• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw F750GS

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3CDTI Vw PoIo1.0 Tsi Bmw f750 GS
Marka motocykla
BMW F750GS
Budżet/ile litrów
3L 250 zł litr
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2 cylindry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 4T
Jaki olej masz obecnie
BMW ADVANTEC Ultimate 5w40 4T
Szukam "ciekawego" oleju. Z racji że potrafię wymienić olej 2 razy w roku to szukam coś dobrego. Wymieniam olej co 7 tyś km gdzie producent dopuszcza do 10 tyś lub rok. Zalecany tylko 5w40 i szukam czegoś sensownego. Myślałem nad zalaniem 10w40 4T ale skoro producent nie zaleca to jakoś nie jestem przekonany do tego zabiegu. [ zabieg na celu miałby wyciszyć łańcuch przy rozruchu- hydrauliczny popychacz stąd stosowanie dodatku AR9100]
Przebieg mam już 36 tyś i zbliża się dalszy trip. Więc muszę wymienić olej przed wyjazdem.
 
Z olejów 5W40 miałem do czynienia tylko w Aprilli znajomego. Też szukaliśmy czegoś ciekawego i wybór padł na Repsol'a Racing, jedyny wniosek to że Aprilli smakuje, i działa wszystko tak jak trzeba, ale to nie mój motocykl więc ciężko mi dać recenzje pełnowartościową. Z innych wysokiej jakości olejów to masz na pewno Castrola Power1 Racing, i Motula 7100. Shell niestety nie robi swojej oliwy w lepkości 5W40. :confused:
 
20076_Motorbike_4T_Synth_5W_40_Street_Race_4l_2744.png

Czyste PAO, 10W50 w .ru wyszedł rewelacyjnie, NOACK 4%, t. zapłonu chyba najwyższa, jaką w historii analiz mieli, a co najśmieszniejsze, olej jest na takim samym pakiecie, na jakim był analizowany na forum Orlen Platinum Rider Sport 10W50.
 
Miałem Liqui Moly, i jak dla mojego silnika średnio. Najbardziej martwi mnie że olej oryginalny najlepiej się sprawdza w motocyklu. Czyli zero możliwości, fantazji.
 
Możesz spróbować Castrola Power1 Racing 5W40, Motul 7100 5W40, to też są b.dobre oleje, pakietowo wychodzi, że trochę średniowiecze, ale bazowo jednak nie jest to "zwykły hydrokrak" jak się przyjęło ostatnio w dobie walki z Motulem, a przynajmniej rosyjskie analizy wypadły bardzo dobrze.

Jeżeli mówimy o "ciekawym" oleju, to może Motul 300V 5W40, trochę taniej Fuchs Silkolene Pro4 PLUS 5W40?

Nie próbowałem osobiście, ale bardzo dużo ludzi chwali Bel-Ray EXS, Motorexa nie proponuję, bo to w zasadzie praktycznie o ⅓ przekracza już budżet i w stosunku do LM czy 300V nie sądzę, że jest to warte takiej różnicy w cenie.
 
Z wymienionych olei nie testowałem tylko Bel-Ray EXS, Motorexa . Częste wymiany oleju sprawiają że mogę testować. Małe ilości znów sprawiają że można sobie pozwolić na różne, nie koniecznie najtańsze wynalazki.

Bel-Ray EXS- nad nim się zastanawiam. Cena nawet spoko ale ciężko o nim opinie znaleźć.
 
Jeszcze jest Eni i-Ride Racing 5w40.
 
To możesz testować 😁.

Ipone Katana Power 5W40,
Millers ZFS 5W40 - nie wiem jak inne lepkości, ale 10W50 mojemu Sprintowi bardzo podszedł, znowu kolega toruje GSX-R 750 na 10W40.
do tego dorzucił bym... Valvoline SynPower 5W40, Eurola Sportbike 5W40, nooo i Ravenola Motobike 4T Ester 5W40.
 
Millers ZFS 10W50 masz tego zalanego? i jak wrażenia?
 
Miałem przed Shellem, wrażenia dobre, jeden z naprawdę nielicznych olejów, bo może że wszystkich, które lałem mogę wymienić trzy-cztery, na których skrzynia pracuje bez zarzutów i silnik na zimno nie pracuje jakby się od środka rozkręcać zaczynał :). Teraz kupiłem Orlena 10W40, ale nie, muszę wymienić na coś innego, bo Triumph nadal ma uczulenie na czterdziestki 😆. Teraz myślę właśnie nad Ipone, już od dłuższego czasu jestem ciekawy tych olejów, ale jakoś się do tej pory zebrać nie mogłem, a to dosyć mały jednak Francuski producent nakierowany stricte na chemię motocyklową.
 
Ja wlałem iPhone katanę 10w50 do KTM. Wydaje mi się że biegi wbijają się głośniej niż na Shell, z takim metalicznym kliknięciem. Poza tym różnicy nie zauważyłem.
Ipona 2t kiedyś stosowałem i pamiętam że pachnial truskawkami. 4T już tego nie ma.
 
Zakupiłem Millers ZFS 5w40. Z racji że pewnie na jesień kolejna wymiana oleju to zobaczę co wart ten olej. W następnym tyg wymiana. Aktualnie najlepiej spisuje się oryginalny olej Bmw. Zrobione 7.5 tyś i biegi nie haczą. Rozrząd też nie grzechocze przy rozruchu. Jedynie to delikatny ubytek oleju.
 
Back
Top