• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW X3 G01 2020 2.0 TDI 190 KM

Sinus

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb III 2.0 TDI 190KM 2016
Marka samochodu
BMW X3
Budżet/ile litrów
700 zł / 5.5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0-0.1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
OEM BMW
Witam serdecznie,


29k km przejechane, zmieniam olej co 10k. Do tej pory lany był OEM BMW, ale może jest coś lepszego, co możecie polecić?
Niestety obecnie nie mam instrukcji, by móc podać normy olejowe producenta.

Przy okazji chciałem poruszyć temat płukanki oraz ewentualnego dodatku do oleju. Lać? :)
Jeśli tak, to co polecacie? Archoil?
 
Instrukcje są ciekawe bo zależnie od języka dostaje się inne rekomendacje. Wg zachodnich dopuszczalny jest wyłącznie 0W-30 z normą BMW LL-12 FE. Ta na Polskę dopuszcza także LL-04 i lepkości 5W-30 i 0/5W-40. ja bym uznał LL-12 FE 0W-30 za olej pierwszego wyboru, jest punktem stycznym we wszystkich instrukcjach.

Dobór specjalnie wielki nie jest, ja bym został na oleju OEM, to są dobrej jakości smarowidła. Jak chcesz zmieniać to wg mnie ciekawym wyborem byłoby Yacco Lube BM-12 0W-30, olej dedykowany do tej normy i takiego silnika jak twój.

Natomiast dodatkowa ciekawostka o której pewnie 100% użytkowników nie wie to BMW dla tego modelu wymaga sprawdzania poziomu oleju i ewentualnego uzupełniania przy każdym tankowaniu. :D
 
Chyba tylko elektronicznie.
 
W F25 też mam bagnet
 
Skonsultowałem bezpośrednio z serwisantem ASO BMW - obecnie zalecana norma przez producenta to LL-12 FE 0W-30 :)
 
Jak pisałem - możesz spokojnie zostać przy oleju OEM, ważne jest dbanie o poziom i o regularne wymiany (10-15 tysięcy kilometrów) niż wybieranie super oleju. Jak chcesz coś innego to to Yacco jest fajnym wyborem. Motul i Valvoline także robią dedykowane LL-12 FE. Generalnie olejów z tą normą nie ma za dużo. Liqui Moly ma TopTec 6100 0W-30 który także ma tą normę.
 
Dziękuję Panowie:)

A płukanka i dodatki do oleju/diesla?
Lać?

Jeśli tak, to co polecacie do tego silnika?
 
Płukanka tak, szczególnie w dieslu jest to moim zdaniem dobra praktyka, bo tutaj olej, bądź co bądź, zbiera sporo syfu. Osobiście robię płukankę przy każdej wymianie, co mi wpadnie w ręce, Valvoline, Motul, LM, AR, unikam tych najtańszych, nie wzbraniam się przed droższymi, ale Valvo moim zdaniem nie jest najgorsza, a i cenowo jest sympatycznie.

Co do dodatków, do ON stosuję i myślę, że warto, osobiście leję AR6900D-max, raz na rok, zazwyczaj na zimę, zalewam AR6400D-max.
Jeżeli chodzi o dodatki do oleju, musisz chyba sam przetestować i zdecydować, ja idąc za bardzo pozytywnymi opiniami, przy ostatniej wymianie, dolałem AR9200v2 do oleju, ale że tak powiem, mnie osobiście nie porwało i wbrew wielu opiniom, nie zauważyłem różnic z i bez dodatku, także ja nie planuję kolejnego razu, a kasę, którą przeznaczył bym na dodatek, wolę chyba wydać na lepszy olej, filtry, tudzież dodatek do paliwa.
 
Dodatki do ON warto, jeżeli chcesz te "czyszczące" to zawsze po zmianie filtra paliwa, normalne czyli uszlachetniacze lejesz normalnie.

Płukankę do diesla warto. Zawsze. Natomiast marka to już mniejszość, nawet te najtańsze marketowe coś dadzą bo spłynie więcej starego oleju więc mniej syfu zostanie w układzie po zalaniu nowego.

Co do dodatków do oleju silnikowego to ja nic nie dodaję. Do Alf lałem namiętnie, ale tam miałem używkę. Do Kijanki (mam od nowości) nie widzę sensu. Tylko po dużym serwisie (30000 km) zalewam płukankę dystansową, mogącą zostać w silniku do kolejnej wymiany oleju. Ty, jeżeli będziesz stosował normalne płukanki to dystansową raczej możesz sobie odpuścić.
 
Ja bym na twoim miejscu bardziej się skupił na wypalaniu DPF możesz to łatwo zrobić przy pomocy btool, albo co 500km robił dłuższe wypady poza miasto.
Co do oleju oryginał 7-9kkm, a wszystko powinno być ok.
Płukanki przy wymianie jak najbardziej, dodatku do oleju jest wiele opinii jedni dodają inni nie sam testuj.
 
Back
Top