• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW X3 N47 - E83 i F25

zslawek

Użytkownik
Lokalizacja
okolice Warszawy
Samochód
BMW F25 N47T, F31 B48, G21 B48. Było E83 N47
Zbliża się czas wymiany i zastanawiam się co wlać do moich BMW X3 2.0 diesel.
Pierwsza E83 (177 KM) średni przebieg roczny poniżej 7 tys km. Eksploatowana głównie na trasach dojazdowych do warszawy ale nie krótszych niż 15 km, garażowana. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek 150 PLN. Styl jazdy umiarkowany/normalny bez żadnych szaleństw (bliżej do emeryckiego niż rajdowego).
Druga F25 (184 KM) przebieg ok 10 kkm (max 12) rocznie. Cały czas pod chmurką, używana na codzienne dojazdy do pracy ok 18-20 km w jedną stronę – duża część to jazda w korkach. W tym trasy to ok 2 kkm rocznie. Chcę przeznaczyć maksymalnie na olej + ew dodatek ok. 225 PLN (max 250) – przy czym olej powinien wytrzymać cały ten okres (chcę wymieniać raz do roku). Styl jazdy bardziej zdecydowany (dynamiczny) ale na pewno nie rajdowy.
Oba X3 posiadają pełną ekologię w dobrym stanie, zużycie oleju zerowe (lub minimalne) w każdym razie niezauważalne. Olej nie musi być 100% PAO ale powinien być porządny najlepiej z nowoczesnym pakietem dodatków (Infineum) a nie standardowy ekologiczny/ubogi tak aby wytrzymał cały interwał a nie jak wskazany tu olej http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256&start=10#p4431 który trzeba było wymienić już po 7 kkm. Najlepiej aby olej miał w miarę wysoki TBN oraz niską wartość CCS.
Podstawowe wymagania to specyfikacja C3 i najlepiej LL-04 ale uważam że może wystarczyć także VW507 i Porsche C30 chyba że olej do ciężarówek ale tu już nie wiem jaką powinien spełniać specyfikację.
Dla garażowanego E83 zakładam że wystarczy 5W-30 lub 5W-40, a dla F25 ponieważ cały czas jest narażony zimą na niskie temperatury rozważam olej 0w-30 albo 0w-40.
Pytanie czy rozważać oleje do samochodów ciężarowych typu
1. Mobil Delvac 1™ LE 5W-30
2. Shell Rimula R6 LME 5W-30
3. Amsoil Signature Series Max-Duty Synthetic Diesel Oil 0W-40, 5W-30, 5W-40
4. Total Rubia FE 9900 5W-30
5. Texaco URSA Ultra XLE 5W-30
Czy też skoncentrować się na poniższych olejach do samochodów osobowych i wybrać jeden z nich
 Specol 504/507 VW 5W-30
 Motul 504/507 0W-30
 Amsoil AEL Improved 5W-30
 Ravenol VSW 0W-30
 Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 z ART (produkcja po 10.2018)
 Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
 Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
 Eurol FS 0W-30
 EXTREME AMG VR2 5W-30 GTI
 PMO full PAO 5W-30 (podobno ma być w sprzedaży w najbliższym czasie).

Jako dodatek do oleju rozważam zalanie mieszaniny AR9100 z AR9200v2 przygotowanej przez @wlyszkow a do paliwa będzie lany AR6400-D MAX
 
Am-l to 5w30. Natomiast shell ma 0w30 ect do bmw. Oficjalny sklep na alle ma taki. Specol ma bardzo nowoczesny pakiet dodatkow. Am-l takiego nie ma. To to samo co ECT


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
tzn co ile? E83 robię do 7 kkm więc chyba olej solo wytrzyma. F25 do 10 kkm (12 kkm max) więc shell z dodatkiem też powinien wytrzymać.
EXTREME 5W-30 GTI w Mercedesie 10kkm też wygląda że wytrzymał.
 
Mam aplikację BTool którą można m.in. kontrolować i wymuszać wypalanie DPFa. Sprawdzam nią regularnie stan samochodów.
 
A co myślicie o takim oleju https://venol.de/pl/produkty/oleje-samochodowe-i-motocyklowe-a-m-g-samochody-osobowe/a-m-g-venol-fully-synthetic-sn-cf-0w-40/
ACEA C3 i BMW Longlife 04
b. dobra temperatura płynięcia i lepkość CCS, a w razie rozcieńczenia oleju paliwem jest mały zapas
cena 90 PLN za 4 litry.
 
Ja od siebie mogę polecić Ravenol VMP 5W-30 C3 USVO. Spełnia m.in. BMW LL04. Temp. płynięcia -60, noack 7,6. Ponadto jeszcze niedawno był w promocji 4l+1l za 176zł. Cena standardowa to 210 zł za 5 litrów. Jeżdżę na tym oleju od pół roku i nawet po długiej i ostrej jeździe po niemieckich autostradach nie zauważyłem ubytku na bagnecie.
 
Bo Ravenol to dobry wybór, tylko z tego co zauwazyłem chyba poszła cena do góry tego Ravenola. Dobrą alternatywą tego oleju jest PMO 5w30 Extreme C3, trochę mniej PAO (chociaż nie wiem ile Ravenol ma PAO ? ) Ale cenowo PMO znacznie korzystniej.
 
Na Ravenolu VMP jeździ obecnie F25 i sprawuje się poprawnie. Myślałem nad PMO 5w30 Extreme C3 ale mają tylko w opakowaniach 4 l a ja potrzebuję co najmniej 5l.
 

Attachments

  • A.M.G. Venol SN CF 0W40.pdf
    273,6 KB · Odwiedzin: 316
  • A.M.G. Venol SN CF 5W30 Long Life Fully Synthetic.pdf
    181,3 KB · Odwiedzin: 373
  • Badania LOTOS LAB.pdf
    228,4 KB · Odwiedzin: 401
  • Venol AMG Fully Synthetic 5W30.pdf
    251 KB · Odwiedzin: 288
  • VENOL A.M.G. SN CF 0W40 fully synthetic.pdf
    491,5 KB · Odwiedzin: 324
  • VENOL A.M.G. SN CF 5W30 Long Life fully synthetic.pdf
    492,2 KB · Odwiedzin: 576
  • Venol AMG Fully Synthetic Long Life SN CF 0W40.pdf
    229,6 KB · Odwiedzin: 536
Oleje są do kupienia na miejscu w Łodzi oraz jak mi odpisali także wysyłkowo.
Co do 0w-40 to jeszcze mała korekta
"W przesłanym świadectwie pojawił się błąd w oznaczeniu temperatury płynięcia. Powinno być -60 ponieważ PAO krzepnie w takich temperaturach. Badania ze świadectwa z Lotos LAB są aktualne. HTHS czy NOACK to parametry na które mają wpływ przede wszystkim oleje bazowe a tu nic się w tej kwestii nie zmieniło."
Poprosiłem ich o analizę oleju lub informację o dodatkach. Obiecali że poszukają i coś podeślą.
 
Zbliża się powoli kolejna wymiana w związku z tym proszę o Wasze propozycje olejów. Minimalne wymagania to ACEA C3 (najlepiej C3-16). Dodatkowo mile widziane BMW-LL04 (2018) lub MB229.51 (2019). Wymiana co max 7-8 kkm. Większość to dojazdy do miasta na dystansie 17-25 km. Jako że są to silniki z łańcuchem to poszukuję oleju z niskim CCS i lepkości 0/5W-40.

Dla samochodu garażowanego zastanawiam się nad poniższymi olejami (w kolejności cen sklepowych). Cena do 120 PLN/5 litrów
SPECOL SPEC PREMIUM C3 5W40
ORLEN PLATINUM MAX EXPERT C3 5W40
LOTOS SYNTHETIC TURBO DIESEL 5W40 lub Lotos Aurum 5w40 C3
GULF FORMULA ULE 5W40
SHELL HELIX ECT HX8 5W40
EUROL FLUENCE 5W40
TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40
PETRO-CANADA SYNTHETIC 5W40
PETRO-CANADA SUPREME C3-X 5W40 141/152

Dla drugiego który spędzi cała zimę na zewnątrz chciałbym wybrać coś z poniższych (cena do 190 PLN/5 litrów):
NESTE PRO C3 5W40
CASTROL EDGE TITANIUM FST C3 0W40
MOBIL 1 ESP X3 0W40 lub jego poprzednik MOBIL 1 ESP 0W40
ARAL SUPER TRONIC 0W40

Jeszcze zastanawiam się nad tym
MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 Gen 2
gdyż chyba jako jedyny spełnia nowe normy BMW LL04 i C3-16.
 
jak w podpisie - BMW X3 F25 N47T - Eurol Fluence 5W-40 + AR9100; BMW X3 E83 N47 - A.M.G. VENOL 0W-40 + AR9100
z tego Venola byłem zadowolony szczególnie przy ujemnych temperaturach silnik zaraz po odpaleniu pracował bardzo ładnie jakby był już zagrzany. Niestety ale ten Venol nie jest do kupienia wysyłkowo więc do Łodzi nie pojadę specjalnie.
 
zbliża się kolejna wymiana oleju w BMW X3 F25 N47T. Mam do zalania Mobil 1 ESP 0W-30 lub CASTROL EDGE 0W-30. Oba oleje klasy C3. Drugi olej planuję zalać do BMW 3 F31 B48.
Który olej zalać do benzyny a który do diesla i dlaczego.
 
Back
Top