• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW X3 F25 3.0D N57 258KM

daku4

Nowy użytkownik
Samochód
BMW X3 F25 3.0D
Marka samochodu
BMW F25
Budżet/ile litrów
400PLN 6,5L
Silnik
3.0D N57 258KM (oryginalna moc)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 0w40 5w40 lub 5w30 LL04 taka kolejność w instrukcji
Witam
Proszę o doradzenie na jaki olej wymienić dotychczasowy LM TT 4200 5W30 (polecany przez znajomego). Samochód już drugi raz zalewam tym olejem (interwały po około 10 tyś) i nie do końca podoba mi się praca silnika. Po osiągnięciu nominalnej temperatury słyszę wyraźnie przy delikatnym dodawaniu gazu szelest czasami nawet mocniejszą przygrywkę hydro popychaczy. Jak silnik jest zimny to takiego efektu nie potrafię wywołać, grzechotka zaczyna się w momencie całkowitego rozgrzania silnika.
Zastanawiam się czy 5W40 może uspokoić trochę przysłowiowe bociany z drugiej jednak strony pokonuję krótkie odcinki 15-20 km w dodatku po mieście, czasami raz na 2 miesiące jakaś dłuższa trasa. W silniku w ogóle nie ubywa oleju nie zaobserwowałem też jakiegoś wzrostu
Osobiście myślę biorąc pod uwagę ww problem o:
1. RAVENOL VMP SAE 5W-30
2. RAVENOL REP SAE 5W-30
3. RAVENOL RUP SAE 5W-40
Pierwsze dwa to dalej 5W30 na bazie PAO nie HC jak LM i może lepiej się dogadają z moim silnikiem. Trzecia pozycja to już 5W40 i tu nie ukrywam, że mam dylemat czy przechodzić na inną lepkość co jak niektórzy sugerują może pomóc trochę w uciszeniu.
 
W 3.0D możesz zastosować 5W40. Na krótkie trasy jednak chyba sensu większego nie ma. Jak Ci cena nie przeszkadza to bierz REP 5W30 ale VMP 5W30 w "normalnym" użytkowaniu też się zdecydowanie sprawdzi.
 
@daku4 Najpierw zdiagnozuj co powoduje ten dzwiek.

Nastepnie polecam Aral Super Tronic 0W-40 (PAO), cenowo atrakcyjnie.
 
Jak wleję REP lub RUP ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi w postaci wolframu i molibdenu to czy będzie sens stosowania dodatków typu AR9100/9200 (chciałbym wypróbować ich wpływ na silnik) czy raczej w tym wypadku środki nie będą uświęcały celu.
Post automatically merged:

@daku4 Najpierw zdiagnozuj co powoduje ten dzwiek.
Wszędzie gdzie bym nie pytał to diagnoza, że wszystko ok ten typ tak ma:rolleyes: więc chciałbym we własnym zakresie spróbować coś zmienić;)
 
Last edited:
@daku4 za jakieś 2 tygodnie będę miał analizę Ravenol REP 5w30 po interwale 12400 km z podobnego silnika M50d (F15). Więc jeśli możesz to poczekaj. Wczoraj olej pojechał do Archoil.
 
Tak, wiem. Jednak kolega wyżej ma bliźniaczy motor (z jedną turbiną) więc przynajmniej zobaczymy jak taki olej "z wyższej półki" sobie poradził.
 
Jednak kolega wyżej ma bliźniaczy motor (z jedną turbiną) więc przynajmniej zobaczymy jak taki olej "z wyższej półki" sobie poradził.

Kolega nic wartościowego nie wyniesie z Twojego UOA. Nie do tego to służy.

Wszędzie gdzie bym nie pytał to diagnoza, że wszystko ok ten typ tak ma

Uwielbiam takie tłumaczenia...

Proponuję nagrać filmik, zrobić odczyty z kompa i zwrócić się po pomoc na forum BMW. Może ktoś przerabiał takie dolegliwości i będzie w stanie Ci wyjaśnić co i jak. Olejem silnika nie wyleczysz. Lepkość 5W40 ma większy zapas na rozrzedzanie paliwem. Interwały 10 tysięcy zachowaj.
 
@Jacek Cz chętnie rzucę okiem na analizę tego oleju w takim razie poczekam. W tej chwili na LM 4200 z AR2300 przejechałem około 3 tyś, niedawno dolałem dodatkowo AR9400 także mogę jeszcze 3-4 tyś pojeździć.
 
1605718035786.png
 
@Zielony34 zrobię jak piszesz umówię się na porządny przegląd (chociaż niejednokrotnie już to robiłem) w dobrym warsztacie😊
Też nie chce mi się wierzyć, że nawet jakbym zalał Red Line mógłby cokolwiek zmienić ;)
Post automatically merged:

Oooo, Aral Super Tronic 0W-40 (PAO) ma aprobatę LL-04☺️
 
Producent nie deklaruje, że spełnia LL-04, a tym bardziej nie posiada aprobaty. Co nie zmienia faktu, że jest olejem z najwyższej półki ;)
 
@daku4 ja bym ci radził zwrócić się do użytkowników tego silnika, zamiast do kolejnego serwisu. Szkoda pieniędzy, żeby nic się nie dowiedzieć, albo żeby zaczęło się wdrożenie z fusów i wymiana na czuja połowy czujników. Nagraj filmik, zrób wyciąg logów z kompa i wrzuć na forum BMW.

Na analizę zużyciową nie masz co patrzeć, bo nie będzie miała ona żadnego odniesienia do Twojego silnika. Tym bardziej, że to nawet nie jest ten sam silnik.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top