• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW G31 B48

feel_x

Użytkownik
Samochód
BMW G31 530i B48, Ford Fiesta mk7 1.0 ecoboost
Marka samochodu
Bmw g31
Budżet/ile litrów
400/6 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
B48
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w40, 0w30, 5w40, 5w30, 0w20, 5w20. LL01, LL01FE, LL04 LL12FE
Zastanawiam się jaki olej zalać do tego silnika. Dotychczas auto jeździło i jeździ nadal na shell helix ect 0w30 LL04 (nie mylić z shell helix ect c2 c3 0w30 😝)
W poprzednim bmw z silnikiem n55 używałem eurol synergy 0w40 LL01 i kilka innych, ale przy eurol zostałem na dłużej.
Myślałem nad tym by zalać eurol syntence fs 0w30 ale nie ma oficjalnie aprobaty LL04 chociaż na stronie eurol piszą że ma performance level LL04
Znalazłem info tutaj że norma VW 504 507 tak naprawdę pokrywa się i przewyższa LL04 a taka właśnie ma fs 0w30.
A może zostać przy shellu bo taki leje bmw na przeglądzie. Ogólnie olej zmieniam często. Koło 8 -10 tys km.
 
Norma LL04 to tak naprawdę acea C3 + silnikowe testy BMW.
Nie widzę przeciwwskazań, żeby stosować oleje bez napisu LL04. To tak naprawdę opłata za aprobatę.
Możesz wlewać dowolny olej acea C3, który ma aprobaty lub spełnia normy vw504507, mb 229.51 lub mb229.52.
Reszta jest mniej istotna.
Co do olejów, to eurol jak najbardziej może być. Shell również, szczególnie pod postacią OEM VW 0w30.
No i dziesiątki innych, podobnych olejów.
 
Eurol używałem jak wspomniałem wczesniej w bmw z silnikiem n55. Uzywam go tez w aucie żony fiescie 1.0 ecoboost. Gdzies tu wyczytałem ze wlasnie na eurol fs silnik duzo ladniej pracuje. No i tak mnie naszlo by przesiąść sie z shella na eurola. Myslalem tez by lac synergy 0w40 ale nie wiem czy jednak nie lepiej zostac przy w30. Szybciej lapie temperature optymalna.
 
Szybciej lapie temperature optymalna.
Co Wy z tymi temperaturami ... ?
Nie o to chodzi w olejach nisko lepkościowych!
Największy zysk z obniżenia lepkości jest podczas rozruchu silnika (również zimnego) oraz w eksploatacji w zmiennych warunkach (wzrosty i spadki prędkości obrotowej oraz obciążenia) dzięki lepszej pompowalności oleju.
Eurol to jeden z wielu dobrych olejów i jak jesteś do niego przekonany, to po prostu go używaj.
Do Ecoboosta natomiast wlej API SP/ILSAC GF6/Dexos1 gen2 0w20 lub 5w20. Tutaj akurat ten eurol jest bardzo złym wyborem.
A jak lubisz tą markę, to poszukaj olej 5w30 z "Protence" w nazwie.
 
Chodziło mi o szybsze nagrzewanie oleju, bo auto robi krótkie dystanse. Mniejsza lepkosc, to i szybciej płynie to i szybciej sie nagrzewa 🤔Moze i zle mysle. Nie znam sie aż tak na tym dlatego tez zarejestrowalem sie tutaj... bym chciał ogólnikowe info czy wlać to czy tamto to bym dowiadywał się tego na forum bmw a nie tutaj.
Myślę że LL01 to stare normy olejowe i do nowych jednostek lepiej spasowanych warto lać coś nowocześniejszego.
Jeżeli chodzi o Forda to źle napisałem i złe zrozumiałeś. Nie leje tam tego fs, tylko ecopower 5w20 ze specyfikacja WSS-M2C948-B. A co do lubienia marki, parę lat temu właśnie oglądałem testy i wypowiedzi odnośnie oleju synergy ze jest dobry że w testach wychodzi bardzo dobrze, ze pasuje do 6 cylindrowych silników bmw idealnie. I Jakos tak mi ten eurol w głowie zostal. Ogólnie wg wskazan kompa to wymieniam w serwisie bmw by mieć wpisy od nich. Ale komp pokazuje 2 lata lub 30 tys km a to absolutnie mi nie pasuje. Dlatego zmieniam sam między oficjalnymi wymianami.
 
Last edited:
A co jak ktoś jezdzi tylko po trasie? Są jakieś badania na temat zużycia silnika przy zimnych startach vs realnej ochrony przy dłuższej eksploatacji w ciągłej jeździe np na autostradach?
 
Do Ecoboosta bym Eurola FS 0W30 nie polecał. Tam jak pisze Saczi potrzeba oleju o niższej lepkości opartych na nieco innych normach. Nawet do szybkiej jazdy autostradowej wydaje mi się to olej o zbyt dużej lepkości. Jak już 0W30 to bardziej C2 0W30 z normą Forda lub PSA (zwykle mają niższe lepkosci nawet ponizej 10) . Natomiast tam gdzie jest wymagana norma LL04 nie widzę problemu (zresztą wiele osób go stosuje są nawet analizy UVO na forum). Z jakiś względów oleje 0W30 z normą 504/507 nie spełniają oficjalnie LL04 i dotyczy to chyba wszystkich producentów nie tylko Eurola. Czemu nie wiem ale to wg.. mnie nie problem patzrąc na wymagania 504/507 w stosunku do LL04.
 
Panowie czytajcie uważnie co napisałem. Nie leje fs do ecoboost. Post wyżej wyjaśniłem.
Też to zauważyłem, ze oleje VW 504 507 nie mają LL. To tak jak właśnie ten shell 0w30. Jeden jest ect z norma LL a drugi ect c2c3 znorma VW.
 
Last edited:
Jeśli tak jak piszesz autem robisz raczej krótsze odcinki to może zastanów się nad Mobil 1 ESP 0W30 LV z normą LL12-FE. Również zmieniam w X2 olej co 10 tyś i ostatnio przeszedłem z oleju LL04 na tego właśnie Mobila. Olej na GTL+PAO+Ester o świetnych parametrach. Mam też wrażenie że silnik pracuje na nim bardziej gładko niż na LL04. Na kolejną wymianę również kupiłem ten olej. Prawdopodobnie zrobię analizę tego oleju po 10 tyś km tylko muszę poprosić w ASO żeby mi odlali do słoiczka :D
 
Jeżeli chodzi o Forda to źle napisałem i złe zrozumiałeś. Nie leje tam tego fs, tylko ecopower 5w20 ze specyfikacja WSS-M2C948-B.
no to niestety lejesz zły olej, pomimo tego że z normą.

Norma Forda 948-B nie obejmuje swoim zakresem testów anty LSPI, oparta jest o ASPI SN.

Jeżeli auto po gwarancji to tak jak pisał SACZI: 0w20 albo 5w20 API SP, ILSAC GF-6, Dexos 1 gen. 2

Ze swojej strony polecam Shell Helix Ultra SP 0w20.

Pilnuj interwałów, przy typowo miejskiej jeździe max 7-8 tys. km, przy mieszanej max 10.

Rozrząd wymiana przy max 120 tys. km wraz z obligatoryjnym czyszczeniem smoka! niestety pasek jest w kąpieli olejowej. Koszt wymiany ok. 3500 - 4000 zł. ASO albo nieliczne większe serwisy.
 
Jak kupiliśmy Forda jeździł na dedykowanym castrolu. Zmieniłem także na ten castrol, jednak potrafił puścić białego dymka przy przyspeszaniu. Po roku zmieniłem na właśnie ten wyżej wymieniony eurol i biały bąk zniknął, dlatego doszedłem do wniosku że to dobra oliwa. Prawie wcale fiesta nie robi tras. Przeznaczenie to miasto, zakupy, praca.
Beemka rzadko jeździ, może 10 tys km w rok. Od czasu do czasu ja ruszę by się "przesmarowała". I do tego dochodzą 3 razy do roku wypady do Polski do rodziny. Pomyśle o tym shellu sp 0w20 do Forda i albo zostanę przy shellu ect w beemce albo zmienię na eurol fs.
 
Norma Forda 948-B nie obejmuje swoim zakresem testów anty LSPI, oparta jest o ASPI SN
Masz jakieś źródło o wymaganiach norm forda? Chętnie bym się zapoznał. Tak na chłopski rozum to to dziwne aby dedykowany olej do Ecoboost nie miał testów na LSPI
 
nie mam, normy fordowskie nie są ogólnodostępne, ale akurat w przypadku tej konkretnej wiem że właśnie jest tak jak pisze, ponieważ:
- norma została wprowadzona na długo zanim o LSPI ktokolwiek słyszał
- norma ta opiera się o API SN, gdzie dopiero od API SN+ zaczęto próbować coś robić w kierunku zapobiegania LSPI
- 99% olejów z normą 948-B jest właśnie API SN
- ci co leją olej serwisowy czyli Ford albo Castrol z 948-B, lub każdy inny 948-B z API SN oraz użytkują auto w warunkach sprzyjających LSPI jest więcej jak prawdopodobne że będzie czekać ich wymiana silnika na nowy, można poczytać wiele pięknych historii na forum forda ;)

Ford nawet wymieniał silniki na gwarancji, ale widać było to tańsze niż przyznać się do błędu w konstrukcji silnika i zaleceń olejowych i płacić ludziom odszkodowania, którzy wymieniali silniki już po gwarancji, co obrazuje ogromną skalę tego problemu.
 
Dodajmy jeszcze styl jazdy, Po co redukować, skoro po depcięciu idzie z dołu. To tak jakby pływać w oceanie z rozerwaną, wielką torebką z krwią i dziwić się, że rekiny chcą atakować 🙃
 
Dziwne, że oleje z aprobata vw 504 i 507 nie maja z automatu normy LL04 😆
 
Last edited:
Czemu dziwne? Są oleje 504/507 z Noack powyżej 10%. Dziwne jest to, że norma 504/507 dopuszcza zawartość popiołów sierczanowych do 1.5% choć fullsapsa z tą normą jeszcze nie widziałem.
LL04 bliżej do MB229.51
 
Dlaczego do BMW B48 nie wlejesz 0W20 z normlą LL-17fe+ taki jest zalecany jako olej pierwszego wyboru
Np. Eurol ultrance eco 0w20 skoro na Eurolu Ci zależy?
 
Przywróciłem, bo OP ostatecznie ma prawo pytać i się nie znać. Kto pyta nie błądzi.

Dodałem post ale coś się chyba pokićkało i się nie pojawił. 🤔 Nie chcę lać do tego silnika 0w20. Jego lepkość kinetyczna przy 100 stopniach to 8.3 a w30 ma ja 12.2 a mniejsza lepkosc to cienszy film czyz nie? Jazda z predkosciami autostradowymi w lecie to moze byc jakies tam ryzyko dla silnika. Mysle ze skoro bmw ma rozpiętość az do 5w40 w instrukcji to nie sa to jakos super ciasno spasowane silniki by musiały jeździć az na tak rzadkim oleju. Chyba że źle to sobie rozumuję to poprawcie
No i tej normy nie ma w instrukcji.
Natomiast co do normy LL i VW. Widziałem ten post i norma VW pokrywa i przewyższa normę LL
dlatego napisalem ze szkoda ze oleje 504 507 nie maja z automatu LL04
Nie jestem jakiś tam specem od olejów. Takie wolne rozumowanie, więc nie bijcie 😝
 
Last edited:
Back
Top