• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 320xDrive

gabdziol

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320xD
Marka samochodu
BMW F30 320xD
Budżet/ile litrów
200zł, 6l
Styl jazdy
Silnik
N47, moc 184>211km
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.
Witam,
zakupiłem powyższe auto, olej zmieniamy był w serwisie, więc stawiam, że to Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.
Czy warto zmienić na coś innego? Czytałem trochę wątków i polecany był olej Neste PRO C2/C3 5W30. Warto? Dodam, że zastanawiam się nad dodaniem również Archoil AR9100.
W silniku mieści się 5,2l oleju. wlałbym 5l + 175ml dodatku, powinno być ok?
Interwał zmian oleju to 10k.
W aucie zwiększona jest delikatnie moc ze 184km na 211km.
Dziękuję za pomoc i info, czy warto zmieniać oleju i czy dawać dodatek przy takim interwale.

Pozdrawiam
Paweł
 
W przypadku tego silnika masz duże pole do popisu od 0w30 do 5w40,
Jest jakieś zauważalne zużycie oleju ?
Norma ll04 która jest dedykowana ma swoje odzwierciedlenie w normie ACEA C3,
Olej oryginalny BMW tak jak mówisz jest w zasadzie olejem Shell aml jeśli ci odpowiada możesz go śmiało stosować, jeśli masz cała ekologię zachowaną w aucie nie przekraczaj interwałów 10k km.

AR9100 ma bardzo dobra opinię, pozwoli podnieść TBN, lepsza ochrona przy zimnych startach, wydłuży trwałość łańcucha rozrządu.

Z innych oliw rozważył bym
Aral super tronic 0w40
Mobil 1esp 5w30
Może ktoś jeszcze poleci coś ciekawego.
 
Zużycia oleju nie ma.
Ekologia na miejscu.
Wymiany zawsze robię do 10k.
Katalogowo wchodzi 5.2l. Czy jeżeli wleje 5l i doleje 175ml AR 9100 będzie ok? Czy łac 5.2 i dodatek?
 
Mam ten sam silnik leje 5l+180ml ar 9100 i wychodzi po pomiarze prawie max, myślę że to wystarczy, tym bardziej jak nie ma poboru oleju.
 
Dzięki za info.
Sam aktualnie co lejesz?

I jeszcze małe pytanie. Opakowanie ma 200ml. Całość będzie za dużo?
Do każdej wymiany dolewasz czy co drugą?
 
Możesz wlać 200ml ale z tego co pamiętam to nie będzie lepszych efektów przynajmniej tak to tłumaczył @wlyszkow .

Ja wlewam do każdej wymiany, najbardziej zależy mi na lepszej ochronie łańcucha rozrządu który akurat jest dość podatny na zużycie w n47.
Ostatnio miałem wspomnianego Aral, obecnie Eurol syntence FS 0w30 w kolejce czeka Mobil 1 esp ale od dłuższego czasu chce wypróbować jakieś dobre C3 5w40 w rozsądnej cenie.
 
Rozumiem. Powiem szczerze, że ja z kolei wolę lać cały czas jeden i ten sam olej bez zmian. Czytając sporo aktualnie zastanawiam się nad:

- Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.
- Neste C2/C3 5W30
- Mobil 1 ESP 5W30
Zapewne ile ludzi tyle opinii.

PS. ile wymian stosujesz już AR9100?
 
Wg mnie możesz lać dalej Shella. Jeżeli olej nie generuje problemów np nie znika nadmiernie i odpowiada ci jego praca bo różni ludzie różnie odbierają pracę silnika na danym oleju to nie ma sensu zmieniać. Chyba, że chcesz zmienić dla samej zmiany bo chcesz sprawdzić coś nowego.

Neste robi dobre oleje, sami też produkują bazy olejowe więc jakościowo nie będą odbiegać od Shella czy Mobila. Po prostu wszystkie trzy oleje są na różnych bazach: Neste ma swoje "super" HC, Shell ma swoją technologię a Mobil miesza różne bazy i trochę innych zestawach dodatków.

Jak chcesz pokombinować to zalej teraz Neste, następnym razem Mobila i wybierz olej na który ci się najbardziej podoba praca silnika. Tylko nie dodawaj wtedy AR9100 bo to przekłamie wrażenia.

Jak chcesz dodawać Archoila to zmiana oleju nie ma kompletnie sensu, bo dodatki i tak zmieniają chemię oleju więc to czy jako bazę dla AR będziesz miał Shella, Mobila czy Neste jest pomijalne.
 
Dzięki za informację.
Pozostanę chyba przy Shellu + AR9100.
Co prawda nie jestem pewien na 100% co jest teraz, ponieważ auto zakupiłem, a sprzedawca wymieniał olej w serwisie.
 
Back
Top