• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F11 525d (r4) 218km

Killme

Użytkownik
Samochód
F11 525d, Punto Evo 1.4 MAir, Skoda 120 turbo
Marka samochodu
Bmw f11 525d, 218km
Budżet/ile litrów
220zł, 5,2L
Styl jazdy
Silnik
2.0 N47S1, R4, biturbo, 218km
Data produkcji
03'2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
Eurol turbo DI 5w40
Cześć,

To mój pierwszy post tutaj, ale czytam od czasu do czasu.

Bardzo intensywnie się zastanawiam co nalać do nowego nabytku . Aktualnie mało jeździ, bo jeśli jest pogoda to przesiadam się na skuter z racji dystansu.

Jak już jedzie, to dwa razy dziennie dystans 30 km w jedną stronę, 80% drogi lokalne, raczej spokojna jazda, reszta to korki. Niektóre dni to tylko 9 km w jedną stronę ślimaczym tempem

Przebieg 238kkm, sprowadzony z NL, tam lane raz na zmiane 5w30 a raz 5w40 z tego co widzę w książce – brak info co to było konkretnie, ale z interwałami long life niestety. Rozrząd fabryczny, nic nie wskazuje aby było trzeba było tam zaglądać w najbliższym czasie, cała ekologii na miejscu i tak zostanie, ewentualnie w przyszłym roku lekki soft na ~250km

Aktualnie, po 5 miesiącach i 4000km po płukance liqui molly, wlany Eurol turbo DI 5w40 – naczytałem się trochę początkowo o problemach z ciśnieniem oleju w tych silnikach(może niby padać małe turbo), więc ten był z racji ceny i dostępności wlany „testowo” na te pierwsze moje 4000-5000km.

Zrobię następną płukankę i pytanie co zalać? Z jednej strony mogę zostać przy tym co jest – znalazłem tutaj info że 5w40 tych silnikach z racji rozrządu sprawdzi się lepiej, z drugiej strony myśle nad Eurol Syntence FS 0w30 – wlewam go do Punta od żony, 1,4 multiair, 105km i tam sprawuje się już rok wyśmienicie. Kwestie różnicy w cenie narazie pomijam w myśl zasady „oleje są tanie, a remonty są drogie”

Wolałbym zostać generalnie przy Eurolu, ponieważ dobrze się sprawdza w pozostałych mocno wysilonych turbobenzynach w rodzinie

Dziękuję za sugestie
 
2.0D n47 ? podglądasz jakąś apką co ile km masz średnio wypalanie DPF?
 
Last edited by a moderator:
FS bardzo fajna oliwa, tylko musiałbyś po 10 tys zrobić analizę najlepiej, czy przy takim użytkowaniu nie "zabraknie" mu lepkości
 
FS bardzo fajna oliwa, tylko musiałbyś po 10 tys zrobić analizę najlepiej, czy przy takim użytkowaniu nie "zabraknie" mu lepkości
Myślę ze spróbuje z nim na zimę
A ten Eurol turbo DI to rzeczywiście taki "Vollsynthetisches"?
Eurol turbo di zwykle hc, jeśli nie kontrolujesz wypalania DPF wolałbym zalać coś z większym zapasem lepkości, do tego jeśli masz zamiar podnieść moc

Mobil 1 x3 0w40
Przy tej cenie to na pewno nie można się spodziewać wodotrysków - własnie że zbyt często zaczyna wypalać jak się zrobiło chłodniej
Zostań na 5w40, ewentualnie 0w40. Chociaż..... Jeśli nie butujesz to w sumie 5w30 wytrzyma.
Używam mocy rozsądnie, lubię depnąć od czasu do czasu, ale bez szaleństw

Co myślicie żeby do tego FS 0w30 dołożyć AR9100 ?
 
Motor wolniej osiąga roboczą temperaturę pracy, dłużej pracuje na nieoptymalnej mieszance, bo myślę że za taką można uznać podczas rozgrzewania silnika. Katalizator też się wolniej nagrzewa. U brata w E61 535d cały wydech wraz z dpfem owinięty bandażem izolacyjnym co spowodowało że całość się szybciej nagrzewa i trzyma trochę wyższą temperaturę pracy, co w rezultacie przełożyło się na dłuższe interwały pomiędzy wypalaniami
 
Last edited by a moderator:
A to ciekawe, co ma temperatura na zewnątrz do częstotliwości wypalania DPF? Pytam z czystej ciekawości
Część parametrów filtra, jest liczona na podstawie pracy zaworu EGR.
Nie wnikałem w szczegóły, ale fakt jest, że u mnie w okresie temperatur dodatnich DPF wypala się co ok. 800km, w okresie temp. ujemnych co ok. 1000, nawet 1200km.
Ta sama sytuacja ma miejsce w brata A4.
U kolegi w Focusie, z takim silnikiem jak mój, po zaślepieniu i wyprogramowaniu EGR, filtr zaczął się wypalać jak w okresie zimowym.
Także temp. zewnętrzna nie ma bezpośrednio wpływu na DPF, ale ma wpływ na inne elementy układu oczyszczania spalin, które mają już bezpośredni wpływ na DPF :)
 
Akurat w BMW jest wiele czynników które wpływają na wypalanie DPF nawet ilość paliwa w zbiorniku czy to że na postoju ten filtr się nie wypali
 
W Fordzie też częstotliwość wypalania zależy od wielu czynników, jak z resztą w każdym samochodzie z filtrem cząstek ;). Po prostu tylko zauważyłem, że praca EGR ma dosyć znaczący wpływ na przeliczanie części parametrów filtra.
Zauważ, że kolega @Killme wspomniał o podwyższonej temp. pracy po owinięciu wydechu bandażem. Wyłączenie EGR robi dokładnie to samo - zwiększa temperaturę spalin, czyli rosną temperatury w wydechu. A przy niskich temp. sprawny EGR też nie podrzuca w dolot tak hojnie, jak latem.
 
Zrobiona płukanka Archoil, zalany Eurol Syntence FS 0W30 i do tego Archoil 9100. Zrobione 300 km i jestem zawiedziony.
Przy nagrzanym oleju do 90-95 stopni pojawia się "szum" rozrządu, słyszalny najbardziej miedzy 1500-2500 obrotów. Na starym Eurol Turbo DI 5w40 tego nie było, albo na tyle mało że nie do wychwycenia pomiędzy dźwiekiem typowej pracy diesla. Nie jest to typowy dźwięk konczącego się rozrządu, typu grzechotanie, drapanie, ocieranie jakich pełno nagranych na YT, a taki własnie szum.
Czytałem o tym na niemieckim forum gdzieś, i tam własnie zalecali trzymać się 5w40 żeby tego uniknąć/zniwelować.
Zachwalany Ravenol NDT 5w40, typowo dla cieżarówek - na papierze wygląda super, ale u nas w PL widze krucho z dostępnością..
Konkluzja taka że mój silni potrzebuje raczej czegoś o większej lepkości, powyżej 14 przy 100 stopniach.
Co radzicie ? Najchętniej odessałbym 2L i dolał czegoś bardziej lepkiego do próby - najwyżej zleje wszystko i zaleje coś całkiem innego, Koszta będe musiał jakoś przeboleć, nauka kosztuje niestety..
 
@Killme,
Myślę, że najmniejszym problemem w tym momencie jest Twój brak "satysfakcji" - lecz rozrząd. Który sugerowałbym jak najszybciej wymienić skoro do tej pory interwały były LL.

Ja w takim samym aucie jeżdżę na oleju BMW 0W30 TwinPower Turbo LL04 i wymieniam go co 9-11 tys km.
Natomiast polecić mogę Shell 5w30 ect c3.
B.dobry stosunek/cena.

Pozdrawiam
 
Gość od którego kupiłem auto lał Shell Helix AM-L 5W30 bo taki mu polecili ze znanego sklepu z częściami do BMW.
Co ciekawe ten olej w Niemczech jest dostępny w większości przypadków tylko w 1L butelkach a u nas można kupić bez problemów w opakowaniu 5L.
 
Back
Top