• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW M3 E92 2007 r.

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
BMW M3 E92
Budżet/ile litrów
Budżet około 600 zł, ilość 9,2 l.
Styl jazdy
Silnik
4.0 V8 / 420 KM
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
M-Models
Jaki olej masz obecnie
Millers CFS 10w60 NT+
Samochód posiadam od kilku dni a odkupiłem go od kolegi, który jeździł nim przez 9 lat więc znam właściciela, historię serwisową oraz warsztat w którym był serwisowany. Aktualnie na liczniku jest 300 tys. km i dwa tygodnie temu były wymienione panewki już po raz trzeci (co 100 tys)
Olej wymieniany był co 10 tys. z początku Castrol 10W60 a od jakiegoś czasu Millers CFS 10w60 NT+
Olej był wymieniony 2 tygodnie temu ale chciałbym zapytać czy ten Millers jest odpowiedni dla tego silnika. Nie mam doświadczenia w ogóle z silnikami BMW a tym bardziej z serią M. Póki co użytkuję samochód trochę dziwnie bo albo jeżdżę powoli (miasto) albo ze średnim obciążeniem na krętych drogach drogach na odludziu. Momentami kręcąc silnik od 4 do 7 tys. obr./min. ale w żadnym wypadku nie jest to sportowa jazda a raczej poznawani się z samochodem :)

Wymyśliłem sobie coś takiego, że do aktualnego oleju chciałbym wlać Archoila i tutaj prośba do @wlyszkow czy AR9200V2 wystarczy czy konieczny będzie jakiś mix? Zaznaczam, że czasami dość często odpalam i gaszę silnik bo trochę go traktuję jako codzienny samochód i nawet do pracy nim jeżdżę :) a jakieś bączki i palenie gumy na parkingach i katowanie na zimnym silniku to nie moja bajka a jak już chcę pojeździć to raczej kręta nieuczęszczana droga.

Skrzynia biegów (manualna) zwłaszcza jak jest zimna chodzi dość ciężko ale z tego co wiem tak jest w każdej BMW serii M i tutaj od razu przyszedł mi pomysł na AR9100. Olej w skrzyni biegów był raz wymieniany.

Jeżeli ktoś ma doświadczenie co by było najlepsze dla tego silnika to będę wdzięczny za podzielenie się opinią.
 

Attachments

  • 20220204_1634111.jpg
    20220204_1634111.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 133
  • 20220204_1634431.jpg
    20220204_1634431.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 149
Gratulacje
10W60 jest zalecany więc dolej jej mix 9100/9200v2 i miłej zabawy.
Do skrzyni można skomponować mix 9100/nanoC5 to powinna ruszyć. Jeśli jest w niej olej do wymiany to można byłoby ją wypłukać przed wymianą oleju, to też pomaga czasami.
 
@dualfuel, jak już uporasz się z problemem serwisu olejowego (ja się na takich samochodach nawet nie próbuję poznać - nie moja bajka), to aż się prosi o kompletny detailing! ;)
 
Rzeczywiscie tylko sie przewiduje SAE 10W-60 ? Fanem takiej lepkosci nie jestem, jezeli oczekujesz oleju bazujacego tylko i wylacznie na PAO to polece Meguin 10W-60, dostaniesz za ok. 400 zl 10l. W ICP powinien tak wygladaj tutaj.
 
@poziom1989 Tak, jeśli dobrze pamiętam to ostatni model serii M, do którego BMW zalecało lepkość 10W60

Jako że auto użytkujesz dużo w trybie miejskim i raczej nie wykorzystujesz jego potencjału, poszedłbym w coś tańszego (pokroju Shell Helix Ultra 10W60 lub Gulf Racing 10W60) i wymieniał częściej, tym bardziej na problemy z panewkami w tych autach. Interwał 10 tys. w tym wypadku, to moim zdaniem ciut za dużo. 6-8 tys. max.
 
Jak masz budżet 600 zł za 10l to wystarczy na Millersa CFS NT+ a ciężko coś lepszego wykombinować. Oczywiście można taniej i nadal dobry olej jak choćby wspomniany Meguin czy Gulf ale też inne marki maja solidne oleje w tej lepkości. Dobra alternatywa powinien być też Repsol Carrera 10W60 bazujący podobnie jak Millers na PAO-estrowej bazie i powinien być wyraźnie tańszy. A interwał jak kolega pisze max moim zdaniem to 8 tys.
 
Tylko bierzcie pod uwagę, że tutaj jest >9 l pojemności układu smarowania, więc ten w teorii powinien się wolniej utleniać itp. Dla pewności można zlecić analizę.
 
Jeśli jest ryzyko z panewkami to generalnie cykliczne analizy oleju to dobra metoda monitorowania kondycji silnika.
Analizy pomagają także unikać zgadywania jaki interwał wymiany dla konkretnej jednostki pod nogą danego kierowcy jest odpowiedni.
 
Gratulacje
10W60 jest zalecany więc dolej jej mix 9100/9200v2 i miłej zabawy.
Do skrzyni można skomponować mix 9100/nanoC5 to powinna ruszyć. Jeśli jest w niej olej do wymiany to można byłoby ją wypłukać przed wymianą oleju, to też pomaga czasami.
Dziękuję :)
W jakich proporcjach zmieszać Archoila 9100/9200V2? 40ml/1l? 50:50? Mam w domu 500ml 9100 więc muszę dokupić jeszcze 9200v2
Do skrzyni na początek wlałbym sam AR9100 bo akurat mam go dużo w domu. Dobrze pamiętam, że powinno się wlać 80ml/l?
 
Mix 9100 i 9200v2 jest robiony inaczej, z koncentratów aby było jak najmniej dodatków na 1L oleju.

Jeśli masz zapas 9100 to zużyj a mix następnym razem. 35ml na 1L oleju silnikowego a 80-100ml na 1L oleju skrzyni manualnej
 
aż się prosi o kompletny detailing! ;)
Wiem wiem, czekam aż się zrobi ciepło i będę to robić sam :) VW Phaetona doprowadziłem samodzielnie do stanu który mnie satysfakcjonuje :)
Jeśli jest ryzyko z panewkami to generalnie cykliczne analizy oleju to dobra metoda monitorowania kondycji silnika.
Cały Świat już się przekonał, że w tym silniku wymiana panewek co 80-100 tys. km to konieczność i wtedy problem z panewkami nie istnieje. U mnie panewki były wymienione dwa tygodnie temu na oryginały BMW razem ze śrubami więc na kolejne 100 tys. jest spokój. Stare mam na stole i wyglądają bardzo dobrze.
Dużo osób próbowało udowodnić, że jak będą wymieniać olej co 6 tys. i lać ten z górnej półki to nie będą musieli wymieniać panewek. Finał zawsze był taki sam. Nikt nie przejechał więcej niż 150 tys. km i silnik do remontu. Oczywiście analiza oleju dużo powie i może się pokuszę po przejechaniu 8 tys. km.
 
Jeśli po 100 tyś panewki były w bdb stanie to znaczy, że poprzedni właściciel użytkował auto z głową. Podejrzewam, że oprócz regularnych i częstych zmian oleju nie katował auta zanim ten się dobrze nie rozgrzał. To jedna z kluczowych rzeczy wpływających na trwałość silników w M-kach. I dlatego w jednym aucie panewki wyglądają dobrze po 100 tyś a w innym mogą być do wymiany po 50 jeśli ktoś wyciskał z auta ile się da. Tego nigdy nie wiemy kupując taki samochód z 2 ręki. Ja przy tym przebiegu zainteresowałbym się jeszcze rozrządem chyba, że przy wymianie panewek było to weryfikowane. Zdecydowanie zostałbym też na Millersie. Ciężko o lepszy olej i chyba darowałbym sobie dolewanie do niego jakichkolwiek dodatków. Ten olej jest już tak dopakowany dodatkami zmniejszającymi tarcie i nanotechnologią, że moim zdaniem to bez sensu i szkoda kasy. Ale trzeba pamiętać, że trzeba go często wymieniać najlepiej co max 7 tyś.
 
Jeśli po 100 tyś panewki były w bdb stanie to znaczy, że poprzedni właściciel użytkował auto z głową. Podejrzewam, że oprócz regularnych i częstych zmian oleju nie katował auta zanim ten się dobrze nie rozgrzał. To jedna z kluczowych rzeczy wpływających na trwałość silników w M-kach. I dlatego w jednym aucie panewki wyglądają dobrze po 100 tyś a w innym mogą być do wymiany po 50 jeśli ktoś wyciskał z auta ile się da.
To co napisałeś jest prawdą, bo jak miałem możliwość pojeździć tym autem jak jeszcze nie było moje to zawsze zwracał uwagę żeby olej był rozgrzany a regularne i częste wymiany to był standard.

Zdecydowanie zostałbym też na Millersie. Ciężko o lepszy olej i chyba darowałbym sobie dolewanie do niego jakichkolwiek dodatków.
Wczoraj wieczorem wlałem 300 ml do silnika AR9100 więc już za późno. Nie zaszkodzi a na pewno coś pomoże :)

Nie wiem czy to normalne w tych silnikach ale przy porannym odpaleniu słychać samoregulatory dosłownie przez chwilkę zanim się napełnią olejem. Chodzi o chwilowe zachrobotanie.
 
Nie wiem czy to normalne w tych silnikach ale przy porannym odpaleniu słychać samoregulatory dosłownie przez chwilkę zanim się napełnią olejem. Chodzi o chwilowe zachrobotanie.
Tak to normalny objaw przy porannym rozruchu. Wszystko musi sie ponapełniać olejem ;)
A tak poza tym, gratuluję fajnego auta i zazdroszczę :D
 
Jeśli po 100 tyś panewki były w bdb stanie to znaczy, że poprzedni właściciel użytkował auto z głową. Podejrzewam, że oprócz regularnych i częstych zmian oleju nie katował auta zanim ten się dobrze nie rozgrzał. To jedna z kluczowych rzeczy wpływających na trwałość silników w M-kach. I dlatego w jednym aucie panewki wyglądają dobrze po 100 tyś a w innym mogą być do wymiany po 50 jeśli ktoś wyciskał z auta ile się da. Tego nigdy nie wiemy kupując taki samochód z 2 ręki. Ja przy tym przebiegu zainteresowałbym się jeszcze rozrządem chyba, że przy wymianie panewek było to weryfikowane. Zdecydowanie zostałbym też na Millersie. Ciężko o lepszy olej i chyba darowałbym sobie dolewanie do niego jakichkolwiek dodatków. Ten olej jest już tak dopakowany dodatkami zmniejszającymi tarcie i nanotechnologią, że moim zdaniem to bez sensu i szkoda kasy. Ale trzeba pamiętać, że trzeba go często wymieniać najlepiej co max 7 tyś.
Co się z prawie 10L tak drogiego oleju dzieje po 7kkm tylko? Zalewa go paliwem, odkłada depozyty czy utrata lepkości od ścinania?
 
Oleje "racingowe" takie jak Millers CFS czy Motul 300V dość szybko ulegają degradacji, a dokładniej mówiąc to nie olej sam w sobie co dodatki w nich zawarte które mają zapewniać maksymalną ochronę. I Millers również zaleca zaleca częstszą wymianę w serii CFS.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top