- Marka samochodu
- BMW F11 LCI
- Budżet/ile litrów
- 300
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0D 184KM N47
- Data produkcji
- 2014
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LL - 04 C3
- Jaki olej masz obecnie
- Motul 8100 X-clean
Witam serdecznie.
Jestem tu nowy więc się przedstawię......mam na imię Grzegorz.
Przeczytałem trochę tematów dotyczących olejów silnikowych, dodatków do paliwa ,czyszczących jak i zabezpieczających ( olej 2T ).
Niestety czytając te wszystkie wątki, nie mam usystematyzowanych informacji....
Czy mógłbym poprosić o konkretne odpowiedzi , tak abym potwierdził sobie informacje , które przeczytałem na tym jak i innych forach????
Tak więc....
Auto ma nalatane 220kkm
Jazda 50/50 miasto/trasa.
Roczny przebieg to 10 - 15kkm
Jazda zazwyczaj przepisowa , tzn wszystko zależy od sytuacji na drodze ale bez przesady.
Jeżdżę na oleju silnikowym MOTUL 8100 X-clean 5W40.
Wymiana raz w roku , nie przekraczając 10kkm.
Dolewam uszlachetniacz Archoil AR9200 V2. Stosuje również płukankę oleju LIQUI MOLY Engine Flush.
Teraz kwestia paliwa.
Ostatnio zalałem DATACOL do ON. Swoich wrażeń nie opiszę ponieważ robiłem to pierwszy raz i nie mam punktu odniesienia ( możliwe że zmniejszyły się wibracje na biegu jałowym, wcześniej były delikatne a teraz są jeszcze mniejsze ). Jeśli chodzi o korekty to przy użyciu BTool jest różnie . Czasami pokazuje cztery wtryski blisko 0,00 mg/stk. Czasami bliżej 0,50 mg/stk na dwóch wytryskach lecz nie są to te same wtryski.
Dolewam również olej CASTROL POWER1 RACING 2T , co czwarte/piąte tankowanie ON , 300ml/65l ON.
Mam pytanie.
Proszę o podanie oleju silnikowego , który jak najlepiej zabezpieczy silnik . Planuję jechać na Bałkany, dystans ok. 4000km w obydwie strony. Czy nadal mam stosować wcześniej wspomniany uszlachetnianiacz?
Jeśli chodzi o wypalanie filtra DPF. Dzięki aplikacji BTool nie zdążyło mi się abym zakończył przedwcześnie ten proces. Zazwyczaj wypala mi do poziomu 1,4 grama. Tak więc nie mam problemu z wzrastającym poziomem oleju. Olej silnikowy raczej dolewam. Max 500ml/10kkm.
Olej wymieniam sam, opiłków w filtrze oleju nie zauważyłem.
Jeszcze nurtuje mnie temat oleju 2T.... Wiem ,że musi mieć jak najniższą wartość temperatury zapłonu . Mój ma ok.75°C.
Czytałem również ,że niektóre 2T poprawiają smarowanie mechanizmów metalowych a niektóre wręcz odwrotnie.
Czy warto go wlewać ???? Jaki ma to wpływ na filtr DPF ?????
Jakie lać ON ( standardowe czy mocniejsze ) ????
Jestem tu nowy więc się przedstawię......mam na imię Grzegorz.
Przeczytałem trochę tematów dotyczących olejów silnikowych, dodatków do paliwa ,czyszczących jak i zabezpieczających ( olej 2T ).
Niestety czytając te wszystkie wątki, nie mam usystematyzowanych informacji....
Czy mógłbym poprosić o konkretne odpowiedzi , tak abym potwierdził sobie informacje , które przeczytałem na tym jak i innych forach????
Tak więc....
Auto ma nalatane 220kkm
Jazda 50/50 miasto/trasa.
Roczny przebieg to 10 - 15kkm
Jazda zazwyczaj przepisowa , tzn wszystko zależy od sytuacji na drodze ale bez przesady.
Jeżdżę na oleju silnikowym MOTUL 8100 X-clean 5W40.
Wymiana raz w roku , nie przekraczając 10kkm.
Dolewam uszlachetniacz Archoil AR9200 V2. Stosuje również płukankę oleju LIQUI MOLY Engine Flush.
Teraz kwestia paliwa.
Ostatnio zalałem DATACOL do ON. Swoich wrażeń nie opiszę ponieważ robiłem to pierwszy raz i nie mam punktu odniesienia ( możliwe że zmniejszyły się wibracje na biegu jałowym, wcześniej były delikatne a teraz są jeszcze mniejsze ). Jeśli chodzi o korekty to przy użyciu BTool jest różnie . Czasami pokazuje cztery wtryski blisko 0,00 mg/stk. Czasami bliżej 0,50 mg/stk na dwóch wytryskach lecz nie są to te same wtryski.
Dolewam również olej CASTROL POWER1 RACING 2T , co czwarte/piąte tankowanie ON , 300ml/65l ON.
Mam pytanie.
Proszę o podanie oleju silnikowego , który jak najlepiej zabezpieczy silnik . Planuję jechać na Bałkany, dystans ok. 4000km w obydwie strony. Czy nadal mam stosować wcześniej wspomniany uszlachetnianiacz?
Jeśli chodzi o wypalanie filtra DPF. Dzięki aplikacji BTool nie zdążyło mi się abym zakończył przedwcześnie ten proces. Zazwyczaj wypala mi do poziomu 1,4 grama. Tak więc nie mam problemu z wzrastającym poziomem oleju. Olej silnikowy raczej dolewam. Max 500ml/10kkm.
Olej wymieniam sam, opiłków w filtrze oleju nie zauważyłem.
Jeszcze nurtuje mnie temat oleju 2T.... Wiem ,że musi mieć jak najniższą wartość temperatury zapłonu . Mój ma ok.75°C.
Czytałem również ,że niektóre 2T poprawiają smarowanie mechanizmów metalowych a niektóre wręcz odwrotnie.
Czy warto go wlewać ???? Jaki ma to wpływ na filtr DPF ?????
Jakie lać ON ( standardowe czy mocniejsze ) ????