• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw r1200gs lc k51

maniek2426

Nowy użytkownik
Marka motocykla
Bmw r1200gs k51 adventure
Budżet/ile litrów
250 złotych / 4 litry
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2 cylindry boxer chłodzony cieczą
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL / jaso ma2
Jaki olej masz obecnie
Fuchs silkolene pro 4 5w40
Dzień dobry,
Bmw r1200gs lc 70tys. przebiegu, wymiany staram się robić co 6tys. Zawsze byłem zadowolony z fuchs ale przeglądając forum potwierdziły się moje odczucia, że po przebiegu około 4tys na fuchs silkolene pro 4 5w40 xp skrzynia zaczyna pracować szorstko. Ogólnie mam dwa typy, valvoline synpower 4t 5w40 lub fuchs silkolene pro 4 plus 5w40 (obawiam się powtórki z rozrywki). Do bmw advantec 5w40 nie chce wracać ze względu na wrażenie przepłacania i braku konkretnych info na temat tej oliwy (zawsze po tych 6 tys. leciał czarny żur). Chciałbym żeby olej był dostępny u dystrybutora aby uniknąć podróbek. Co doradzicie?
Pozdrawiam Piotr
 
Akurat ja wróciłem do olejów Bmw. Najlepiej mi skrzynia na nim pracuje. Z olejem Fusch się nie polubiłem, z upływem kilometrów czuć coraz gorszą pracę skrzyni. Valvoline wydał mi się neutralny. Co do silnika to może warto płukankę zrobić?
 
Silkolene Pro4 Plus, mam wrażenie, że ten olej trzeba naprawdę dobrze rozgrzać, żeby skrzynia na nim dobrze pracowała. Możesz spróbować Motula 300V, ja byłem z niego bardzo zadowolony, 7100 też nie są złymi olejami, choć moim zdaniem nie wartymi swojej ceny.
Możesz spróbować też np. Eurola Sportbike 5W40, mogą być na fajnym pakiecie, podobnym do Advance Ultra Shella.
 
Z takich ciekawostek w tej lepkości to do znajomego Aprilii RX zalaliśmy Repsola Racing 5W40 i też na tym oleju świetnie pracuje. Wcześniej był Motul 7100 i tyle co może ocenić ucho i lewa stopa to na pewno nie jest gorzej ;)
 
Z Silkolene Pro miałem ten problem że skrzynia z świeżym olejem świetnie pracowała. Wymieniam olej co 7-8 tyś km. I przy około 6 tyś czuć było degradację oleju. Skrzynia zaczęła topornie pracować. Na Valvoline znów od samego początku skrzynia pracowała "twardo" Teraz mam olej Bmw i naprawdę dobrze pracuje skrzynia. Ja z racji "zboczenia" do każdej wymiany dodaje Ar 9100. Szukam tego "świętego Grala" wśród olei :) Może pora przetestować Eurola? :D
 
Z Silkolene Pro miałem ten problem że skrzynia z świeżym olejem świetnie pracowała. Wymieniam olej co 7-8 tyś km. I przy około 6 tyś czuć było degradację oleju.
Z Pro4 XP potwierdzam, u mnie po ca. 5 tys. skrzynia zaczynała tępo pracować, ale to jeszcze pół biedy, bo latem na trasie, dwa razy kręcąc się po Bieszczadach na tym Silkolene, miałem przypadłość, jakbym stracił sprzęgło, każdy bieg wchodził z oporem, albo z mocnym chrupnięciem, fakt, że Triumph to jeżdżący kocioł piekielny, ale no nie, zawiodłem się. Pro4 Plus, też czuć było, że degraduje powyżej tych 5 tys. km, ale przynajmniej temperaturowo, nawet na torze nie klękał.
Może pora przetestować Eurola?
Też się na niego właśnie czaję 😉
 
Back
Top