinę. Chciałbym zadbać o to czego nie robił poprzednik (Serwis w ASO co 30 tysięcy) i powoli zbieram się do wymiany oleju.
Auto było zalane Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30. Nie zauważyłem niepokojącego zachowania na tym oleju, ubytków również nie zanotowałem.
Jeżdżę codziennie do szkoły 15 km w dwie strony, pierwsze 10 km droga krajowa i 5 km miasto. Często trasy typu 30,50 km, rzadziej dłuższe.
Na co dzień ostrożnie obchodzę się z gazem, ale gdzieś 25% mojej jazdy to ostrzejsze traktowanie.
EGR jest na miejscu, DPF jest wyrzucony (Nie pytajcie proszę o logikę, tak już jest ^^)
1. Czy interwał 10 tysięcy km jest okej?
2. Jakiej firmy filtry? To pierwsza wymiana w moich rękach więc muszę wymienić wszystkie, przyznam, że MANN są strasznie drogie, czy zestaw Filtrona (Kabinowy, powietrza, oleju, paliwa) będzie okej? Może coś lepszego w dobrej cenie?
3. No i najważniejsze, jaka oliwa? Tego shella mogę kupić 5 x 1l za jakieś 120 zł na allegro, ale jak warto dopłacić do czegoś innego 50zł to nie ma problemu.
Aha, Shella mam jeszcze litr w garażu więc wystarczyłoby mi kupić 5l, bo wchodzi niecałe 6.
Auto było zalane Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30. Nie zauważyłem niepokojącego zachowania na tym oleju, ubytków również nie zanotowałem.
Jeżdżę codziennie do szkoły 15 km w dwie strony, pierwsze 10 km droga krajowa i 5 km miasto. Często trasy typu 30,50 km, rzadziej dłuższe.
Na co dzień ostrożnie obchodzę się z gazem, ale gdzieś 25% mojej jazdy to ostrzejsze traktowanie.
EGR jest na miejscu, DPF jest wyrzucony (Nie pytajcie proszę o logikę, tak już jest ^^)
1. Czy interwał 10 tysięcy km jest okej?
2. Jakiej firmy filtry? To pierwsza wymiana w moich rękach więc muszę wymienić wszystkie, przyznam, że MANN są strasznie drogie, czy zestaw Filtrona (Kabinowy, powietrza, oleju, paliwa) będzie okej? Może coś lepszego w dobrej cenie?
3. No i najważniejsze, jaka oliwa? Tego shella mogę kupić 5 x 1l za jakieś 120 zł na allegro, ale jak warto dopłacić do czegoś innego 50zł to nie ma problemu.
Aha, Shella mam jeszcze litr w garażu więc wystarczyłoby mi kupić 5l, bo wchodzi niecałe 6.