• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW M50d -dobór oleju

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Witam wszystkich!
Mam podłubane BMW M50d z 380 na 430 KM.
Interwały wymian oleju robię co połowę wskazań komputera, czyli co ok 13-14 tys km.
Czyli do tej pory raz w serwisie, raz u miejscowego mechanika. W serwisie leją Ori BMW Twin power 5w30, ja lałem raz Shell AM-L 5w30 +AR9100, później Ravenol VMP, teraz Ravenol REP 5w30 (racingowy, ma aprobatę LL04). Oba mają spory udział PAO, REP dodatkowo wolfram i molibden.
Możecie mi wieżyc lub nie, ale na tych dwóch olejach (Ravenola) po chipie i wyłączeniu EGR potrafię przy normalnej jeździe zrobić trasę ze średnim spalaniu 8.3 l (X5 F15).
Oczywiście przy mocnym bucie na autostradzie wypije nawet 13.7
Moje pytanie, czy wg Was mogę ciągle jeździć na REP? Czy to już na wyrost? I wystarczy VMP?
 
Prawdziwy olej racingowy nie ma szans na aprobaty, zwłaszcza nowoczesne z wymogami eko i longlife. Zupełnie inne priorytety są przy formułowaniu oleju wyczynowego. To po prostu marketing. Takie olejowe "czyści do 50% brudnych talerzy więcej" :D VMP w zupełności wystarczy, chociaż jeżeli chcesz dobry olej który sprawdzi się przy butowaniu to RedLine którego polecił @poziom1989 będzie ok. Z tego co wiem to zespół "pokazowy" BMW w USA używa takiego w swoich wyczynowych Mkach.

Tak w ogóle to dlaczego (poza ewentualnie ceną) nie chcesz lać oleju OEM? BMW ma bardzo dobre oleje, czasami nawet lepsze niż to co mają najlepsi z rynku konsumenckiego.
 
Jak widzę po ile sprzedaje oryginalne oleje BMW Kolegaberlin to zawsze mam mysl, że skoro są tak tanie to tam nic dobrego nie ma. Olej dla BMW robi Shell i wszyscy mówią że to to samo co Shell AM-L. Jeśli jest inaczej wyprowadźcie mnie z błędu.
 
Nie zawsze jakość idzie w parze z ceną.. czasem za ceną stoi mnóstwo środków poświęconych na marketing, reklamę, utrzymanie setek kierowników, dyrektorów itp itd :) np taki Meguin cenowo rewelacja, bije na głowę sporo olejów, których cena jest wyższa. Shell to bardzo bliski bliźniak olejów BMW, które są teraz dostępne ASO, aczkolwiek PODOBNO roznica minimalna jest w pakiecie dodatków.
 
Można spróbować oleju OEM BMW i wykonać analizę po 10 tysiącach.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Serwis nie ASO BMW hypertech.com.pl zalecają mi właśnie Motul X-clean 8100 ale 5W40, twierdzą, że 5w30 ma niewystarczające właściwości temperaturowe dla mojego silnika. Co starszyzna Forum na to???
Są gdzieś dane składu tego oleju???
Czy zalać to i uzupełnić AR9100?
 
@wlyszkow może Ty coś doradzisz? Czy zalać ten Motul i AR9100 (jeszcze 300 ml mi zostało). Czy uprzeć się na Ravenol VMP/RUP 5w30 na których już jeździłem???


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 
Moja pierwsza analiza. Ravenol REP 5w30
Post automatically merged:

Moja druga analiza - Motul XClean 8100 5w40 po 12460 km
 

Attachments

  • #4974-Z-164533-Sev1-1.pdf
    103,3 KB · Odwiedzin: 187
  • #-5788-Z-202817-Sev3 (1).pdf
    108,1 KB · Odwiedzin: 181
Back
Top