• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F11 LCI 2.0D 184KM

Burza1234

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F11 2.0D 184KM 2014'
Marka samochodu
BMW F11 LCI
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
2.0D 184KM N47
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL - 04 C3
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-clean
Witam serdecznie.
Jestem tu nowy więc się przedstawię......mam na imię Grzegorz.

Przeczytałem trochę tematów dotyczących olejów silnikowych, dodatków do paliwa ,czyszczących jak i zabezpieczających ( olej 2T ).
Niestety czytając te wszystkie wątki, nie mam usystematyzowanych informacji.... :(

Czy mógłbym poprosić o konkretne odpowiedzi , tak abym potwierdził sobie informacje , które przeczytałem na tym jak i innych forach????

Tak więc....
Auto ma nalatane 220kkm
Jazda 50/50 miasto/trasa.
Roczny przebieg to 10 - 15kkm
Jazda zazwyczaj przepisowa , tzn wszystko zależy od sytuacji na drodze ale bez przesady.

Jeżdżę na oleju silnikowym MOTUL 8100 X-clean 5W40.
Wymiana raz w roku , nie przekraczając 10kkm.
Dolewam uszlachetniacz Archoil AR9200 V2. Stosuje również płukankę oleju LIQUI MOLY Engine Flush.


Teraz kwestia paliwa.
Ostatnio zalałem DATACOL do ON. Swoich wrażeń nie opiszę ponieważ robiłem to pierwszy raz i nie mam punktu odniesienia ( możliwe że zmniejszyły się wibracje na biegu jałowym, wcześniej były delikatne a teraz są jeszcze mniejsze ). Jeśli chodzi o korekty to przy użyciu BTool jest różnie . Czasami pokazuje cztery wtryski blisko 0,00 mg/stk. Czasami bliżej 0,50 mg/stk na dwóch wytryskach lecz nie są to te same wtryski.

Dolewam również olej CASTROL POWER1 RACING 2T , co czwarte/piąte tankowanie ON , 300ml/65l ON.

Mam pytanie.
Proszę o podanie oleju silnikowego , który jak najlepiej zabezpieczy silnik . Planuję jechać na Bałkany, dystans ok. 4000km w obydwie strony. Czy nadal mam stosować wcześniej wspomniany uszlachetnianiacz?
Jeśli chodzi o wypalanie filtra DPF. Dzięki aplikacji BTool nie zdążyło mi się abym zakończył przedwcześnie ten proces. Zazwyczaj wypala mi do poziomu 1,4 grama. Tak więc nie mam problemu z wzrastającym poziomem oleju. Olej silnikowy raczej dolewam. Max 500ml/10kkm.
Olej wymieniam sam, opiłków w filtrze oleju nie zauważyłem.

Jeszcze nurtuje mnie temat oleju 2T.... Wiem ,że musi mieć jak najniższą wartość temperatury zapłonu . Mój ma ok.75°C.
Czytałem również ,że niektóre 2T poprawiają smarowanie mechanizmów metalowych a niektóre wręcz odwrotnie.
Czy warto go wlewać ???? Jaki ma to wpływ na filtr DPF ?????

Jakie lać ON ( standardowe czy mocniejsze ) ????
 
Temperatura zapłonu oleju 2t nie jest bardzo ważna, bo tak mieszanka paliwowa w silniku ma dużo wyższa temperatura niz te 60°C, według mnie warto dolewac olej 2t do diesla,w stosunku 1:200-250, a jako dawkę szokową mozesz dac i 0.5L oleju 2t na cały bak l.
 
Warto dolewać dedykowane dodatki, a nie tworzyć mieszaniny o bliżej nieokreślonych właściwościach.
 
Nigdy nie zauważyłem w swoich autach spadku lc,a według danych z niemieckiego forum na mieszance 1:50 lc spada do ~26, a nie powiem miałem taką dawkę jednorazowo w baku
 
Mam ten sam silnik i bym nie eksperymentował z 2t, są dedykowane środki do tego w przystępnej cenie, co do oleju proponuję

Mobil 1x3 0w40 bardzo dobre bazy i parametry

Eneos sustina API sn 5w40 ciekawy olej pod względem składu.

Shell Ect 5w30 c3 olej dedykowany BMW
 
Dziękuję za zainteresowanie.
Czy ktoś jeszcze coś podpowie jeśli chodzi o olej silnikowy + uszlachetniacz????
Czytam o tych dodatkach do oleju silnikowego i są opinie ,że jeden pomaga , drugi wręcz odwrotnie.
Podobno są oleje z którymi warto to mieszać ???
Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć lub przesłać link z tym tematem?

Chodzi mi po głowie MOTUL specific LL-04.....?????
 
Last edited:
Czy Aral SuperTronic 0W-40 posiada jeszcze BMW LL04? Na niemieckim oil-club czytałem, że BMW zaostrzyło w 2018 roku normę i nie wszystkie oleje mające ją wcześniej zostały dostosowane do nowych wymagań. (dodatkowo test silnika N20)
 
Panowie co będzie lepsze......

SHELL HELIX UILTRA ECT C3 5W30

czy......

OLEJ MOBIL 1 ESP 5W30 C3


Zależy mi na ochronie silnika, w drugiej kolejności DPF.
Czy do któregoś z zestawów dorzucić jakiś uszlachetniacz????
Problemu z ON w oleju silkowym nie mam ( nie przybywa oleju ) , wymianę robię nie rzadziej niż co 10kkm.
Czy Mobil 1 ESP 5W30 to to samo co Mobil 1 ESP 0W40....?
 
Wybrał bym mobil ze względu na użycie baz oraz ciekawy pakiet.
Mobil esp x3 0w40 jest to podobny olej pod względem składu z inną lepkością, jeśli zastanawiasz się nad nim brał bym śmiało.
 
Panowie wchodzę na stronę producenta Mobil, robię opcję dobierz olej i wychodzi że mogę zalać ....

MOBIL SUPER 3000 XE1 5W-30


Mobil Super™ 3000 Formula V 5W-30

Czytałem ,że ponoć można korzystać z olei z inną aprobatą, ale czy ....

Mobil 1 ESP 0W40​

na pewno będzie odpowiedni, ponieważ on nie ma aprobaty LL - 04 ?????
 
Wspomniany mobil x3 0w40 miał ll04 przed paru laty, obecnie mobil odświeżył ten olej i pominął ta aprobatę moim zdaniem ze względu na kwestie finansowe ale nadal jest to olej ACEAC3 co mówi że śmiało możesz stosować ten olej, sam go dziś dostałem do tego samego silnika.
Przy zamawianiu zwróć uwagę czy jest to Mobil 1 x3 czy starsza wersja mobil 1 esp 0w40.
 
Dziękuję kolego za odpowiedź...
Czy mógłbyś mi jeszcze napisać , czym wizualnie różni się nowa od starej bańki Mobil1 . Oglądam na Alle.... zdjęcia i nie mogę znaleźć różnic.
 
Przy napisie o lepkości jest informacja "x3" ponadto na odwrocie nowa wersja nie zawiera aprobaty ll04, a znajdziesz tam m.in aprobatę Porsche c40.
 
Back
Top