zslawek
Użytkownik
- Lokalizacja
- okolice Warszawy
- Samochód
- BMW F25 N47T, F31 B48, G21 B48. Było E83 N47
Zbliża się czas wymiany i zastanawiam się co wlać do moich BMW X3 2.0 diesel.
Pierwsza E83 (177 KM) średni przebieg roczny poniżej 7 tys km. Eksploatowana głównie na trasach dojazdowych do warszawy ale nie krótszych niż 15 km, garażowana. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek 150 PLN. Styl jazdy umiarkowany/normalny bez żadnych szaleństw (bliżej do emeryckiego niż rajdowego).
Druga F25 (184 KM) przebieg ok 10 kkm (max 12) rocznie. Cały czas pod chmurką, używana na codzienne dojazdy do pracy ok 18-20 km w jedną stronę – duża część to jazda w korkach. W tym trasy to ok 2 kkm rocznie. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek ok. 225 PLN (max 250) – przy czym olej powinien wytrzymać cały ten okres (chcę wymieniać raz do roku). Styl jazdy bardziej zdecydowany (dynamiczny) ale na pewno nie rajdowy.
Oba X3 posiadają pełną ekologię w dobrym stanie, zużycie oleju zerowe (lub minimalne) w każdym razie niezauważalne. Olej nie musi być 100% PAO ale powinien być porządny najlepiej z nowoczesnym pakietem dodatków (Infineum) a nie standardowy ekologiczny/ubogi tak aby wytrzymał cały interwał a nie jak wskazany tu olej http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256&start=10#p4431 który trzeba było wymienić już po 7 kkm. Najlepiej aby olej miał w miarę wysoki TBN oraz niską wartość CCS.
Podstawowe wymagania to specyfikacja C3 i najlepiej LL-04 ale uważam że może wystarczyć także VW507 i Porsche C30 chyba że olej do ciężarówek ale tu już nie wiem jaką powinien spełniać specyfikację.
Dla garażowanego E83 zakładam że wystarczy 5W-30 lub 5W-40, a dla F25 ponieważ cały czas jest narażony zimą na niskie temperatury rozważam olej 0w-30 albo 0w-40.
Pytanie czy rozważać oleje do samochodów ciężarowych typu
1. Mobil Delvac 1™ LE 5W-30
2. Shell Rimula R6 LME 5W-30
3. Amsoil Signature Series Max-Duty Synthetic Diesel Oil 0W-40, 5W-30, 5W-40
4. Total Rubia FE 9900 5W-30
5. Texaco URSA Ultra XLE 5W-30
Czy też skoncentrować się na poniższych olejach do samochodów osobowych i wybrać jeden z nich
Specol 504/507 VW 5W-30
Motul 504/507 0W-30
Amsoil AEL Improved 5W-30
Ravenol VSW 0W-30
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 z ART (produkcja po 10.2018)
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
Eurol FS 0W-30
EXTREME AMG VR2 5W-30 GTI
PMO full PAO 5W-30 (podobno ma być w sprzedaży w najbliższym czasie).
Jako dodatek do oleju rozważam zalanie mieszaniny AR9100 z AR9200v2 przygotowanej przez @wlyszkow a do paliwa będzie lany AR6400-D MAX
Pierwsza E83 (177 KM) średni przebieg roczny poniżej 7 tys km. Eksploatowana głównie na trasach dojazdowych do warszawy ale nie krótszych niż 15 km, garażowana. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek 150 PLN. Styl jazdy umiarkowany/normalny bez żadnych szaleństw (bliżej do emeryckiego niż rajdowego).
Druga F25 (184 KM) przebieg ok 10 kkm (max 12) rocznie. Cały czas pod chmurką, używana na codzienne dojazdy do pracy ok 18-20 km w jedną stronę – duża część to jazda w korkach. W tym trasy to ok 2 kkm rocznie. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek ok. 225 PLN (max 250) – przy czym olej powinien wytrzymać cały ten okres (chcę wymieniać raz do roku). Styl jazdy bardziej zdecydowany (dynamiczny) ale na pewno nie rajdowy.
Oba X3 posiadają pełną ekologię w dobrym stanie, zużycie oleju zerowe (lub minimalne) w każdym razie niezauważalne. Olej nie musi być 100% PAO ale powinien być porządny najlepiej z nowoczesnym pakietem dodatków (Infineum) a nie standardowy ekologiczny/ubogi tak aby wytrzymał cały interwał a nie jak wskazany tu olej http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256&start=10#p4431 który trzeba było wymienić już po 7 kkm. Najlepiej aby olej miał w miarę wysoki TBN oraz niską wartość CCS.
Podstawowe wymagania to specyfikacja C3 i najlepiej LL-04 ale uważam że może wystarczyć także VW507 i Porsche C30 chyba że olej do ciężarówek ale tu już nie wiem jaką powinien spełniać specyfikację.
Dla garażowanego E83 zakładam że wystarczy 5W-30 lub 5W-40, a dla F25 ponieważ cały czas jest narażony zimą na niskie temperatury rozważam olej 0w-30 albo 0w-40.
Pytanie czy rozważać oleje do samochodów ciężarowych typu
1. Mobil Delvac 1™ LE 5W-30
2. Shell Rimula R6 LME 5W-30
3. Amsoil Signature Series Max-Duty Synthetic Diesel Oil 0W-40, 5W-30, 5W-40
4. Total Rubia FE 9900 5W-30
5. Texaco URSA Ultra XLE 5W-30
Czy też skoncentrować się na poniższych olejach do samochodów osobowych i wybrać jeden z nich
Specol 504/507 VW 5W-30
Motul 504/507 0W-30
Amsoil AEL Improved 5W-30
Ravenol VSW 0W-30
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 z ART (produkcja po 10.2018)
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
Eurol FS 0W-30
EXTREME AMG VR2 5W-30 GTI
PMO full PAO 5W-30 (podobno ma być w sprzedaży w najbliższym czasie).
Jako dodatek do oleju rozważam zalanie mieszaniny AR9100 z AR9200v2 przygotowanej przez @wlyszkow a do paliwa będzie lany AR6400-D MAX