• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW f31 325d b47 224km

daemonxxx

Użytkownik
Samochód
BMW F31 318d (n47)
Marka samochodu
BMW f31
Budżet/ile litrów
250/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
325d 2.0 b47 biturbo
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ll-04 0w30
Jaki olej masz obecnie
BMW 0w30
Witam
Potrzebuje dobrego oleju który sprawdzi się zarówno w mieście jak i na szybkiej trasie. Auto niedawno kupione po serwisach long-life z przebiegiem 200 tys. Myślałem nad Shell i nad Ravenol tylko nie wiem czy lepiej pokusić się o 0w30 czy 5w30/40. Z góry dzięki za pomoc
 
Kup oryginał BMW i dodaj dodatek Archoil albo Oilsyn, to najlepsze co możesz zrobić. Oczywiście wcześnej płukanka a potem wymiana co 10 tyś. Ja kupiłem sobie karton oleju 20L BMW i leje zawsze Oilsyn nano c5.
 
Eurol Syntehnce FS 0W30 bardzo dobry olej (jest kompletna analiza na forum) świetnie się sprawdza w tych silnikach spełnia normę LL-04. Dodatki wedle uznania ale podstawą jest dobry olej.
 
Kup oryginał BMW i dodaj dodatek Archoil albo Oilsyn, to najlepsze co możesz zrobić. Oczywiście wcześnej płukanka a potem wymiana co 10 tyś. Ja kupiłem sobie karton oleju 20L BMW i leje zawsze Oilsyn nano c5.
A czy oryginał BMW to nie jest to samo co Shell? Do tej pory miałem właśnie takie przekonanie
 
Z tego co czytałem to podobno nie jest to samo, chyba sie różni dodatkami. Ja kupiłem 20L za 600 zł więc koszt litra wychodzi jak Shell.
 
Kiedyś przypadkiem rozmawiałem z dostawcą, który dostarczał oleje Shella do ASO BMW i mówił, że dostarczą tego Shella do różnych ASO VAG i BMW. Shell ma olej Helix Ultra ETC C3 0W30 i on spełnia LL-04 po aktualizacji i ma aprobatę a z tego co wiem bo ostatnio dobierałem olej na podstawie informacji z ASO po VIN (auto z 2023) to wymagali LL-04 ale tylko w lepkości 0W30.
 
Tomek może dziwne pytanie czy oleje BMW 5W30 można lac do VAG 507? Dostałem służbowego passata 1,5 TSI i az mnie boli że wymieniają olej co 30 k a oleju BMW mam 25L na półce.
 
Już nie, ale przejeli w firmie LL więc mając dużo oleju chętnie bym na własna ręke zrobił pomiędzy zmiane oleju.
 
Dzięki za podpowiedzi. Faktycznie ten Eurol wygląda dobrze i cena nie jest wygórowana. Do tego myślę żeby zastosować płukankę Oilsyn Relase Power Flush do starego oleju a do nowego dodać płukankę długodystansową Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner i zrobić 10 tys do kolejnej wymiany. Co myślicie o takim rozwiązaniu?
@Edit
A czy ewentualnie Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 będzie równie dobrym wyborem do tego auta? 5l w przeliczeniu wychodzi na alle... 188zł zaś Eurol 228zł. Zastanawiam się między tymi dwoma olejami.
Na korzyść Shella przemawia również rozpoznawalność marki w Niemczech co nie będzie bez znaczenia przy późniejszej sprzedaży auta na tamtejszym rynku
 
Last edited:
W normalnym użytkowaniu na rozsądnym interwale różnica miedzy shellem a Eurolem nie będzie jakoś istotna. Z moich obserwacji wynika, że Eurol będzie lepszy przy przeciągnięciu interwału i przy ostrzejszym traktowaniu. Shell/OEM szybciej się poddaje.
 
Back
Top