• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW G20 330e hybryda

ojsimson

Nowy użytkownik
Samochód
BMW G20 330e
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
5,25
Styl jazdy
Silnik
2.0 B48B20B + elektryczny
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Longlife-04, longlife-12 FE i longlife-17 FE+ Specyfikacja oleju ACEA C2, ACEA C3. Klasy lepkości 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 0W-40 i 5W-40
Jaki olej masz obecnie
BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30
Witam forumowiczów.
Od maja śmigam nowym BMW G20 330e.
Silnik ma oznaczenia B48B20B .
Po 2000 km zalałem olej BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30. Teraz mam prawie 11 000 km i chciałbym zalać nowy olej. Generalnie dużo kilometrów nie robię. Głównie jazda w mały miasteczku na dojazdy do pracy, zakupu. Dziennie robię około 15-25 km i wykorzystuje do tego silnik elektryczny. Co jakiś czas pojadę do miasta 60 km - 150 w jedną stronę. Wtedy jadę z prędkością 130, 140, 160 km/h.
11k zrobiłem od maja. Lubię od czasu do czasu pojechać szybciej i dynamicznie, ale generalnie staram się oszczędzać silnik.

Trochę poczytałem i wydaje mi się, że najlepszy dla tego silnika olej to:
1. Ravenol RUP 5w40
2. Ravenol Extreme GTI 5w30 - to do bardziej dynamicznej i sportowej jazdy.
3. RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO - ten chyba byłby taki najbardziej uniwersalny
4. Ravenol VMP 5w30 - ten jest nieco lepszy od tego z pozycji 3.
5. A może coś takiego RAVENOL EFS SAE 0W-20 z nową aprobatą OEM BMW Longlife-17 FE+
6. Czy może pozostać przy BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30. To chyba olej Shell który nie jest jakiś najgorszy.

W instrukcji są wymienione oleje Longlife-04, longlife-12 FE i longlife-17 FE+
Specyfikacja oleju ACEA C2, ACEA C3. Klasy lepkości 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 0W-40 i 5W-40
 
Ja bym się trzymał oleju OEM'owego z tym, że interwały skróciłbym do max 10 tys km.
 
BMW Twinpower Turbo LL04 5w30 = Shell Helix Ultra ECT 5w30. Pozostałbym przy nim, Shell będzie sporo tańszy. W ASO BMW nie zawsze leją olej OE, a właśnie często tego Shella.
 
OEM BMW, lub Aral Super Tronic 0W40.
 
Napiszę tylko od siebie że do hybrydy przydał by się jakiś modyfikator typu AR9100 👍.
 
Częste rozruchy silnika ,do tego większość przed uzyskaniem temperatury pracy, tym bardziej oleju silnikowego 🙂.
Post automatically merged:

Z tego co czytałem, to AR9400 będzie najlepszy do silnika pracującego w hybrydzie 👍
 
Auto na gwarancji, a wy piszecie o jakichś Aralach bez ACEA i dodatkach do oleju? Polecam oryginał BMW (ze wskazaniem na LL-04) lub Shella Helix Ultra ECT C3, o ile ma jeszcze normę LL-04.
 
@lantar8, akurat Aral posiada normy ACEA C2/C3 oraz LL-04.
Dziwne są dla mnie zalecenia lepkości w hybrydzie - xW40, gdzie Toyocie skali SAE zaczyna brakować bo tak szybko schodzą ...

Osobiście chciałbym uzyskać oficjalną odpowiedź od importera, przynajmniej z informacją o oleju, jakim silnik został zalany w fabryce.
Najlepiej z konkretnym zalecanym olejem.
 
Dziwne są dla mnie zalecenia lepkości w hybrydzie - xW40, gdzie Toyocie skali SAE zaczyna brakować bo tak szybko schodzą

To hybryda plug-in czyli jest silnik spalinowy 2.0 turbo 184KM jeśli dobrze wygooglałem. W toyotach chyba zupełnie inaczej wygląda podział mocy elektryk vs spalinowy
 
@SACZI wiele razy pisałem, że Aral już nie ma tych aprobat: Link
Gdyby miał chociaż ACEA C3 i bardziej przystępne źródło zakupu w PL już dawno pływałby w moim silniku.
 
Auto na gwarancji, a wy piszecie o jakichś Aralach bez ACEA i dodatkach do oleju? Polecam oryginał BMW (ze wskazaniem na LL-04) lub Shella Helix Ultra ECT C3, o ile ma jeszcze normę LL-04.
Shell HU ECT C3 5w30 ma cały czas oficjalną aprobatę LL04, leją go często w ASO BMW z beczek Shella. To jest ten sam olej, co OEM Twinpower Turbo.
@lantar8, akurat Aral posiada normy ACEA C2/C3 oraz LL-04.
Dziwne są dla mnie zalecenia lepkości w hybrydzie - xW40, gdzie Toyocie skali SAE zaczyna brakować bo tak szybko schodzą ...

Osobiście chciałbym uzyskać oficjalną odpowiedź od importera, przynajmniej z informacją o oleju, jakim silnik został zalany w fabryce.
Najlepiej z konkretnym zalecanym olejem.
To jest standardowy silnik BMW 2.0 T zalewany od 6 lat olejem 5w30 ACEA C3 z normą LL04, ze względu na emisję spalin w późniejszych latach zalewali LL17 FE+ 0w20 nadal dopuszczając LL04 i LL12 FE. Przed wprowadzeniem GPF ten silnik miał dopuszczony olej z normą LL01, czyli fullsaps 5w40.
Jako ciekawostka, hybrydą w BMW zajęła się Toyota i to ona dostarcza zespół elektryczny, a przynajmniej w F30 330e tak było.
 
Przed wprowadzeniem GPF ten silnik miał dopuszczony olej z normą LL01, czyli fullsaps 5w40.
Gdyby miał chociaż ACEA C3 i bardziej przystępne źródło zakupu w PL

Źródło zakupu jest bezproblemowe i dostępne 24h\7 z dostawą do paczkomatu z legalnego źródła, z opłaconym podatkiem i wystawionym dokumentem sprzedaży. Wystarczy poszukać. Zmiany następują w kwestii GPF. Jeśli samochód nie spala oleju, GPF nie będzie szczególnym problemem. Chociaż nie stwierdzam, że można olej FS zastosować.
 
@Zielony34 nie ma sensu wchodzić w polemikę. Ty masz swoje zdanie, ja zgoła odmienne i nie chodzi tu o legalność sklepu.
@Oskr5 wystarczy, że ASO zleci analizę oleju w której wyjdą duże ilości molibdenu i wolframu niespotykane w olejach solo z LL-04. Taki scenariusz wcale nie jest mało prawdopodobny - przypominam, że mówimy o niemieckiej marce ;)
 
nie ma sensu wchodzić w polemikę. Ty masz swoje zdanie, ja zgoła odmienne i nie chodzi tu o legalność sklepu.
oczywiście. Ale ja tylko napisałem, że dostępność jest bezproblemowa z legalnego źródła i można śmiało kupować. Co do GPF i poziomów popiołów, to nie jest temat na to i nie zamierzam tutaj go rozwijać.
 
Ja bym dodał taki dodatek, i tak też radzę koledze. Takie rozwiązanie ma same zalety. Gwarancja to inna sprawa. Strach ma wielkie oczy, co nie znaczy że serwis nie zacznie szukać , też racja 👍
 
Back
Top