- Marka samochodu
- BMW F10 528i
- Budżet/ile litrów
- ok 200zl - 6 litrów
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- N20 245 KM seria
- Data produkcji
- 2012
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w30 / 5w30 / 5w40 / 0W40 BMW LL-01, BMW LL-04.
Samochód BMW F10 z silnikiem N20 245 KM wersja z USA. Wtrysk bezpośredni, brak GPF. Normy jakie zaleca producent BMW LL-01, BMW LL-04.
1 pytanie: Chcę zalać 5w40, bo te silniki (jak chyba wszystkie dzisiaj benzyniaki) osiągają wysokie temperatury po krótkiej chwili przy jeździe ze stałymi obrotami (nawet po mieście, spokojna jazda zimą) - komputer specjalnie wtedy podnosi temperaturę oleju nawet do 110 - 120 stopni, a więc chyba lepiej 5w40?
2 pytanie: Zależy mi na ochronie przed LSPI, dlatego chcę zalać olej z API SN PLUS albo API SP
To są oleje które rozważam:
Shell Helix Ultra 5W-40 - ACEA A3/B4, API SN PLUS, BMW LL-01
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 5W-40 - ACEA A3/B4, API SP, BMW LL-01
MOTUL 8100 X-CLEAN GEN2 5W-40 - ACEA C3, API SP, BMW LL-04
Motule mają wyższą specyfikację, która ma bardziej rygorystyczne testy pod względem LSPI, więc skłaniam się w stronę zakupu Motula, tylko zastanawiam się oczywiście czy lepiej BMW LL-01 czy BMW LL-04? Gdzieś chyba tu na forum znalazłem taką informację, że oleje Full Saps mogą powodować odkładanie się nagaru w układzie dolotowym, zaworach dolotowych, denkach tłoka, a ten nagar może przyczyniać się do powstawania LSPI - pytanie czy współczesne oleje Full Saps z normą API SP takie jak ten Motul X-CESS GEN2 5W-40 (bo to chyba full saps?) też mogą powodować odkładanie się nagaru w tych miejscach? Ten olej ma zawartość popiołu 1.10 %
I jeszcze pytanie poboczne: rozumiem, że jak jest norma API SN PLUS albo API SP to mam nie przejmować się ilością wapnia w oleju, no bo olej jest sprawdzony na testach pod kątem LSPI i nawet jak będzie miał sporo wapnia to będzie to równoważone innymi dodatkami? a jak z nagarem z wapnia w takim przypadku - tzn czy ta norma bierze to pod uwagę skoro nagar jest promotorem LSPI i czy te inne dodatki mają zapobiegać tworzeniu nagaru z wapnia?
1 pytanie: Chcę zalać 5w40, bo te silniki (jak chyba wszystkie dzisiaj benzyniaki) osiągają wysokie temperatury po krótkiej chwili przy jeździe ze stałymi obrotami (nawet po mieście, spokojna jazda zimą) - komputer specjalnie wtedy podnosi temperaturę oleju nawet do 110 - 120 stopni, a więc chyba lepiej 5w40?
2 pytanie: Zależy mi na ochronie przed LSPI, dlatego chcę zalać olej z API SN PLUS albo API SP
To są oleje które rozważam:
Shell Helix Ultra 5W-40 - ACEA A3/B4, API SN PLUS, BMW LL-01
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 5W-40 - ACEA A3/B4, API SP, BMW LL-01
MOTUL 8100 X-CLEAN GEN2 5W-40 - ACEA C3, API SP, BMW LL-04
Motule mają wyższą specyfikację, która ma bardziej rygorystyczne testy pod względem LSPI, więc skłaniam się w stronę zakupu Motula, tylko zastanawiam się oczywiście czy lepiej BMW LL-01 czy BMW LL-04? Gdzieś chyba tu na forum znalazłem taką informację, że oleje Full Saps mogą powodować odkładanie się nagaru w układzie dolotowym, zaworach dolotowych, denkach tłoka, a ten nagar może przyczyniać się do powstawania LSPI - pytanie czy współczesne oleje Full Saps z normą API SP takie jak ten Motul X-CESS GEN2 5W-40 (bo to chyba full saps?) też mogą powodować odkładanie się nagaru w tych miejscach? Ten olej ma zawartość popiołu 1.10 %
I jeszcze pytanie poboczne: rozumiem, że jak jest norma API SN PLUS albo API SP to mam nie przejmować się ilością wapnia w oleju, no bo olej jest sprawdzony na testach pod kątem LSPI i nawet jak będzie miał sporo wapnia to będzie to równoważone innymi dodatkami? a jak z nagarem z wapnia w takim przypadku - tzn czy ta norma bierze to pod uwagę skoro nagar jest promotorem LSPI i czy te inne dodatki mają zapobiegać tworzeniu nagaru z wapnia?
Last edited: