• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawieraj膮ce takiego uzasadnienie mog膮 zosta膰 usuni臋te.
  • Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

BMW F30 335i N55

Kayo

U偶ytkownik
Samoch贸d
BMW F30 335i N55
Marka samochodu
BMW F30 335i
Bud偶et/ile litr贸w
Nieograniczony, 8L
Styl jazdy
Silnik
3.0 N55
Data produkcji
2014
Filtr cz膮stek sta艂ych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, 0w40, 5w30, LL 01
Jaki olej masz obecnie
Motul X max 0w40
Witam Panowie!

Wymiana oleju w moim n55 zbli偶a si臋 wielkimi krokami 馃榾, dlatego prosz臋 Was o pomoc w doborze oleju
Aktualnie silnik zalany Motulem X-max 0w40 (taaak wiem 偶e to olej HC, niestety zala艂em tym silnik nim okry艂em to forum...). Pr贸bk臋 pobior臋 podczas wymiany a wynikami ch臋tnie sie podziel臋 ;)

Moje wymagania co do oleju :
- Koniecznie LL-01 (tak dla 艣wi臋tego spokoju)
- Jak najbardziej oparty na PAO

Cena nie gra roli, ma mie膰 po prostu jak najlepsze parametry.

Po przeanalizowaniu tego forum a analizuje je ju偶 od ponad miesi膮ca zdecydowa艂em 偶e b臋dzie to co艣 od Amsoil lub Ravenol.
Dlatego prosz臋 Was o dyskusje i analiz臋 tylko tych produkt贸w, poniewa偶 nie mog艂em znale藕膰 tematu kt贸ry rozwia艂 by moje w膮tpliwo艣ci.

Oleje kt贸re bior臋 pod uwag臋:

1. RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO
2. RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO
3. Amsoil Extreme Power 0w40

Du偶o czyta艂em na temat Ravenol, wnioskuje 偶e problemem tych olei jest ci膮g艂a zmiana pakietu dodatk贸w, jednak baza pozostaje wci膮偶 mocno oparta o PAO,
co do samych dodatk贸w, z moj膮 wiedz膮 nie jestem jeszcze wstanie okre艣li膰, jak bardzo brak lub obecno艣膰 jakiego艣 dodatku mo偶e wp艂yn膮膰 ma m贸j silnik, tutaj prosz臋 Was o pomoc

Co do AMS, z tego co czyta艂em s膮 to oleje kt贸re maj膮 bardzo dobr膮 renom臋, oparte s膮 na PAO, to co jest na etykiecie pokrywa si臋 z tym co faktycznie jest w butelce jednak wci膮偶 jest ma艂o opinii odno艣nie Extreme Power 0w40...

Waszym zdaniem, kt贸ry olej powinien znale藕膰 si臋 w moim siilniku?

Pozdrawiam i z g贸ry dzi臋kuje za wszelkie podpowiedzi 馃槈
 
Ciekawe... teraz czytam i faktycznie parametry ma eleganckie, 艂acznie z NOACK (6.0 馃槻)

M贸g艂by艣 co艣 wiecej powiedzie膰 o tych olejach i jak one wypadaj膮 na tle AMS i Ravenol?
 
Nie opieraj si臋 o jeden parametr. Og贸lnie Redline ma spore do艣wiadczenie w tworzeniu formulacji PAO+POE. Jak nie przeszkadza Ci deklaracja odno艣nie BMW LL-01 to polecam.
 
No z tego co widz臋 to ten olej ma specyfikacje 5w40 wi臋c jak dla mnie elegancko ;)
Szukam w艂a艣nie analiz tego oleju ale najnowsze s膮 z 2017 roku na Oilclub.ru
Posiadasz jakie艣 nowsze analizy? Chodzi mi g艂ownie oto czy nie mieszaj膮 tak jak Ravenol lub Motul
 
To tylko deklaracja.. BMW LL-01 maj膮 w du偶ej mierze receptury dla VHVI. Odno艣nie VOA to przepis jest niezmienny wed艂ug moich informacji. Motul miesza?
 
No to wywnioskowa艂em po wielu tematach na tym forum, nie chc臋 tu teraz rzuca膰 linkami ale by艂o kilka temat贸w gdzie ludzie niewypowiadali si臋 dosy膰 pochlebnie o Motulu, sprawy w s膮dzie o nazewnictwo Full synthetic, bazy HC itp. Og贸lny wniosek z tych dyskusji by艂 taki ze Motul leci ostro na dawnej opini.
 
Z tym leci bym nie przesadza艂. W Niemczech sporo firm mia艂o mniejsze czy wi臋ksze k艂opoty z tym pe艂nym syntetykiem. Motul po prostu najd艂u偶ej walczy艂. Czy s艂usznie czy nie to inna sprawa. Wi臋kszo艣膰 firm leci na dawnej opinii, bo receptury i czasy si臋 zmieniaj膮. Przecie偶 nawet w Amsoilu SS znaleziono HC :D

Oleje Motula, te standardowe jako艣ciowo s膮 dobre, nie odstaj膮 w 偶adn膮 stron臋 od konkurencji. Ciekaw jestem jak wypada 300V w por贸wnaniu z Amsoilem SS czy Fuchsem Race ale nie mamy funduszy na rzetelne por贸wnanie :)

Co do samych olej贸w to je偶eli chcesz jak najwi臋cej PAO w LL-01 to chyba tylko Ravenol. Nie wiem czy LM albo Meguin maj膮 co艣 w tej normie z serii maj膮cych PAO. Redline i Amsoil nie maj膮 oficjalnych aprobat, tylko deklaracje producenta. Extreme Lubricants podobnie.
 
nie ma LM w normie LL01 na PAO :) tak偶e pozostaje Ravenol ;-)

mo偶na spr贸bowa膰 jeszcze Fuchs Titan Race Pro S 5w40
 
No w艂a艣nie to jest te偶 temat kt贸ry mnie ciekawi a nie potrafi臋 znale藕膰 info na ten temat ( je艣li gdzie艣 s膮 to z g贸ry sorry)
a mianowicie:
Czym w praktyce r贸偶ni si臋 Aprobata a deklaracja ? dodam 偶e autko nie jest na gwarancji a serwisowane w nieautoryzowanym serwisie, wi臋c domy艣lam si臋 ze aprobata potrzebna jest by nie straci膰 gwarancji (tak pisa艂 Poziom1989) ale czy w praktyce ma to jeszcze jakie艣 znaczenie ? np; czy te oleje faktycznie s膮 bardziej sprawdzane przez producenta samochod贸w i bardziej zalecane do danego silnika
 
Aprobata dotyczy olej贸w kt贸re przechodz膮 testy, w tym silnikowe. Olej albo jest testowany bezpo艣rednio (jak Ravenol), albo bazuje na recepturach firm trzecich (np. Infineum) kt贸re przesz艂y badania, a producenci olej贸w je stosuj膮 ewentualnie zmieniaj膮c parametry i dodatki wg zawartych w recepturach dopuszczalnych odchy艂ek. Aprobaty udziela producent samochodu (silnika) i gwarantuje, 偶e stosowanie oleju jako zamiennika do OEM nie spowoduje uszkodze艅 silnika i 偶e b臋d膮 honorowane roszczenia gwarancyjne.

Deklaracja producenta to po prostu deklaracja producenta. Oleje z danymi normami maj膮 okre艣lone parametry i producent deklaruje, 偶e jego olej je spe艂nia. Niekt贸re oleje nie maj膮 aprobat bo te kosztuj膮, inne bo ich parametry w jakim艣 punkcie si臋 rozmijaj膮 z wymaganiami (tak jest w wypadku Amsoila), a jeszcze inne bo producent w og贸le nie przeprowadza bada艅 silnikowych i polega na obliczeniach (tak jest o ile wiem w wypadku Extreme Lubricants).

Do samochod贸w po gwarancji mo偶na bezpiecznie stosowa膰 oleje znanych marek kt贸re maj膮 tylko deklaracje producenta. Ich brak to najcz臋艣ciej po prostu oszcz臋dno艣膰 kasy i brak sensu konkurowania na rynku z innymi - czasami si臋 to po prostu nie op艂aca.
Post automatically merged:

Waszym zdaniem w przypadku Redline/ AMS te deklaracje s膮 wiarygodne ?
I nie i tak. Amsoil nie spe艂nia wielu wymaga艅 nawet podstawowych norm ze wzgl臋du na zastosowane formulacje. Ich oleje s膮 bardzo dobre, ale nale偶膮 do tej drugiej kategorii - tu i 贸wdzie mog膮 si臋 rozmin膮膰 z wymaganiami.

Redline to inna sprawa, bo oni robi膮 g艂贸wnie oleje wyczynowe czy pseudo-wyczynowe (takie dla entuzjast贸w motosportu), a takie oleje rozmijaj膮 si臋 ze wszystkimi normami chyba w ka偶dym mo偶liwym kierunku. Nie znaczy 偶e 藕le chroni膮, wprost przeciwnie, ale k艂adzie si臋 w nich nacisk na inne rzeczy ni偶 w normalnych olejach.

Je偶eli zdecydujesz si臋 na Redline to zainteresuj si臋 serio Euro-Series (5W-30 albo 5W-40) - to s膮 oleje robione pod europejskie silniki, na pewno b臋d膮 bardziej zbli偶one do oryginalnych wymaga艅 ni偶 typowe serie tej firmy.
 
Ok, zaczynam rozumie膰 ;)
Czyli mo偶na spokojnie zak艂ada膰 偶e oleje od Redline / AMS, pomimo braku aprobaty, chroni膮 silnik tak samo dobrze lub nawet lepiej ni偶 oleje z oficjaln膮 aprobat膮, mam nadzieje 偶e dobrze wnioskuje...

Czy oleje takie jak Redline, kt贸re faktycznie parametry maj膮 wy偶sze ni偶 np Ravenol, (HTHS, Vis 100掳C itp), czyli tak jak uj膮艂e艣 oleje "wyczynowe lub pseudo wyczynowe", z racji tego ze nie spe艂niaj膮 wymaga艅 norm producenta samochod贸w, tutaj cytuje "bo ich parametry w jakim艣 punkcie si臋 rozmijaj膮 z wymaganiami" mog膮 mie膰 przez to jaki艣 negatywny wp艂yw na silnik podczas normalnego u偶ytkowania?
 
No w艂a艣nie pr贸buje zrozumie膰 czy zmiana oleju po okresie gwarancji z tego kt贸ry ma aprobate na ten kt贸ry ma tylko specyfikacje wynika z tego ze te posiadaj膮ce specyfikacje mog膮 mie膰 lepsze w艂a艣ciwo艣ci czy raczej jest to na zasadzie ze po okresie gwarancji mo偶na stosowa膰 olej kt贸ry nie ma aprobaty bo zwyczajnie b臋dzie ta艅szy... Chocia偶 w przypadku redline akurat jest dro偶ej 馃槄
 
Ci臋偶ko odpowiedzie膰 bo konkretne oleje mog膮 mie膰 r贸偶ne formulacje, nawet tej samej firmy. Mo偶na zak艂ada膰, 偶e cz臋艣膰 dodatk贸w b臋dzie aktywowa膰 si臋 przy wy偶szej temperaturze ni偶 normalna, mog膮 du偶o lepiej chroni膰 kosztem trwa艂o艣ci (og贸lnie uznaje si臋, 偶e takie "wyczynowe" oleje trzeba cz臋艣ciej wymienia膰), mog臋 mie膰 gorsze parametry ochrony w niskich temperaturach - jak je藕dzisz po mie艣cie to nieszczeg贸lnie si臋 nadaj膮. I tak dalej.

To oleje do sportowej, wyczynowej jazdy i tam sprawdzaj膮 si臋 najlepiej. W cywilnej je藕dzie raczej si臋 je powinno omija膰, chyba 偶e je藕dzi si臋 bardzo agresywnie i na d艂u偶szych dystansach 偶eby olej m贸g艂 pracowa膰 w odpowiednich warunkach.

Je偶eli szukasz po prostu dobrej ochrony dla cywilnego samochodu, to patrz raczej na topowe serie wielkich producent贸w, a nie na to czy w oleju jest PAO czy nie i ile go jest. Bo to tak na prawd臋 nie ma znaczenia w je藕dzie na co dzie艅.
 
Ja zaproponuje Ravenol VST 5W40 + Archoil AR9200V2 i b臋dzie git. Ale generalnie wszystkie propozycje, kt贸re tu pad艂y s膮 git. Redline to bardzo dobre oleje ale o do艣膰 specyficznych recepturach z przeznaczeniem bardziej do wyczynu cho膰 w cywilnym zastosowaniu te偶 na pewno si臋 sprawdz膮. Je艣li problemem nie jest ich wysoka cena to mo偶e te偶 by膰 ograniczona dost臋pno艣膰. Do g艂owy z ciekawszych propozycji przychodzi mi jeszcze Repsol Carrera 0W40 nowoczesny olej w pe艂ni PAO-estrowy ale obecnie jest niedost臋pny (od艂o偶y艂em Koledze na testy w 500 konnym TSI).
 
Na oil-club.de Ravenol VST jest wzd艂u偶 i wszerz przeanalizowany, nie traktuj zdania jednej osoby jako olejowego m臋drca...
 
Back
Top