• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 330D N57D30A jaki olej?

LaBagietta

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F30 330D N57D30A
Marka samochodu
BMW F30 330D
Budżet/ile litrów
6.5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
N57D30A
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04 C3 5W30
Szukam polecen oleju do BMW F30 330D, zawsze uzywalem Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 gdy cena poszybowala prawie dwukrotnie do gory (w UK bynajmniej) zmienilem na Millers Oils Trident Professional C3 5w-30 i zauwazylem ze po ok 5k km ubywa mi oleju, predzej nie bylo tego problemu na Shellu.

Auto jest uzytkowane na codzien, nie robi dlugich tras ani nie jest katowane, teraz bedzie mi sie szykowala trasa z UK do Polski ale to tez na spokojnie ta predkosc przelotowa w granicach 160km/h.

Cena nie grali roli, pytanie bardziej brzmi ktory olej bedzie najlepszy? Z doswiadczeniami wiem ze cena nie jest zawsze wyznacznikiem najlepszej jakosci.
 
Penrite Enviro+ C3 5W30 wydaje się być w czołówce a jeśli chciałbyś znów spróbować Millersa, to EE Performance C3, bo lina Trident to najniższa półka tego producenta. Możesz przejrzeć ofertę takich firm jak Meguin, Neste, Texaco czy Eurol.
 
jak byś kiedyś miał przyjemność to byś zrozumiał ;)
objeżdżasz Dortmund i masz 1tys km prostej do Warszawy
Swoją drogą podziwiam ludzi za wytrwałość co śmigają taką trasę 130-140 chociaż ostatnio ciagle szfaby coś kopią i nie idzie pojechać
 
Last edited:
Trochę się to kupy nie trzyma.
Kiedys przelotowa predkosc mialem 200-220, zwalniajac do 180 jak sie robilo tloczniej. Ale za szybko sie czlowiek meczy... 160 to taki zloty srodek pomiedzy ekonomia i pokonoywaniem dystansu.
jak byś kiedyś miał przyjemność to byś zrozumiał ;)
objeżdżasz Dortmund i masz 1tys km prostej do Warszawy
Swoją drogą podziwiam ludzi za wytrwałość co śmigają taką trasę 130-140 chociaż ostatnio ciagle szfaby ciągle coś kopią i nie idzie pojechać
Najlepsze autostrady sa w Polsce, w Niemczech jest tragedia, drogi jak na ukrainie lub roboty drogowe. 2-3 lata temu komputer pokazal 12.5h jazdy z polnocnego Londynu do Torunia, z postojami wyszlo jakos 15-16 godzin chyba.

Wracajac do tematu, byla promocja u autoryzowanego sprzedawcy Shell'a i udalo sie kupic za £46 7L Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30. Zmieniam co 5tys mil olej, wiec sprawdze te polecane, po Brexicie ogolnie czesto jest problem z dostepnoscia, a jak juz jest to ceny 2-3x wieksze.

Mobil 1 ESP X3 0W-40 - nie jest LL04? Jest w tym samym sklepie dostepny za £80. Jest sens placic prawie 2x tyle co kosztuje mnie Shell? Moge jeszcze odwolac zamowienie i zakupic ten zamiast Shella.
 
Last edited:
A skąd wniosek, że nie rozumiem?
Po prostu słowo "spokojnie" mi tu nie pasuje. Jadąc 1000 km z prędkością 160km/h nie ma się co dziwić, że może ubywać. Takie warunki i sposób eksploatacji degradują olej.
 
Last edited:
zgadzam się co do prędkości powyżej 180 dość szybko dopada zmęczenie... idealnie to 160-180 Zmieniając co 5 tyś wzią bym tańszy Shell.
Tak, powyzej 180 juz trzeba byc czujnym, zostawie tego Shella, auto jest w serii i to dupowoz na codzien, jak sie czlowiek na motocyklu wyszaleje to pozniej w aucie nie kusi. :)
To się nazywa ekonomia. Nie każdy z resztą ma silnik powyżej 2,5-3 l.
Roznica pomiedzy 140 a 160 podwzgledem zuzycia paliwa jest znikoma, pomiedzy 160-180 juz lekko zauwazalna jest ale to dalej roznica mierzona w ml. Kazdy powinnien dobierac auto pod styl jazdy, tym bardziej gdy mi BMW na takiej trasie pali te 6.5-7l/100km
 
Swoją drogą podziwiam ludzi za wytrwałość co śmigają taką trasę 130-140
@NRohirrim mógłby tutaj dużo powiedzieć.
Swoją drogą, też przez dwa-trzy lata jeździłem po 2x w tygodniu trasę z Lublina do Frankfurtu nad Menem, 130-140km/h na tempomacie i jak najbardziej czułem się komfortowo, jadąc sobie na luzie, bez konieczności ciągłego stanu wyższego skupienia na tym, co dzieje się na drodze.
auto jest w serii i to dupowoz na codzien, jak sie czlowiek na motocyklu wyszaleje to pozniej w aucie nie kusi.
To tak pasuje do obrazu stereotypowego kierowcy BMW, że nawet sobie nie wyobrażasz 😆
 
mi nie chodziło o komfort bo komfortowo to taką trasę pokonuję się pierwszą klasą... a o optymalizację przejazdu ;)
 
za niecałe £31 masz w Halfords Total Quartz Ineo LL 5w30 5L na 5k interwał prawdziwa okazja ;) Screenshot_20240429-161004.jpg
 
Back
Top