• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW f30 328i (n20)

oczko98

Użytkownik
Samochód
BMW F30 328i
Marka samochodu
BMW f30 328i
Budżet/ile litrów
Ok. 250 zł/ 5L
Styl jazdy
Silnik
N20
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Znikome ilości
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Od 0w20 do 5w40
Jaki olej masz obecnie
5w30 Motul x-clean 8100
Cześć,
Zbliża się termin wymiany oleju i zastanawiam się nad czymś innym. Aktualnie zalane Motul 5w30 x-clean 8100.
Moja jazda?
Dość dynamiczna, czasami agresywna (lubię sobie dobić do czerwonego pola na liczniku).
70% miasto, 30% trasa.

Myślałem nad Millers 5w40 ee performance c3 lub penrite 5w40. Jednak nie znalazłem nigdzie czy są to oleje pao. Chciałbym w pełni syntetyczny olej. Z normą ll-01 lub ostatecznie ll-04. Czy 5w40 byłby dobrym wyborem do mojego samochodu czy lepiej pozostać nadal przy 5w30?

Ostatnia trasa Poznań-> Bydgoszcz temperatura oleju doszła do 123 stopni.
Wiem, ze ten silnik się mocno grzeje itp., ale jechałem jednostajną prędkością ok. 120km/h.

Silnik to n20 (rozrząd z pompą oleju wymieniony). Wymiany robię co 7-8tyś kilometrów. Dodam jeszcze, ze samochód ma podniesioną moc, stage 1. 245->280km.

Co moglibyście polecić?
Dzięki, pozdrawiam!
 
Jednak chyba wezmę RAVENOL Turbo VST SAE 5W40 USVO. Dużo dobrych opinii, olej pao, norma ll-01. Wydaje mi się, ze będzie dobry do mojego trybu jazdy. Co sądzicie?
 
Shell AM-L.
 
Alternatywą dla Ravenola może być Shell HU 0w40, Total Quartz 0w40, Motul X-max 0w40, Mobil 1 fs 0w40. Tylko nie wiem czy nie lepiej olej z normą ll-04.
 
Sądzę, że ten olej nie jest wart aktualnej ceny :)
Mieści się w budżecie i przy dzisiejszych cenach olei to raptem 30 zł więcej od innych markowych produktów. Przy cenie auta ok 60 tys.zł, to pomijalny koszt, a olej na pewno się sprawdzi.
 
Coś konkretnego byś mógł polecić do mojego silnika i stylu jazdy? W głowie mam jeszcze PMO Extreme 5w40.. sam już nie wiem
 
Last edited:
Ja bym tam jeszcze poszedł w normę LL04 i zalał Texaco Prodsm 5w30. Przy tak wysokich temperaturach oleju powinien się sprawdzić.
 
Ja bym tam jeszcze poszedł w normę LL04 i zalał Texaco Prodsm 5w30. Przy tak wysokich temperaturach oleju powinien się sprawdzić.
Producent pozwala na ll-01, ll-01fe i ll-04.
Konieczne będzie te ll-04? Ten Pmo co podałem spełnia praktycznie wszystkie formy i jest pao. Zastanawia mnie tylko czy fullsaps może być do wtrysku bezpośredniego, czy kompletnie jest to nie ważne?
 
Można jeszcze wziąć pod uwagę Castrol Edge 0w30, 0w40, 5w30 LL.
 
Full saps nie jest lekarstwem do tego silnika, ale jeśli nie bierze oleju, to ilość popiołów nie gra większej roli. Silnik mocno grzeje, w takim Prodsm powinno być dużo mniej wiskozatora zwiększającego indeks lepkości, z analizy wychodzi też zaskakująco niski test Noack.
 
Full saps nie jest lekarstwem do tego silnika, ale jeśli nie bierze oleju, to ilość popiołów nie gra większej roli. Silnik mocno grzeje, w takim Prodsm powinno być dużo mniej wiskozatora zwiększającego indeks lepkości, z analizy wychodzi też zaskakująco niski test Noack.
Bardzo małe ilości bierze oleju. Praktycznie od wymiany do wymiany nie dolewam nic, a poziom caly czas jest akceptowalny.
A tego pmo polecasz? Ehh, już mam mętlik w głowie :)
 
PMO nie znam, nigdy nie miałem tego oleju w rękach, więc się nie wypowiadam.
 
Ja miałem raz PMO w swoim silniku, na samym początku (to był pierwszy olej po dotarciu) i silnik nadal żyje. PMO to polska marka, ale oleje holenderskie. Jakościowo raczej nie można im nic zarzucić. Nie są popularni na forum bo po pierwsze mają bardzo agresywną reklamę co wielu zraża, a po drugie w początkach i ich i naszej działalności się trochę pogryźliśmy bo nasza analiza pokazała co innego niż mówiła ich reklama :)

Ale oleje są ok. Nie widzę problemów w tym, żeby je stosować, zwłaszcza linię Proffesional. Nie miałbym problemu żeby wlać jeszcze raz PMO C2 do Kijanki. Co do linii Extreme to mamy tutaj analizę jednego z tych olejów. Wygląda bardzo fajnie, parę osób stosowało i nie narzekało. Czy da coś więcej niż Shell albo Millers? No nie. Czerwone pole nie ma tutaj znaczenia. Ja regularnie pociskałem do odcinki Kijankę mając w misce olejowej Lotosa czy Orleny :)
 
Dzięki za odpowiedz. Spróbuje tego pmo extreme 5w40. Olej i tak wymieniam co max 8tyś, więc jak coś będzie nie tak, to wymianka na coś innego.
Tak widziałem właśnie, że pmo ma dość dziwny marketing, No ale nie wnikam.. i coś tam wyszło z badań, ze kompletnie inaczej było niż podawali.

Zaleje płukankę od LM i wrzucę tego pmo, zobaczymy co potrafi ten olej :)
Pozdrawiam
 
Last edited by a moderator:
Olej zalany? Jak temperatury? U mnie przy tym silniku na tym forum polecali 0w20 lub 0w30. Wlałem 0w30 Shell ect c3. Temperatury w upałach w górę ok 120 st.C. bez pałowania. Szybko się nagrzewa i szybko studzi.
 
Olej zalany? Jak temperatury? U mnie przy tym silniku na tym forum polecali 0w20 lub 0w30. Wlałem 0w30 Shell ect c3. Temperatury w upałach w górę ok 120 st.C. bez pałowania. Szybko się nagrzewa i szybko studzi.
Trochę mnie tu nie było.
Olej zalałem ten pmo. Olej jak olej, jestem zadowolony. Zostanę przy nim, niedługo zbliża się wymiana oleju i wezmę znowu.
Wiadomo 5w40 da lepsze smarowanie w wyższych temp. Niż 5w30. U mnie jest tak, że lubię sobie pocisnąć go w wyższych obrotach :)
Tak jak piszesz szybko się nagrzewa i szybko studzi, No ale taka natura silnika n20 :)
 
Back
Top