• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw g30 m550i 4.4 v8

1lion

Nowy użytkownik
Samochód
Bmw m550o
Marka samochodu
2020 Bmw m550i
Budżet/ile litrów
500/8,5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
N63 tu3 4.4 v8 530km
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ll-01 ll-14 ll-17
Witam na forum,

Stalem sie szczesliwym posiadaczem powyzszego auta i na poczatek klania sie wymiana oleju. Im wiecej zaglebiam sie w temat tym mniej wiem, stad potrzebuje waszych wskazowek.
Auto bedzie uzytkowane na codzien 3/4 w trasie. Na tor nie jezdze, moze raz na rok sie uda. Olej wymieniam co 10tys. Mechanicy polecaja wylacznie 5w50 z drugiej strony nie widze wsparcia bmw dla tego typu. Co najwyzej jest 5w40. W tej grupie zainteresowal mnie motul 8100 gen2 i ravenol vst. Jakie oliwy byście Wy polecili, zeby silnik utrzymac silnik jak najlduzej w dobrej kondycji.
 
Według mnie, tam jest filtr GPF. Norma LL01 nie jest przeznaczona do aut europejskich, a u nas zalecają LL04 i LL 12fe, ale z zaleceniem nie schodzenia poniżej sae30. Manual też wskazuje, że wchodzi więcej oleju, bo 10,5 L.
Możesz skupić się na olejach z LL04 np 5w30, jest tego dużo do wyboru zaczynając od Shella, którego leją jako oryginał w BMW, czyli Helix Ultra ECT 5w30, lub Castrol Edge M.
 
Auto ze Stanow prod 2 pol. 19' Normy wzialem instrukcji obslugi, ktora dostalem. Jest ona ogolnie do bmw g30, nie do dedykowanego modelu m550i
 
Do tego auta nie idzie przypadkiem 5w30? Dobieraczka Totala pokazuje 5w30 Long Life.
 
Ma, czy nie ma to akurat znaczenie w tym momencie małe, bo normę LL04 można stosować tak, czy siak.
 
A na USA nie było czasem 0W20 LL-17FE? Podejrzewam, że taki był lany.
Jak LL-04 to fajne parametry ma Orlen Platinum Maxexpert V+ 5W30 API: SP (mało który 5W30 ma API SP, która przeciwdziałania LSPI)
 
Nowy Mobil 1 esp 5w30 uzyskał normę BMW LL04 i ma też API SP.
 
Otrzymalem odp. z polecanego sklepu BMW:

W silniku N63B można stosować oleje zgodne z następującymi aprobatami BMW:

BMW Longlife-01
BMW Longlife-01 FE
BMW Longlife-04
BMW Longlife-12 FE

Pod kątem ochrony silnika przed zużyciem najlepszym olejem z gamy olejów Oryginalnych BMW jest BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30 i ten olej polecam jako optymalny.

To normy beda jak powyzej, teraz wybor co najlepiej bedzie chronilo jednostke i bedzie odporne na wysokie temp. jakie generuje v8.
 
W takim razie trzymałbym się LL-04. Producent dowolny, wiadomo że na forum promujemy polskie rozwiązania. Najważniejsze to częsta wymiana, jeśli śmiga większość tras to myślę, że 12-13k można robić, ale przy takiej pojemności miski olejowej można się pokusić o analizy zużyciowe po 7000, 9000, powiedzmy 11000 i dzięki nim ustalić sensowny interwał.
 
Albo Amsoil SS 5w30 i interwał 20 - 25 tys km skoro głównie autostrada. Ale tu też przydała by się analiza zuzyciowa gdzieś w okolicy 20 tys. km.
 

Otrzymalem odp. z polecanego sklepu BMW:
Z doświadczenia powiem Ci, że sklep swoje. ASO PL co innego, ASO DE co innego i ASO USA również co innego polecają jako olej preferowany.
W moim przypadku odpowiednio polecali jako olej preferowany (0w30, 5w30, 0w30 i 0w20).

Na masce od spodu powinieneś mieć naklejkę z zalecaną lepkością oleju.
 
Last edited:
Silniki N63 strasznie szybko degradują olej ze względu na bardzo wysokie temperatury. 2 turbiny i kolektory wydechowe są umieszczone między głowicami. Zaleca się wymianę oleju skróconą nawet do 7-8 tyś km. Serwis Bmw Hypertech rzeczywiście zaleca do tych aut olej 5W50. Myślę, że może mieć to sens w przypadku tego silnika.
 
Właśnie z powodu tej temperatury zastosowalbym na Twoim miejscu mix ar9100+ar9200 do dowolnie wybranego „odpowiedniego„ oleju. Ja przynajmniej tak robię w przypadku V8 biturbo mercedesa, z tym, że nie robię rocznie 10 tys. ale maks. ok 5 tys. km.
 
Last edited:
Dzieki za wskazowki! W odslonie tu3 po 2019 juz troche poprawili termike. Z posrod rekomendowanych typow przez bmw najsensowniejsze wydaje sie 5w40. 0w30/5w30 raczej pomine. Co sadzicie o ravenolu vst turbo 5w40, chwala go na zagranicznych forach, do niego jeszcze jakis dodatek?
 
Albo Amsoil SS 5w30 i interwał 20 - 25 tys km skoro głównie autostrada. Ale tu też przydała by się analiza zuzyciowa gdzieś w okolicy 20 tys. km.
Ale doradziłeś :v
Jak wspomnieli DeMeo i DarekBB te silniki są bardzo obciążone termicznie i przy złej obsłudze, potrafią się kosztownie poddać .
Najważniejsza jest kontrola wtryskiwaczy, czy nie rozrzedzają oleju . Także Ravenol VST jest dobrym wyborem jeżeli chcesz zostać przy 5w40 i ja mimo wszystko bym wzbogacił go AR9200 . Olej co max 10kkm
 
Dzieki za odp. Tzn ja na logike wybieram 5w40 (nie wiem czy dobrze), bo wg normy sa dopuszczalne 5w40, 5w30, 0w30 chyba nawet 0w20. Pod klapa mam 0w30 tylko czy to nie jakies kolejne eko wymysly, do tego wymiana wg komputera i pozniej sie dzieje...
Olej wymieniam odpowiednia czesto 8-10tys. (80% trasy). Z 5w40 tez widzialem Motul gen2 daje rade i zostanie na puszke Archoilu, czy lepiej zostac przy Ravenolu? Badz macie jeszcze ciekawsze propozycje w podobnym budzecie, bo ja w oleje nigdy sie nie zaglebialem. I jesli z dodatkiem to, ktory Archoil i ile min. go dac (wchodzi10,5l oleju)
 
Back
Top